افشای هدایتی از جلسات شبانه در استخر برای امضای مصوبات

کد خبر: 927121

حسین هدایتی متهم پرونده اخلال در نظام اقتصادی گفت:‌ای کاش مدیران بانک سرمایه در جلسه دادگاه حضور داشتند تا بگویم که فاسد هستند؛ به گفته مدیرعامل دناساز مدیران بانک سرمایه شب‌ها و در استخر دفتر این شرکت مصوبات را امضا می‌کردند.

افشای هدایتی از جلسات شبانه در استخر برای امضای مصوبات

خبرگزاری تسنیم: حسین هدایتی در نخستین جلسه محاکمه خود در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام، پس از تفهیم اتهامات از سوی قاضی با بیان اینکه اتهامات مطروحه را قبول ندارد اظهار کرد: نماینده دادستان در جلسه امروز کیفرخواستی را قرائت کرد که با کیفرخواست ابلاغی به من مغایر بود.

وی افزود: من در این جلسه در مقام سوال کردن نیستم، اما اجازه می‌خواهم یک سوال کنم. می‌خواهم بدانم آیا به دفاعیات من در این جلسه توجه می‌شود یا فقط کیفرخواست برای صدور رای مدنظر قرار می‌گیرد؟ اگر دفاعیاتم شرعا و قانونا شما را قانع کند، مستحق برائت خواهم بود یا خیر یا رای من از قبل صادر شده است؟ اگر از قبل برایم صادر شده وقت شما را نمی‌گیرم، اما در صورتی که امکان دارد قول بدهید به حرف‌های من گوش بدهید.

قاضی مسعودی مقام در پاسخ گفت: دادگاه هیچگاه نمی‌تواند قبل از رسیدگی رأی بدهد و اگر بر مدار حقوقی دفاع شود قطعا دفاعیات استماع و رای صادر می‌شود و اگر دفاعیات شما مستدل باشد ممکن است حکم برائت بگیرید و اگر هم دفاعیاتتان قابل پذیرش نباشد حکم برائت نمی‌گیرید.

قاضی افزود: خوشبختانه تمام آرایی که در این شعبه صادر شده برگرفته از کل استدلالات و دفاعیات بوده است.

متهم در پاسخ گفت: بنابراین اعلام می‌کنم گردنم از مو نازکتر است و تسلیم قانون هستیم.

هدایتی توضیح داد: در کیفرخواست عنوان شده که ۸ فقره شرکت کاغذی را وسیله و ابزار برای اغفال بانک سرمایه قرار دادم در حالی که هیچ کدام از این شرکت‌ها متعلق به من نیست. سال ۹۲ دو پروژه کارسان و لیان را که کارشناسی‌ها و مصوبات آن از قبل انجام شده بود از موسوی‌نژاد مالک ملک‌ها خریداری کردم و قبل از سال ۹۲ این دو پروژه چندین بار توسط چند کارشناس، کارشناسی شده است.

هدایتی گفت: سال ۹۲ توسط دو واسطه با موسوی‌نژاد آشنا شدم که تقاضا دارم این دو واسطه را در جلسه بعدی دعوت کنید چرا که بابت این آشنایی ۲۴۰ میلیون از من و ۴۰۰ میلیون از موسوی‌نژاد کمیسیون گرفتند.

وی افزود: هرچند شرکت‌های مطرح در کیفرخواست متعلق به من نیست، اما شرکت‌های کاغذی هم در قانون تجارت معنا دارد. این شرکت‌ها به من تعلق ندارد و من آن‌ها را نه خریده‌ام و نه به من واگذار شده است. این شرکت‌ها متعلق به فردی به نام یقینی است و برخلاف آنچه که در کیفرخواست عنوان و گفته شده سرمایه شرکت‌ها ۱ میلیون تومان بوده که باید بگویم سرمایه این شرکت‌ها ۷ الی ۱۰ میلیارد تومان بوده و کارت بازرگانی دارند و مالیات پرداخت کردند و چندین سال قبل تاسیس شدند و حتی بابت سال ۹۲ یقینی برای پرداخت مالیات ۶۵۰ میلیون تومان از من گرفت؛ بنابراین اولا شرکت‌ها کاغذی و صوری نیست و ثانیا این شرکت‌ها تعلقی به من ندارد.

هدایتی در ادامه افزود: ۵ شرکت از ۸ شرکتی که در کیفرخواست به آن اشاره شده قبل از سال ۹۲ مصوبه دریافت وام گرفته بودند و شرکت دناساز که در این کیفرخواست به آن اشاره شده برای قرارگاه خاتم فعالیت می‌کرد و در ساخت پل صدر شرکت داشته و امروز مدیرعاملش در زندان است.

این متهم افزود:‌ای کاش در جلسه امروز مدیران بانک سرمایه هم حضور داشتند تا به آن‌ها بگویم که فاسد هستند؛ این آقایان در دفتر مدیرعامل دناساز مصوبات را امضا می‌کردند می‌توانید مدیرعامل دناسار را احضار کنید و از او بپرسید که چه تعداد صورتجلسه برای دناساز امضا کردند و چقدر پول گرفتند.

هدایتی گفت: به گفته مدیرعامل دناساز مدیران بانک سرمایه و موسوی‌نژاد شب‌ها و در استخر دفتر مدیرعامل این شرکت صورتجلسه‌ها را امضا می‌کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها