افزایش نسبی دما در برخی مناطق کشور

کد خبر: 957359

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش نسبی دما در برخی مناطق کشور طی دو روز آینده، گفت: مجددا از روز شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۰ و ۲۱ شهریورماه) شاهد نفوذ جریانات خنک شمالی روی سواحل دریای خزر خواهیم بود.

افزایش نسبی دما در برخی مناطق کشور

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش نسبی دما در برخی مناطق کشور طی دو روز آینده، گفت: مجددا از روز شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۰ و ۲۱ شهریورماه) شاهد نفوذ جریانات خنک شمالی روی سواحل دریای خزر خواهیم بود.

صادق ضیائیان اظهار کرد: تا روز (پنج‌شنبه ۱۸ مهرماه) در ساعات بعدازظهر در جنوب و شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و غرب هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز (۱۶ مهرماه) در جنوب بوشهر و مناطقی از خلیج فارس، رگبار و رعد و برق و در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که بعدازظهر چهارشنبه (۱۷ مهرماه) در سواحل دریای خزر و استان اردبیل ابرناکی، بارش باران و وزش باد شمالی پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: روز پنجشنبه (۱۸ مهرماه) گستره بارش، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را نیز شامل می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که روز جمعه (۱۹ مهرماه) در نوار شمالی کشور افزایش موقتی دما و آسمانی صاف خواهیم داشت، اظهار کرد: طی روز شنبه و یکشنبه (۲۰ و ۲۱ مهرماه) با گذر موج تراز میانی جو و نفوذ جریانات خنک شمالی روی سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق و بخش‌هایی از استان اردبیل و آذربایجان شرقی رخ می‌دهد.

به گفته ضیائیان طی این دو روز در دامنه‌های استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و ایلام نیز رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق، وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: طی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه (۱۷ و ۱۸ مهرماه) با افزایش سرعت وزش باد در شرق کشور به ویژه منطقه زابل پدیده گرد و خاک در این منطقه دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ مهرماه) قسمتی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و در بعدازظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۳۰ درجه و روز پنج‌شنبه (۱۸ مهرماه) کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها