گزارش تکان‌دهنده از فرونشست زمین در اصفهان +عکس

کد خبر: 961135

سازمان نقشه‎برداری کشور اعلام کرد که هزار و ۸۰۰کیلومترمربع در استان اصفهان تحت‌تأثیر فرونشست ۱۲.۵سانتی‌متری است و ۱۶۴هزار شهروند در معرض این خطر قرار دارند.

گزارش تکان‌دهنده از فرونشست زمین در اصفهان +عکس

رکنا: سازمان نقشه‎برداری کشور اعلام کرد که هزار و ۸۰۰کیلومترمربع در استان اصفهان تحت‌تأثیر فرونشست ۱۲.۵سانتی‌متری است و ۱۶۴هزار شهروند در معرض این خطر قرار دارند.

به گزارش سازمان نقشه‌برداری کشور، این سازمان به‌عنوان متولی اعلام نرخ فرونشست، به درخواست وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران، به‌طور مستمر اقدام به تهیه نقشه فرونشست دشت‌های کشور می‌کند و آخرین مطالعات این سازمان به بررسی نرخ فرونشست در دشت مشهد اختصاص داشت که نتایج آن در قالب نامه‌ای از سوی مسعود شفیعی، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، به ۲۱مقام مسئول ارائه شد و بعد از آن اطلس فرونشست اصفهان تهیه شد.

۱۶ مخاطب نامه جدید رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور درباره فرونشست ۱۲.۵سانتی‌متری در استان اصفهان، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دکتر علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، رضایی استاندار استان اصفهان، اکبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان و آقایان فولادگر، عابدی، سالک کاشانی، تاج‌الدین و کامران‌دستجردی نمایندگان اصفهان در مجلس و محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس دهم شورای اسلامی است. مسعود شفیعی، در این نامه اعلام کرد: براساس آخرین گزارش‌های دوره‌ای سازمان نقشه‌برداری کشور در دشت‌های استان اصفهان، هزار و ۸۰۰ کیلومترمربع با نرخ فرونشست ۱۲.۵سانتی‌متر در سال مواجه شده که ۵۷۰کیلومتر تأسیسات و شریان‌های حیاتی و ارتباطی را تحت الشعاع خود قرار داده است. همچنین ۱۶۴هزار نفر از جمعیت اصفهان نیز تحت‌تأثیر این پدیده هستند. مطالعات سازمان نقشه‌برداری کشور همچنین بیانگر آن است که در دشت مهیار ۵۵۹کیلومتر فرونشست تا ۹سانتی‌متر وجود دارد و در مجموع حدود ۲۰هزار نفر از جمعیت این منطقه را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد و ۱۳۰کیلومتر از تأسیسات این منطقه را می‌تواند دچار مخاطره کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها