با انواع سوغات ملایر آشنا شوید

کد خبر: 936625

ملایر یکی از شهرستان های استان همدان است که پس از همدان بزرگترین شهرستان محسوب می شود.این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری ، محصولات و سوغاتی های بسیار است.

با انواع سوغات ملایر آشنا شوید

پایگاه خبری فردا: ملایر یکی از شهرستان های استان همدان است که پس از همدان بزرگترین شهرستان محسوب می شود.این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری ، محصولات و سوغاتی های بسیار است.

ما در ادامه به معرفی سوغات های این شهرستان می پردازیم.

انگور و شیره ی انگور

بخش اعظم این شهرستان پوشیده از باغ های انگور است.ملایر با تولید میزان بالایی از انگور با کیفیت در سال رتبه ی اول کشور را در تولید این محصول به خود اختصاص داده است.

شیره ی انگور نیز که از جوشاندن شهد انگور بدست می آید و برای تقویت بدن بسیار مفید است از دیگر سوغاتی های ملایر است.

گیوه

گیوه نوعی پاپوش تولید شده از نخ است که به دلیل سبکی،راحتی و دوام در تابستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.استان همدان و ملایر از جمله تولید کنندگان این محصول هستند.

باسلق

شیرینی و سوغات استان ملایر که از شیره ی انگور که به آن دوشاب نیز گفته می شود همراه با نشاسته و مغز بادام تهیه می شود.

فرش

قالی یا فرش بافی به روش دستی از دیگر ویژگی های این شهرستان است که بیشتر توسط زنان ادامه دارد.البته لازم به ذکر است که فرش بافی در مناطق شمالی و جنوبی این استان با یکدیگر متفاوت بوده و هرکدام زیبایی های خاص خود را دارند.

کشمش و سایه خشک

لذت خوردن کشمش تازه همراه با چای از دیگر ویژگی های شهرستان ملایر است.کشمش نیز از دیگر محصولات دارای خواص بسیار است که از انگور بدست می آید و تفاوت آن با سایه خشک در این است که کشمش انگور خشک شده در مقابل آفتاب اما سایه خشک انگور خشک شده در سایه است.

از دیگر محصولات و سوغات این کشور:آش ترخینه،گردو،عسل،انواع دمنوش و صنایع دستی همچون مبلمان است که با مراجعه به بازار تاریخی آن که از جاذبه های گردشگری ملایر نیزمحسوب می شود می توانید سوغاتی ها و محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها