دستگیری دو تن از زورگیران جنوب تهران

کد خبر: 947080

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص از دستگیری ۲ سارق زورگیر با ۵۰ فقره سرقت خبر داد.

دستگیری دو تن از زورگیران جنوب تهران

خبرگزاری ایسنا: سرهنگ احمد نجفی درباره جزئیات دستگیری این دو زورگیر اظهار کرد: اواخر سال گذشته پرونده‌های متعددی درباره زورگیری دو موتورسوار به اداره پنجم پلیس آگاهی ارجاع داده شد که در ادامه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران تحقیقات پلیسی را برای دستگیری این دو نفر آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران ابتدا تحقیقاتی را برای شناسایی چهره این دو نفر آغاز کردند گفت: در تحقیقات اولیه برای دستگیری این دو متهم چهره‌ای به دست نیامد اما در ادامه پس از ارجاع پرونده جدیدی در این رابطه یک نفر از شکات ادعا کرده بود که یکی از زورگیران فردی قوی هیکل است که پس از بدست آمدن این سرنخ موتورسواران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به اداره پنجم دعوت شدند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص با تاکید بر اینکه متهمان در ابتدا جرم ارتکابی خود را انکار می‌کردند گفت: مالباختگان نیز همزمان با متهمان به اداره پنجم دعوت شدند و زورگیران را شناسایی کردند. مجرمان هم که چاره‌ای جز اعتراف به انجام سرقت‌ها نداشتند به سرقت در محدوده‌های سیزده آبان، خانی آباد ، بوستان ولایت و نازی آباد و... اعتراف کردند.

به گفته سرهنگ نجفی و به گزارش پلیس، متهمان در بازجوئی تکمیلی به ۵۰ فقره سرقت اقرار کرده و اظهار می‌کردند در صورتی که مال باختگان در مقابل خواسته هایشان مقاومت می‌کردند با سلاح سردی که همراهمان بود، آنان را مصدوم کرده و متواری می‌شدند. همچنین تا کنون ۱۶ تن از مال باختگان مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

طراحی تصادف‌های ساختگی توسط زورگیران

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیر ۲ سارق زورگیر که علاوه بر زورگیری از مسافران خودروهای سواری، به ایجاد تصادف‌های ساختگی اعتراف کردند،‌ خبر داد.

به گزارش ایسنا سرهنگ کامیار چهری درباره جزئیات دستگیری این افراد اظهار کرد: چندی پیش پرونده‌ای از کلانتری ۱۰۷ فلسطین به پایگاه سوم پلیس آگاهی برای دستگیری متهمان زورگیر ارجاع شد که در این پرونده شاکی مدعی بود ششم اردیبهشت ماه سال جاری در کنار خیابان منتظر خودرویی مسافرکش بوده که یک دستگاه خودروی سواری پراید با یک نفر سرنشین که در صندلی عقب نشسته بود، وی را سوار می‌کند، اما پس از مدتی راننده این فرد را با سلاح سرد تهدید کرده و زمانی که با مقاومت شاکی روبه‌رو می‌شود وی را از ناحیه گردن با سلاح سرد مجروح کرده و پس از به سرقت بردن اموالش، وی را حوالی پل پیچ شمیران پیاده می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات پلیسی و رسیدگی به این موضوع گفت: در تحقیقات پلیسی، رد پای یکی از سارقان حرفه‌ای که پیش از این نیز به همین شگرد مرتکب سرقت شده بود بدست آمد و پس از انجام بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که این مجرم چندی پیش دستگیر شده و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.

سرهنگ چهری ادامه داد: متهم از زندان احضار شد و چهره‌اش توسط شاکی شناسایی شد. متهم نیز ضمن اعتراف به انجام این سرقت با همکاری همدستش که وی نیز در زندان تهران بزرگ است، به ۲۰ فقره سرقت مشابه و ایجاد تصادف‌های ساختگی اعتراف کرد.

رئیس پایگاه سوم افزود: متهم در خصوص تصادف‌های ساختگی با همکاری همدستش، اظهار کرد که حین تردد در شهر، با خودرویی تصادف می‌کرده و پس از اینکه راننده برای رسیدگی به موضوع از خودرو پیاده می‌شده است وی را مورد سرقت قرار می‌دادند.

به گفته سرهنگ چهری و بر اساس گزارش پلیس، متهم دوم پرونده نیز چهارم تیر ماه سال جاری دستگیر شده و هر دو متهم پس از تحقیقات پلیسی و با دستور قضائی روانه زندان شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها