جزئیات دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی با مراجع قم

کد خبر: 921211

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: باید میراث تاریخی و فرهنگی خود را به جهان معرفی کنیم؛ بسیاری از کشور‌ها از طریق معرفی آثار در کشور‌های خود درآمد بالایی دارند.

جزئیات دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی با مراجع قم

خبرگزاری ایسنا: آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وی با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: مردم باید آثار خدمات مسئولان را در سفره‌های خود ببینند.

آیت‌الله نوری‌همدانی در مورد تلاش‌های گردشگری و فعالیت‌های انجام شده افزود: گردشگری مساله مهمی است و در قرآن کریم و احادیث نیز به اهمیت سفر اشاره شده است، مسافرت به مناطق مختلف و آشنایی با فرهنگ و شرایط اقتصادی و سیاسی دیگر نقاط، از توصیه‌های مهم در اسلام است.

این مرجع تقلید شیعه خاطرنشان کرد: باید میراث تاریخی و فرهنگی خود را به جهان معرفی کنیم؛ بسیاری از کشور‌ها از طریق معرفی آثار در کشور‌های خود درآمد بالایی دارند.

وی تصریح کرد: در ایران آثار باستانی زیادی وجود دارد که با معرفی آن می‌توان به سرمایه و درآمد خوبی دست یافت و موجب رونق اقتصادی شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: ایرانیان اهل هنر و فرهنگ هستند و در طول تاریخ هیچ گاه زیر بار ستمگران و ظالمان نرفته اند.

وی افزود: دشمنان و در رأس آن‌ها آمریکا، کینه‌ای دیرینه از ایرانیان دارد و به واسطه این کینه، مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده‌اند اگر چه به اهداف خود نرسیده‌اند.

این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: این مردم همواره در صحنه‌های مختلف بوده‌اند و هیچ قدرتی قادر نیست به نظام جمهوری اسلامی مقابله کند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در ۲۲ بهمن حضور گسترده خواهند داشت همان طور که در طول تاریخ انقلاب اسلامی از خود ایثار و جان فشانی نشان داده‌اند.

جزئیات دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی با مراجع قم

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با مونسان ایران به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: کشور ما به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر دارد، منتهی باید راه‌های خوب را پیدا کرد و در این راه به الزامات و بایدها و نبایدهای شرعی توجه ویژه داشت.

به گزارش روابط عمومی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید امروز در دیدار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر، با بیان این که قرآن در آیات متعدد دعوت به گردشگری و سیر در زمین می‌کند و در اینجا گردشگری آموزنده و مشروع مد نظر است، گفت: در گردشگری مشروع باید تمام خطوط قرمز و هنجارهای دینی و ارزشی رعایت شود.

وی اظهار کرد: در گردشگری نامشروع تنها به درآمد بیشتر فکر می‌کنند و برایشان مهم نیست که این درآمد با چه وسیله و ابزاری به دست آمده است.

این مرجع تقلید توجه متولیان میراث فرهنگی و گردشگری را به این نکته مهم جلب کرد و افزود: کشور ما به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر دارد، منتهی باید راه‌های خوب را پیدا کرد و در این راه به الزامات و بایدها و نبایدهای شرعی توجه ویژه داشت.

آیت الله مکارم شیرازی توجه به صنایع دستی را امری مهم دانست و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد تا در صنایع دستی فرهنگ ملی و دینی ما را به جهانیان نشان دهد.

وی اضافه کرد: بسیاری از آثار و بناهای فرهنگی، میراث مذهبی و دینی ما است، لذا باید اهداف خود را در برنامه‌های مربوط به میراث فرهنگی نشان دهیم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: ما از هر کار و عرصه‌ای می‌توانیم به نفع فرهنگ دینی خود استفاده کنیم؛ میراث فرهنگی نیز یکی از همین عرصه‌ها است، تحقق این مساله نیز برنامه ریزی، هوشمندی و دقت را می‌طلبد.

وی در بخش پایانی با اشاره به سیاه نمایی‌های کشورها و رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: وقتی مردم دنیا واقعیات ایران را از نزدیک مشاهده می‌کنند به واهی بودن تبلیغات ایران ستیزی و اسلام ستیزی پی می‌برند و برنامه‌های دشمنان در این زمینه خنثی می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها