ضربات چاقو جواب آمر به معروف بسیجی کاشانی +عکس

کد خبر: 959456

شامگاه پنج‌شنبه چند دختر و پسر جوان که از حالت عادی خارج بودند به محمدباقر رجایی، جوان دهه هفتادی کاشانی حمله‌ور و او را مورد ضرب شتم و ضربات چاقو قراردادند.

ضربات چاقو جواب آمر به معروف بسیجی کاشانی +عکس

رکنا: در سال‌های اخیر اخبار ضرب و شتم آمران به معروف به تناوب در رسانه‌ها منتشر شده که در آخرین آن روز گذشته، نیروی انتظامی کاشان اعلام کرد که ضاربان یک جوان امر به معروف را دستگیر کرده تا پرونده یک حمله دیگر به آمران معروف در رسانه‌ها مطرح شود.

بررسی‌های فارس از جزئیات حادثه نشان می‌دهد، شامگاه پنج‌شنبه چند دختر و پسر جوان که از حالت عادی خارج بودند به محمدباقر جوان دهه هفتادی کاشانی حمله‌ور و او را مورد ضرب شتم و ضربات چاقو قراردادند که منجر به بستری شدن چندروزه او در بیمارستان شد.

محمدباقر رجایی نام جوانی است که مورد حمله قرار گرفته، او در مورد این حادثه گفت: پنج‌شنبه‌شب در پایگاه بسیج گزارشی را دریافت کردیم مبنی بر این که چند خودرو در کوچه‌ها برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند، وقتی در محل حاضر شدیم مشاهده کردیم که سرنشینان دختر و پسر آن خارج از حالت طبیعی هستند و مرتباً حرکات خطرآفرین انجام می‌دهند.

این آمر به معروف افزود: بعد از توقف خودروها تذکر لسانی دادیم اما آن‌ها با فحاشی قصد درگیری داشتند؛ در حال آرام کردن وضعیت بودیم که یک‌ مرتبه یکی از آن‌ها چاقویی را از پشت و از ناحیه پهلو به من زد، بلافاصله قصد فرار داشتند که یکی از بسیجیان جلو خودروی آن‌ها می‌رود که او را هم زیر می‌گیرند اما خوشبختانه آسیب جدی به او وارد نمی‌شود اما نهایتاً فرار می‌کنند. ستاد امربه‌معروف پرونده آمران به معروف را پیگیری می‌کند

روح‌الله میرزایی قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر پیرامون این حادثه اظهار کرد: در ساختار جدید ستاد یک اداره‌ای بانام اداره حمایت شکل ‌گرفته که همه اعضای آن حقوق‌دان هستند و برای پیگیری کامل پرونده‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر تا زمان رسیدن به نتیجه اقدام می‌کنند.

میرزایی ادامه داد: تلاش ما حمایت کامل معنوی و حقوقی از این عزیزان است در همین راستا سعی داریم تفاهم‌نامه‌های با ارگان‌های دیگر برای پیشبرد اهداف ستاد داشته باشیم تا بتوانیم قاطع‌تر در این زمینه برخورد کنیم؛ طی تفاهم‌نامه‌ای که با قوه قضائیه صورت پذیرفته در مواردی همچون کشف حجاب و شرب خمر مستقیماً و در اسرع وقت برای آن پرونده وکیل قرار می‌دهیم تا به‌صورت حقوقی از کار را پیش‌بریم.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در حوزه شرب خمر و کشف حجاب و ازاین‌دست مثال‌ها باشد بعد از واقعه مطلع می‌شویم و بلافاصله اقدام می‌کنیم اما اگر در حوزه مطالبه گری و مسائل اقتصادی اداری و یا محیط زیستی باشد ما حتی در صورت اطلاع، قبل از اینکه فساد رخ دهد با همکاری قوه قضائیه وارد میدان می‌شویم و جلوگیری می‌کنیم. عیادت و حمایت فرماندار کاشان

علی‌اکبر مرتضایی فرماندار کاشان که امروز برای عیادت محمدباقر رجایی به منزل این آمر به معروف رفته بود نیز ضمن حمایت از اقدام جوان کاشانی تاکید کرد: فرمانداری، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج باید وظایف خودشان را به نحو احسن انجام بدهند و از آمران به معروف حمایت کنند تا شاهد بروز اتفاقات مشابه نباشیم.

فرماندار ویژه کاشان بابیان اینکه امام حسین ع شهید امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: از حق‌وحقوق همه شهروندان بر اساس قانون دفاع می‌کنیم تا آرامش منطقه برقرار باشد.

وی گفت: یک نفر از ضاربین که اهل کاشان بوده، بلافاصله دستگیرشده و برای نفر دیگر که ساکن تهران بوده، شب گذشته دریکی از پارک‌های تهران دستگیرشده است که در همین‌جا جا دارد از نیروی انتظامی و سپاه بابت پیگیری تشکر کنم.

روز گذشته جانشین فرمانده ناحیه انتظامی کاشان اعلام کرد یک نفر از ضاربین که اهل کاشان بوده، بلافاصله دستگیر شده و برای نفر دیگر که ساکن تهران بوده، حکم قضایی برای دستگیری‌اش صادر شده بود که ساعاتی پیش در یکی از پارک‌های تهران دستگیر شد. ضاربان یک آمر به معروف در کاشان دستگیر شدند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به مصدوم شدن یک آمر به معروف در کاشان با ضربات چاقو بیان داشت: ضاربان به شخص آمر به معروف و ناهی از منکر کاشان با پیگیری همکاران قضایی دستگیر و بازداشت شدند.

وی گفت: ۳ نفر بعد از نیمه شب در یک پارک‌های عمومی کاشان به یکی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر با چاقو حمله میکنند و بلافاصله از محل متواری می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان داشت: خوشبختانه آسیب وارده به شخص مضروب جدی نبود و بعد از اعزام به مراکز مربوطه مورد درمان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: این پرونده خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و با این افراد برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها