اشتباهاتی که معمولا در آرایش ابرو مرتکب می‌شوید

کد خبر: 920762

شما باید بدانید همان قدر که آرایش چشم و لب مهم است، آرایش ابرو نیز اهمیت دارد. اشتباه در آرایش ابرو باعث از بین رفتن زیبایی شما می‌شود. در ادامه شما را با این اشتباهات رایج آشنا می‌کنیم.

اشتباهاتی که معمولا در آرایش ابرو مرتکب می‌شوید

شما باید بدانید همان قدر که آرایش چشم و لب مهم است، آرایش ابرو نیز اهمیت دارد. اشتباه در آرایش ابرو باعث از بین رفتن زیبایی شما می‌شود. در ادامه شما را با این اشتباهات رایج آشنا می‌کنیم.

ابروی خیلی روشن یا خیلی تیره

انتخاب رنگ ابرو در زیبایی بسیار موثر است. به همین دلیل شما باید رنگی را انتخاب کنید که به اندازه یک درجه از موهایتان روشن‌تر باشد. مثلا اگر موهایتان قهوه‌ای تیره است، ابروهایتان باید به رنگ قهوه‌ای متوسط باشد. البته یادتان باشد که اگر مو‌های خیلی روشن دارید این قانون فرق می‌کند. مثلا درباره مو‌های بلوند ابرو‌های یک درجه تیره مناسب است. چون روشن‌تر کردن ابرو‌ها باعث بی‌روح شدن صورت می‌شود. پس یادتان باشد که در هر صورت باید یک درجه ابرویتان روشن‌تر یا تیره‌تر باشد.

استفاده از آینه‌های ذره بینی

وقتی شما هنگام برداشتن ابرو از آینه‌های ذره بینی استفاده می‌کنید، مو‌های ریز زیر ابرویتان را می‌بینید و این باعث می‌شود که در برداشتن ابرو زیاده روی کنید. شما باید یک نمای کلی از ابروهایتان ببینید تا در این باره اشتباه نکنید. پس حتما از آینه‌هایی که نمای درست به شما می‌دهد استفاده کنید و نور مناسب هم یادتان نرود.

کوتاه کردن دم ابرو‌ها

با بالاتر رفتن سن ابرو‌ها کم پشت، کوتاه و باریک می‌شوند. برای پرپشت شدن ابروهایتان می‌توانید از روش‌های سنتی استفاده کنید. اما برای بیشتر شدن قد ابرو چه باید کرد؟ برای این کار یک مداد ابرو بردارید و آن را گوشه بینی خود بگیرید و انتهایش را از گوشه چشم‌هایتان رد کنید. سر مدادتان هر جایی توقع کرد قد ابروی شما باید همان اندازه باشد. پس یادتان باشد که قد ابروهایتان را کوتاه نکنید.

استفاده زیاد از هایلایتر

اگر با استفاده از مداد ابرو‌های خود را پررنگ کردید می‌توانید با کمی هایلایتر که به زیر ابروهایتان می‌زنید، به آن‌ها فرم دهید. ولی دقت کنید که نباید در استفاده از آن زیاده روی کنید. سفید کردن بیش از حد زیر ابروهایتان باعث غیرطبیعی شدن آن می‌شود. کانسیلر فقط باید به اندازه یک درجه از پوست شما روشن‌تر باشد.

استفاده از کرم صورت برای ابرو‌ها

هرگز از کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب برای روی ابروهایتان استفاده نکنید. این کرم‌ها با رسیدن به ریشه ابروهایتان باعث از کاهش رشد آن‌ها می‌شود. ولی در این باره می‌توانید از ژل ابرو استفاده کنید. این ژل باعث حالت دادن و حجیم شدن ابرو‌ها می‌شود.

بند انداختن ابرو‌ها

برای برداشتن مو‌های اطراف ابرو از بند انداختن استفاده نکنید. این کار باعث بالاتر رفتن سن شما می‌شود. وکس یا بند زدن به اطراف چشم باعث پیر شدن پوست اطراف چشم شما می‌شود. پس از این کار صرف نظر کنید.

لوازم آرایشتان را بشناسید

یادتان باشد که مداد ابرو فقط برای کشیدن خط‌های نازک داخل ابرو است و برای فرم دادن به ابرو کاربرد ندارد. اگر به صورت کلی ابرو‌های کم پشتی دارید بهتر است که به جای مداد ابرو از سایه ابرو استفاده کنید تا یک دست شوند.

حواستان به فرم صورتتان باشد

علاوه بر مدل موها، مدل ابرو نیز باید مطابق با فرم صورت شما باشد. مثلا اگر صورتتان گرد است، ابروهایتان را زاویه دار بردارید. اگر صورت قلبی شکل دارید سعی کنید مدل ابرو‌ها را خیلی پرپشت برندارید. فقط سعی کنید ابروهایتان را به شکل طبیعی بردارید. خانم‌هایی با صورت کشیده ابرو‌های فرم افقی برایشان خوب است. صورت‌های مربعی نیز ابرو‌های پهن قوس دار برایشان مناسب است. اگر صورتتان شکل بیضی است که خوش به حالتان! چرا که هر فرم ابرویی به صورت شما می‌آید.

ترتیب آرایش کردن را رعایت کنید

شما باید بدانید که آرایش کردن ترتیب خاصی دارد. اولین مرحله از آرایش کردن رسیدگی به ابروهاست. پس اول برای آرایش ابروهایتان وقت بگذارید و سپس سراغ آرایش لب، چشم و دیگر اجزای صورتتان بروید.

منبع: دنیاک

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها