نیمه شعبان ۹۸ - تاریخ ولادت امام زمان در سال ۱۳۹۸ چه روزی است؟

کد خبر: 934927

تاریخ ولادت امام زمان در سال ۱۳۹۸ برابر است با یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ (۱۵ شعبان ۱۴۴۰). نیمه شعبان ۹۸ در تقویم میلادی برابر با ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ تعیین شده است.

نیمه شعبان ۹۸ - تاریخ ولادت امام زمان در سال ۱۳۹۸ چه روزی است؟

ستاره: تاریخ ولادت امام زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که در ۱۵ شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری اتفاق افتاد؛ در سال ۱۳۹۸ برابر با ۱ اردیبهشت ماه روز یکشنبه و جشن نیمه شعبان است. این روز در تقویم هجری قمری (۱۵ شعبان ۱۴۴۰) و در تقویم میلادی (۲۱ آوریل ۲۰۱۹) است.

ولادت امام زمان حضرت مهدی (عج) داستان تولد امام زمان (عج) از معجزات خداوند است، زیرا حضرت قائم، آخرین منجی بشریت و یاور مستضعفان، جهان را با نور وجود خویش زینت بخشیده‌اند. حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) امام زمان، فرزند امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان و نرجس خاتون است. نرجس خاتون از فرزندان قیصر روم بود و نسب ایشان به حضرت عیسی (ع) می‌رسید. امام حسن عسگری پدر بزرگوار حضرت مهدی (عج) ایشان را که در شهر سامرا به دنیا آمده بودند، در خفا بزرگ کردند. خلفای عباسی و عاملان و حاکمان ستم پیشه آنان در آن روزگار، وجود شریف آن حضرت را مانع ظلم و ستم‌های خویش می‌دیدند و قصد یافتن مهدی موعود و کشتن او را داشتند. حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) در باور امامیه، منجی آخرالزمان و همان مهدی موعود است، ایشان عمری طولانی دارند و زمان زیادی را در غیبت زندگی خواهند کرد. اینکه علت غیبت امام زمان (عج) چیست؟ یکی از حکمت‌ها و راز‌های الهی بوده و ما نمی‌توانیم به عمق این راز پی ببریم، اما سرانجام ایشان به خواست و اراده خداوند ظهور و قیام می‌کنند و با عدل و داد بر جهان حکومت خواهند کرد. انتظار فرج امام زمان (عج) انتظار ظهور حضرت مهدی در میان شیعیان فرهنگ مهدویت را به وجود آورده و تعداد بسیار زیادی شعر درباره انتظار و شعر در فراق امام زمان (عج) با سوز دل سروده شده است. هر سال در کشور‌های اسلامی نیمه شعبان به مناسبت ولادت امام زمان جشن گرفته می‌شود. برای ابراز احساس خالصانه خود در این روز می‌توانید اس ام اس نیمه شعبان - پیامک تبریک میلاد امام زمان (عج) را بخوانید و از جملات زیبای آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید مجموعه شعر نیمه شعبان (اشعار ولادت امام زمان) و زیباترین اشعار درباره امام زمان (عج) را مطالعه کنید و آن‌ها را در محافل شاد خود بخوانید. در زیر حدیثی از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را با هم می‌خوانیم: امام مهدى علیه السلام: «چگونگى بهره مندى از وجود من در دوران غیبتم، همچون بهره اى است که از خورشید مى‌برند، آن گاه که ابر آن را از دیدگان نهان مى‌کند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها