توصیه ویژه آیت‌الله سبحانی به حوزه‌های علمیه خواهران

کد خبر: 929669

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره مسائل ضدفرهنگی در بین جامعه زنان در قم گفت: خواهران طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران باید برنامه‌ریزی صحیحی برای توسعه جلسات فرهنگی، اخلاقی، معنوی و اجتماعی در بین زنان در محله‌های مختلف قم داشته باشند.

توصیه ویژه آیت‌الله سبحانی به حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری فارس: آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای سیاست‎گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تقدیر از اقدامات مسؤولان حوزه‌های علمیه خواهران در راستای پیشرفت علمی و معنوی طلاب گفت: انقلاب برکات زیادی برای ایران داشت که جای شکی در آن نیست؛ قبل از انقلاب خواهران، حوزه علمیه اجمالی و مختصری داشتند و پدیده خواهران طلبه از آبادان شروع شد.

وی افزود: در سال ۱۳۵۰ شرایط فراهم شد تا خواهران طلبه از آبادان به قم بیایند و هسته حوزه خواهران را تشکیل دهند.

این مرجع تقلید ادامه داد: حجم و کیفیت تحصیل طلاب خواهر در نخستین سال‌های تشکیل حوزه قابل قیاس با کیفیت تحصیل طلاب با این حجم از پیشرفت بعد از انقلاب نیست.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: از بانوان طلبه باید مبلغه ساخت تا به اصلاح ساختار فرهنگی، دینی و اجتماعی خانواده‌ها و جامعه بپردازند.

وی اضافه کرد: آبادان در سال‌های قبل از انقلاب شهری آمریکایی و مملو از بانوان بدحجاب بود، بر این اساس تشکیلات بانوان طلبه در آبادان باید به صورت شبکه‌ای تلاش می‌کرد که تمام جوانب ضدفرهنگی از میان برود و مسائل علوم دینی در خانواده و جامعه برپا شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: مدیران برنامه‌ریز حوزه‌های علمیه خواهران باید به گونه‌ای روند تحصیلی خواهران را برنامه‌ریزی کنند که ۱۰ درصد بانوان طلبه برای اجتهاد و ۹۰ درصد بقیه برای تبلیغ و سایر اهداف مورد نیاز خانواده و اجتماع تربیت شوند.

آیت‌الله سبحانی اذعان کرد: مدیریت حوزه‌های علمیه همانند مدیریت سایر عرصه‌ها هزینه دارد، مسؤولان استانی و شهرستانی حوزه‌های علمیه در سراسر ایران باید وارد میدان شوند و برای تأمین هزینه حوزه‌های علمیه خواهران در مناطق مختلف برنامه‌ای پیش بینی کرده و نباید تمام اتکای مالی آنان تنها به مرکز باشد.

وی همچنین با اشاره به حجم آسیب‌های اجتماعی و مسائل ضدفرهنگی موجود در بین جامعه زنان قم اظهار کرد: خواهران طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران باید برنامه‌ریزی صحیحی برای توسعه جلسات فرهنگی، اخلاقی، معنوی و اجتماعی در بین زنان در محله‌های مختلف قم داشته باشند تا سطح فرهنگی جامعه زنان در قم اصلاح شود و ارتقا یابد چرا که در قم نباید شاهد مسائل ضدفرهنگی حتی در سطح خیلی پایین در بین جامعه زنان باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها