خوردن گل کلم در بارداری مفید است یا مضر؟

کد خبر: 936608

دوران بارداری دورانی بسیار حساس و مهم برای مادر و جنین است به همین دلیل مواد غذایی مصرفی توسط مادر باید کنترل شده و دارای خواص مفیدی برای مادر و جنین باشد.

خوردن گل کلم در بارداری مفید است یا مضر؟

پایگاه خبری فردا: دوران بارداری دورانی بسیار حساس و مهم برای مادر و جنین است به همین دلیل مواد غذایی مصرفی توسط مادر باید کنترل شده و دارای خواص مفیدی برای مادر و جنین باشد.

گل کلم گیاهی از خانواده ی سبزیجات،متشکل از مجموعه ای از گل های کنار هم قرار گرفته از جمله گیاهانی است که هم دارای خواص و هم مضرات است.

مصرف گل کلم در دوران بارداری می تواند منبع مهمی برای تامین موارد زیر باشد:

کلسیم: کمک به رشد دندان ها،استخوان ها و عضلات کودک

منیزیم: کمک به کنترل سطح قند خون و کلسترل و پیشگیری از دیابت بارداری،کاهش سردرد و حالت تهوع در مادر و جلوگیری از فلج مغزی یا مرگ کودک

:جذب آهن و کاهش خطر ابتلا به کم خونی و زایمان زودرس در مادر،کمک به رشد Cویتامین

طبیعی جنین

:کمک به رشد و جلوگیری از آسیب به لوله عصبی نوزاد،شکل دادن گلبول های قرمز و (B9) فولات

سفید مغز استخوان،جلوگیری از کاهش وزن نوزاد(کم وزنی)،شکل گیری سالم جفت

فیبر: یکی از مشکلات رایج در دوران بارداری یبوست در مادران است مصرف فیبر به عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و این مشکل را کاهش می دهد.همچنین فیبر به دلیل کالری کم می توانند در کنترل وزن زنان باردار بسیار مفید باشد

، فسفر،پتاسیم،پروتئینB3 B2 B1 ازخواص دیگری که می توان به آن اشاره کرد:تامین ویتامین

،نیاسین و موارد دیگراست. K ویتامین

البته لازم به ذکر است که مصرف خام این گیاه علاوه بر خواص بسیار ممکن است باعث کاهش جذب ید در زنان باردار و بیماری تیروئید وعقب ماندگی ذهنی برای جنین شود.در بعضی موارد مصرف گل کلم به صورت پخته مانعی ندارد.

بنابراین لازم است مادرانی که با مصرف گل کلم دچار حساسیت شده و یا عوارضی را مشاهده کرده اند قبل از مصرف به پزشک متخصص خود مراجعه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها