بیماری نادر این زن؛ حساسیت به آب! +عکس

کد خبر: 939796

نیا سِلوِی، ستاره‌ی ۲۱ ساله‌ی یوتیوب، به آب آلرژی دارد و حتی زمانی که گریه یا عرق می‌کند، بدنش نسبت به قطره‌های آب واکنش نشان می‌دهد.

بیماری نادر این زن؛ حساسیت به آب! +عکس

رکنا: نیا سِلوِی، ستاره‌ی ۲۱ ساله‌ی یوتیوب، به آب آلرژی دارد و حتی زمانی که گریه یا عرق می‌کند، بدنش نسبت به قطره‌های آب واکنش نشان می‌دهد.

نیا سلوی اهل انگلستان حساسیت عجیبی دارد. او حتی نسبت به قطرات اشک، عرق یا باران نیز آلرژی داشته و زمانی که گریه می‌کند، پوستش دچار خارش‌های شدیدی می‌شود.

بیماری نادر این زن؛ حساسیت به آب! +عکس

این بیماری عجیب با نام آکواژنیک پروریتوس، پوست را نسبت به آب حساس کرده و موجب ایجاد التهابات دردناک می‌شود.

نیا درباره بیماری عجیبش می‌گوید: گاهی احساس درد و سوزش بقدری زیاد است که از هوش می‌روم.

به گفته پزشکان هنوز اطلاعاتی درخصوص این آلرژی وجود ندارد و نمی‌توان علت اصلی آن را شناسایی کرد. اما می‌توان آن را با ترشح هیستامین هنگام برخورد پوست با آب مرتبط دانست. برای کنترل یا درمان این بیماری هنوز راه قطعی وجود ندارد، اما بیشتر روش‌های درمانی شامل مصرف آنتی‌هیستامین، مُسکن و استفاده از اشعه فرابنفش است.

بیماری نادر این زن؛ حساسیت به آب! +عکس

او در ادامه گفت که در ابتدا از هر ۱۰ باری که با آب تماس پیدا می‌کرد، یک بار دچار حساسیت می‌شد، اما به تدریج با بالا رفتن سن، آلرژی هم شدت پیدا کرد.

نیا می‌گوید: مهم نیست که قطره آب روی کدام نقطه از پوستم باشد، به محض این که با آب تماس پیدا کنم، احساس درد و سوزش پخش می‌شود و گاهی حتی تمام بدنم را درگیر می‌کند. زمانی که حمام یا ورزش می‌کنم، قطرات آب یا عرق ساعت‌ها پوستم را می‌سوزاند.

او حتی در روز‌های بارانی هم باید تمام روز در خانه بماند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها