مسدود کردن ۳ هزار سیم کارت بی‌نام و نشان

کد خبر: 934417

رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری کارت به کارت در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این خصوص بیش از ۳ هزار خط تلفن همراه مسدود شد.

مسدود کردن ۳ هزار سیم کارت بی‌نام و نشان

خبرگزاری میزان: رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری کارت به کارت در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این خصوص بیش از ۳ هزار خط تلفن همراه مسدود شد. سردار محسن حسن‌خانی اظهار داشت:در راستای جلوگیری از کلاهبرداری کارت به کارت جلساتی را با دادستانی کل کشور، معاونان پیشگیری و مسئولان قضائی، وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها تشکیل دادیم.

وی با اشاره به تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی در این خصوص افزود: فعلا در مرحله اول بیش از ۳ هزار خط تلفن همراه از اپراتور‌های مختلف از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل را مسدود کرده ایم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: این انسداد خطوط باعث شد که در حوزه کلاهبرداری کارت به کارت حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش وقوع را خصوصا در ایام نوروز شاهد باشیم.

سردار حسن‌خانی گفت: در صدد هستیم که ۱۲ هزار خط دیگری که در این راستا فعالیت داشتند (سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان) را مسدود کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با توصیه به شهروندان عنوان کرد: چنانچه فردی با شما تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی تماس گرفت و قصد هدایت به دستگاه خودپرداز به بهانه دریافت جایزه نقدی را کرد قطعاً فرد تماس گیرنده کلاهبردار است و هرگز به درخواست‌های او اعتماد نکنید.

وی خاطرنشان کرد: به پیامک‌های ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نکنید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را به صورت تلفنی و یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.

سردار حسن‌خانی یادآور شد: اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق کارت به حساب شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست به باجه عابر بانک مراجعه کنید چراکه این امر با ارائه شماره کارت و یا حساب و بدون حضور شما امکان‌پذیر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها