۸۰۰ هزار معلول مستمری می‌گیرند

کد خبر: 920637

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یک میلیون و ٥٠٠ هزار نفر معلول در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر دارای معلولیت شدید و مستمری دریافت می‌کنند.

۸۰۰ هزار معلول مستمری می‌گیرند

خبرگزاری فارس: وحید قبادی دانا شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی با تشکل ها، موسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی استان کردستان، اظهارداشت: از معلولان مستمری بگیر فقط ٢٥ هزار نفر حق پرستاری دریافت می‌کنند که امیدواریم این مهم در سال ٩٨ به ٨٠ هزار نفر برسد و برای این مبحث هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در کمیسیون تلفیق مجلس این مسئله مصوب شده و امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز مصوب شود.

وی افزود: همچنین ١٧٨ هزار معلول سرپرست خانوار تحت پوشش در کشور داریم که برای افزایش میزان دریافتی یارانه‌های این افراد تلاش‌هایی صورت گرفته است که امیدواریم این مهم در آینده نزدیک محقق شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ٢٠ درصدی یارانه معلولان در قانون بودجه سال ٩٨ خبرداد و ادامه داد: در قانون بودجه ٩٨ یارانه هفت هزار میلیارد تومانی مجموعه بهزیستی و کمیته امداد به هشت هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و این جای امید است.

قبادی دانا در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مسکن مددجویان تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و یاداور شد: در بحث مسکن تاکنون ١٠٠ هزار واحد واگذار شده و ٥٣ هزار واحد در دست احداث است و ١١٣ هزار خانوار نیز در صف انتظار هستند.

وی بیان کرد: طی ۱۰ ماه آینده اولین هتل تراز معلولان در مشهد توسط خیرین تکمیل و افتتاح می‌شود و امیدواریم این مهم در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی شود و همه مردم ایران وظیفه دارند که در راستای کاهش درد و رنج معلولان و خانواده‌های آنان گام بردارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان سخنان خود از راه‌اندازی پنج مرکز توانبخشی در شهر‌های مختلف کردستان و راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج به عنوان تصمیمات اجرایی در سفر به کردستان نام برد و بر حمایت ویژه از استان کم برخوردار کردستان تاکید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها