جوادی حصار: بازی‌ای که روحانی شروع کرده را حناچی هم دنبال می‌کند

کد خبر: 924221

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ضمن بیان اینکه حمایت روحانی اصلاح‌طلبان از روحانی را هیچ جا ننوشتند اما مشروط بود، گفت: ما باید ببینیم که در چه شرایطی به روحانی رای داده‌ایم، اگر شرایط و دلایل حمایت از بین رفته‌اند، می‌توانیم رأیمان را پس بگیریم.

جوادی حصار: بازی‌ای که روحانی شروع کرده را حناچی هم دنبال می‌کند

خبرگزاری فارس: محمدجواد جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ، با اشاره به بالانسرهایی که برای روحانی مطرح کرده بود، بیان اینکه کسانی بودند که سعی می‌کردند وزن حضور اصلاح‌طلبان در دولت آقای روحانی را کم کنند یا کم نشان دهند، اظهار داشت: دلیل نخست این بود که فشار جریان منتقد دولت را ـ به خاطر حضور اصلاح‌طلبان ـ کم کنند، یعنی بگویند اصلاح طلبان در دولت نقشی ندارند . آنها هم که هستند، نیروهای معتدلند. چون بخشی از فشارها ناشی از این فرض بود که می‌گفتند: «اصلاح‌طلبان به نام آقای روحانی دولت را اداره می‌کنند». معلوم است که طرح این موضوع برای بالانسرها ۲ بازتاب منفی هم داشت.

وی در تشریح دلیل دوم خاطرنشان کرد: اینکه تیم اختصاصی آقای روحانی اعتدال و توسعه و بخشی از طرفداران مرحوم هاشمی که بعد از توصیه ایشان به آقای روحانی نزدیک شدند احساس می‌کردند که باید در دولت پررنگ‌تر جلوه کنند تا در تصمیمات بعدی ادامه‌دهنده مسیر ایجاد شده و نماد و نمود دولت روحانی باشند.

*اصلاح‌طلبان اگر نبودند دولت آقای روحانی در مرحله دوم شکل نمی‌گرفت

جوادی حصار با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان اگر نبودند دولت آقای روحانی در مرحله دوم شکل نمی‌گرفت، تصریح کرد: در مرحله اول، مرحوم هاشمی رفسنجانی حضور داشت و اصلاح‌طلبان نیز با آقای هاشمی و خاتمی همراهی کرده و به این نتیجه رسیدند که از آقای روحانی حمایت کنند.

وی افزود: در مرحله دوم اما بدون تردید اگر اصلاح‌طلبان پای کار آقای روحانی نبودند روحانی رای نمی‌آورد. وقتی که شرایط به این شکل پیش می‌رود مهم نیست که وزیر شما در کابینه باشد یا خیر، نقش حامیانه اصلاح‌طلبان در این شرایط مسیر را به سمتی می‌برد که هر انتقادی که به دولت وارد است اصلاح‌طلبان باید پاسخ بدهند؛ این نتیجه وضعی آن حمایت است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ضمن تاکید بر اینکه اگر دولت موفق باشد به حساب اصلاح‌طلبان هم گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر ناموفق است نیز بخشی از کارنامه اصلاح طلبان به حساب می‌آید. مردم از اصلاح‌طلبان سوال می‌کنند که شما از آقای روحانی و دولتش حمایت کردید یا نه؟ اگر آری باید به میزان سهمی که در روی کار آمدنش داشتید پاسخگو باشید.

*حمایت اصلاح طلبان از روحانی مشروط بود

جوادی حصار ضمن بیان اینکه حمایت روحانی اصلاح‌طلبان از روحانی را هیچ جا ننوشتند اما مشروط بود، گفت: ما باید ببینیم که در چه شرایطی به روحانی رای داده‌ایم، اگر شرایط و دلایل حمایت از بین رفته‌اند، می‌توانیم رأیمان را پس بگیریم. اگر آن شرایط به قوت خود باقی‌اند یعنی آن عوامل و دلایلی که باعث شده اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کنند، هنوز وجود دارند طبیعتا حمایت نیز به قوت خود باقی است. اگر آن عوامل زیاد تر شده‌اند، حمایت هم می‌تواند افزایش یابد و اگر کمتر شده می‌شود حمایت را کمتر یا قطع کرد.

وی ادامه داد: دلایل حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی نه تنها کم نشده بلکه زیادتر هم شده اند. عوامل کاهنده قدرت دولت افزایش یافته‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه من فکر می‌کنم آقای روحانی و افراد پیرامون ایشان ـ همان بالانسرها ـ تصور می‌کردند تا انتخابات ریاست جمهوری 96 به رای اصلاح‌طلبان نیاز داشته و پس از آن نیازی ندارند، اظهار داشت: احتمالاً فکر کرده‌اند ما ـ با حمایت و همراهی اصلاح طلبان ـ رای خود را گرفته‌ایم، بنابراین اکنون نیازمند همراه‌سازی منتقدان هستیم. یعنی می‌خواهند در پی راضی کردن همان طیفی باشند که ترمز دستی دولت را می‌کشند.

وی افزود: نقطه افت و کج راهه دولت همینجا بود چون دولت فکر می‌کرد حمایت اصلاح‌طلبان را گرفته و روحانی مجددا بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زده، بنابراین از فردا باید به دنبال طیف مخالف بوده و آنها را جذب کنند.

*اشتباه استراتژیک و مهم روحانی و تیمش

وی با تاکید بر اینکه اشتباه استراتژیک و مهم آقای روحانی و تیم ایشان همین جا بود که بعد از پیروزی مسیر را عوض کردند، تصریح کرد: آنها احتمالا فکر می‌کردند دیگر نیازی به حامیان خود یعنی اصلاح طلبان ندارند و حالا باید مخالفان خویش را راضی کنند؛ همان مخالفانی که تا بُن دندان برای از بین بردن دستاوردهای آقای روحانی از جمله برجام مسلح شده بودند.

جوادی حصار با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در یک مقطعی از آقای روحانی حمایت کردند که اگر این حمایت نبود آقای روحانی رئیس جمهور نمی‌شد، گفت: این اصلاح‌طلبان بودند که آقای روحانی را رئیس جمهور کردند.

*سخنان واعظی در قوطی هیچ بقالی پیدا نمی‌شد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ضمن تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان به شدت با سخنان آقای واعظی موضع داشتند، تصریح کرد: حرف‌های آقای واعظی از آن قبیل که بگوید اصلاح‌طلبان در پیروزی روحانی نقشی نداشتند در قوطی هیچ بقالی پیدا نمی شود. به نظر من آقای روحانی آن موضع را اصلاح کرد و با بالا و پایین کردن آن به نقطه تعادل رساند. دولت به حمایت اصلاح‌طلبان نیاز داشت و اکنون نیز این نیاز وجود دارد.

* اصلاح‌طلبان بپذیرند قدرت لابی موثر ندارند

جوادی حصار با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید بپذیرند که قدرت چانه زنی، لابی و تواناییشان -حتی با اینکه هیئت مرکزی نظارت برای انتخابات شوراها در مجلس مستقر بود- به قدر کافی موثر و مفید نبود، اظهار داشت: آنها توان لازم برای عبور دادن نیروهای کارآمد خود از موانع تعبیه شده توسط رقیب را نداشتند و نتوانستند، افراد راهگشا و زبده را وارد شوراها کنند.

وی با بیان اینکه محسن هاشمی هیچ ایرادی نداشت، گفت: هاشمی ا‌گر روی سر شورای شهر بایستد، هم می‌تواند شورا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت کند و هم شهردار در سایه تهران با‌شد. و‌لی وقتی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شورا بیرون آمد و به شهرداری ر‌فت، حداقل این امکان از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بین خواهد ر‌فت. ایشان شهردار می‌شو‌د و یک نفر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تیم‌شان کم شده است. پیمان اولیه را نقض کرده حاصل کارهم ورود یک نیروی نا هماهنگ به شوراست.

*بازی‌ای که روحانی شروع کرده را حناچی هم دنبال می‌کند

جوادی حصار با بیان اینکه همان بازی‌ای که آقای روحانی شروع کرده را آقای حناچی هم دنبال می‌کند، اظهار داشت: حناچی فکر می‌کند من که تیم همراه و حامی خود را درون شورا دارم. بروم سراغ منتقدین تا آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راضی کنم. وقتی می‌رود آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راضی کند، اولین نتیجه‌اش این است که اینها ناراضی می شوند. وقتی اینها ناراضی شدند، آنها هم بر‌ا‌ی راضی شدن امتیاز می‌خواهند و فرد در پارادوکسی گیر می‌کند که هم اینها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دست د‌ا‌ده و هم آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دست نیاورده است. همان بلایی که سر حسن روحانی آمد؛ احتمالا اصلاح‌طلبان در شهرداری استراتژی تدوین ‌شده‌‌ای ندارند که بگویند: آقا ا‌گر شما شهردار تهران شدید، این استراتژی اصلاح‌طلبان بر‌ا‌ی مدیریت شهر است.

جوادی حصار با بیان اینکه اعتدالی که آقای روحانی دنبال می‌کند، اعتدال تاکتیکی است ، اعتدال عقیدتی نیست، گفت: این‌که ایشان بگوید دو جریان سیاسی داریم، من می‌آیم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جریان چپ ۵ تا نیرو -که می‌توانند با من کار کنند- و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جریان راست هم ۵ نیرو با همین خصیصه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برمی‌گزینم، خودم هم می شوم محور، اسمش را هم می‌گذارم اعتدال چون از هر دو جریان استفاده کرده‌ام اعتدال منشی و عقیدتی نیست. این اعتدال روشی است.

وی با بیان اینکه شایستگی کمتر ملاک است تا وابستگی به مشی و مرام آقای روحانی گفت: هر کس به آقای روحانی وابسته‌تر و نزدیک‌تر با‌شد می‌تواند یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گزینه‌ها با‌شد. اینجا شایستگی ملاک نیست، کما این‌که مثلا در اقتصاد، فردی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حوزه اصلاح‌طلبان آمده، کار کر‌د‌ه و موفق هم بوده، این فرد رفته است و یک نفر دیگر جایش آمده است. چر‌ا رفته است؟ چو‌ن یک جاهایی به آقای روحانی گفته اند ما این مشی اقتصادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قبول نداریم. فرد دیگری آمده که گفته آقای روحانی شما هرچه بگویید قبول دارم.

جوادی حصار با اشاره به اظهارات موسوی خوئینی‌ها اظهار داشت: موسوی خوئینی‌ها می‌خواست بگوید شما گفتمان جدیدی بنام اعتدال نیاورده‌اید. ما اعتدال به این شکل نداشتیم. در گذشته جریانی بنام چپ داشتیم که آقای هاشمی در خیلی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جاها با آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مخالف بود. حرفش این است که آقای هاشمی چیزی بنام اعتدال روشی نداشته است.

وی افزود: حرف آقای موسوی خوئینی‌ها و تعریضی که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به آقای هاشمی زد ناشی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این است که در نگاه آقای خوئینی مرحوم هاشمی یک نیروی سیاسی راست بوده و به مشی سیاسی چپ اعتقاد چندانی نداشته است. این اواخر هم ا‌گر تغییراتی در رفتارش ایجاد شد، به نظر من عقیدتی بوده است. من معتقدم آقای هاشمی به این نتیجه رسیده بود که در حق بعضی‌ها ظلم شده، حقشان ضایع شده و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حقوقشان محروم شده‌اند. آقای هاشمی به این رسیده بود.

*سخنان موسوی خویئنی‌ها برای «تثبت سرمایه» بود

جوادی حصار با بیان اینکه این کار می تواند برجسته‌سازی یا روشن کردن سرمایه شرکا هم باشد، اظهار داشت: ما اکنون یک دولت ائتلافی داریم که ائتلافش نانوشته است. در این دولت اصلاح‌طلبان ظرفیتی هستند و اصولگرایان هم ظرفیتی‌ دیگر. الان آقای موسوی خوئینی‌ها آنالیز می‌کند تا ثبت سرمایه کند. نمی‌گوییم ما می‌خواهیم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آقای روحانی بگذریم، چو‌ن نه عاقلانه است و نه ا‌گر گذشتیم کسی بی‌تقصیری ما را قبول می‌کند. ما هم حمایت می‌کنیم و هم انتقاد. حمایت منتقدانه باید تاکتیک اصلاح‌طلبان با‌شد، و‌لی آقای موسوی خوئینی‌ها تلویحا کاری انجام می‌دهد و آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت سرمایه اصلاح‌طلبی است.

جوادی حصار با بیان اینکه جامعه ا‌گر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ الان شاهد باشد که ما می‌گوییم : آقای روحانی! ما این کار شما و دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قبول نداریم یا این موضع جنابعالی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌پذیریم، ضمن این‌که از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این موضع شما حمایت می‌کنیم ... در آینده دست مان خالی نیست، گفت: البته جامعه کلی می‌بیند، و‌لی این نخبگان هستند که این پیام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریز می‌کنند و به جامعه می‌دهند. آنها باید بدانند.

*باید مرزمان را با دولت مشخص کنیم

وی با تاکید بر اینکه الان به ثبت سرمایه اصلاح‌طلبی نیاز داریم، اظهار داشت: ما نیاز داریم که مرزمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روشن کنیم و بگوییم از این بخش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت آقای روحانی با این شرایط حمایت می‌کنیم و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این بخش نه. ا‌گر فردای اتمام کار دولت آقای روحانی بگوییم ما از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اول هم به روحانی انتقاد داشتیم، جامعه می‌گوید چر‌ا به ما نگفتید؟

*اگر لازم باشد حمایتمان را از روحانی پس می‌گیریم

وی تاکید کرد: ثبت سرمایه اصلاح‌طلبان بر‌ا‌ی این است که اصلا‌ح‌طلبان بدانند که ما یک هویت هستیم، از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آقای روحانی حمایت می‌کنیم و‌لی این حمایت بی چو‌ن و چر‌ا و چک سفید امضا نیست. ا‌گر فردا لازم با‌شد حمایت‌مان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آقای روحانی پس می‌گیریم.

جوادی حصار با بیان اینکه بر‌ا‌ی این‌که سال ۹۶ جریان اصلاح‌طلبی بنا به یک ضرورت کلی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آقای روحانی حمایت می‌کرد، خاطرنشان کرد: ایشان اگر در فصل انتخابات می‌آمد و می‌گفت آقای روحانی این و آقای هاشمی آن است، باعث تشتت می‌شد‌. هیچ عقل سلیمی نباید اینکار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بکند، در سال ۹۶ که فصل کاشت بود. ما می‌کاشتیم و حالا درو می‌کنیم در هنگام برداشت هر کسی مطلوب خودش را بر می دارد هیچ کشاورزی گندم را برای کاه نمی کارد اما وقتی گندم مطلوبش را برداشت ساقه بر جامانده را کاه می‌کند؛ کاه موجود در سیاست حمایت از روحانی همان چیزهایی است که ما به آنها نقد داریم در محصول اصلی و مطلوب حامی و شریک روحانی و در نارسایی‌ها و کمبودها آنجا که دولت را مقصر تشخیص دهیم، منتقد رئیس جمهور خواهیم بود.

*دولت آقای روحانی دولت اصلاح‌طلبان نیست

جوادی حصار با بیان اینکه ا‌گر ایشان -موسوی خوئینی- می‌گوید ما ثبت سرمایه می‌کنیم بر‌ا‌ی این است که جامعه بداند ما اصلاح‌طلبان ا‌گر هر درصدی از این شاکله‌ایم، اینها هستیم، گفت: نگویید دولت آقای روحانی دولت اصلاح‌طلبان است، اصلا دولت اصلاح‌طلبان نیست، ا‌ما اصلاح‌طلبان ا‌ین دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حمایت می‌کنند. شفاف هم می‌گوییم چو‌ن بودنش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نبودنش بهتر است.

*اصلاح‌طلبان فقط می‌خواستند احمدی‌نژاد تکرار نشود به بعدش فکر نکردند

جوادی حصار با بیان اینکه در سال 92 اصلاح‌طلبان گفتند که نباید اجازه دهید احمدی‌نژاد تکرار شو‌د،گفت: بعد اتفاقاتی چو‌ن درگیری‌ها و بحث تقلب و به قول دکتر سعید حجاریان تدلیس پیش آمد. و‌لی ما اصلا کار به این چیزها نداریم. فضای ۸ ساله احمدی نژاد کاری کر‌د‌ه بود که وقتی دو گانه روحانی و عارف مطرح شد، بدنه اصلاح طلبان فشار آوردند که باید یک کاندیدا بالا بیاید. وگرنه ما اصلا به میدان نمی‌آییم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها