وزیر علوم: دانشجوی ستاره‌دار ‌نداریم‌

کد خبر: 962997

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه آمار دقیق دانشجویان بازداشتی در دست تهیه است، گفت: دانشجوی ستاره‌دار در کشور نداریم.

وزیر علوم: دانشجوی ستاره‌دار ‌نداریم‌

خبرگزاری تسنیم: منصور غلامی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری مشترک شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت اظهار داشت: خوشبختانه امسال دانشجویان ستاره‌دار نداریم و آمار دقیق دانشجویان بازداشتی در حال تهیه بوده و اگر مشکلی در بیرون از دانشگاه انجام نداده باشند بقیه مسائل را در دانشگاه رفع می‌کنیم.

وی در پاسخ به صندلی‌فروشی در دانشگاه‌ها افزود: وزارت علوم هیچ مشکلی درباره صندلی‌فروشی نداشته ‌و یک بحثی در علوم پزشکی وجود داشت که رفع شد.

غلامی با بیان اینکه جابه‌جایی دانشگاهی فرزندان اعضای هیئت علمی سهمیه محسوب نمی‌شود بلکه یک تسهیلات انتقالی و جابه‌جایی است که اشتباها به آن سهمیه اطلاق می‌شود، تصریح کرد: اعضای هیئت علمی می‌توانند فرزندانشان را مانند بقیه در دانشگاه جابه‌جا کنند با این تفاوت که 92 درصد نمره آخرین نفری که در آن دانشگاهی که می‌خواهند بروند را کسب کنند.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی، پزشکی، صنایع وابسته به غرب و کارشناسان خارجی بودیم اما بعد از انقلاب اسلامی با نگاه جمهوری اسلامی، یکی از راه‌های قطع تسلط بیگانگان، واگذاری امور به فرزندان کشور بوده است.

وی افزود: مراکز آموزش عالی به سرعت در کشور توسعه یافت و امروز همه امور در دست فرزندان این آب و خاک است و علاوه بر اداره کشور، در کشورهای دیگر نیز کارهای مشاوره ای و تخصصی انجام می‌دهند و حداکثر مدیران حداکثر دوسوم مقاطع تحصیلی را در کشور گذرانده‌اند.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه‌ها مصدر حل مسائل و مشکلات کشور هستند تصریح کرد: باید در حوزه‌های علم تلاش و کوشش کنند و از دهه 70 تاکنون حوزه فعالیت‌های علمی خوب پیش رفته و در علوم جدید حرفی برای گفتن داریم و جایگاه علمی کشور حاصل تلاش استادان ما هستند.

غلامی با بیان اینکه نظام اسلامی مروج علم و دانش به شمار می‌رود، یادآور شد: در سال جاری و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، جایگاه علمی کشور یک رتبه ارتقاء یافته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه از فرصت تحریم برای استفاده از ظرفیت‌ها باید بهره‌گیری کنیم، تصریح کرد: هم افزایی، توسعه ظرفیت‌ها، آینده‌نگری، توجه به آینده و نسل‌های کشور باید در حوزه آمایش عالی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در راستای توسعه آمایش عالی، در هر استان شبکه عالی و علمی ایجاد می شود و جلوگیری از توسعه بی‌رویه و غیرهدفمند از جمله اهداف است و از سال 97 تاکنون مجوز جدید مراکز آموزش عالی داده نشده است.

جدی نگرفتن آمایش سرزمین

کوروش نوذری، رئیس دانشگاه مازندران نیز برنامه آمایش سرزمینی آموزش را ضروری دانست و اظهار داشت: آمایش سرزمینی را تا مقطعی در کشور جدی نگرفتیم و در کویر دنبال مسائل وصنایع آب بر زیاد بودیم اما در حال حاضر این آمایش در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: به همان شکل و با شدت وحدت بیشتر، آمایش آموزش عالی را بدتر از آمایش سرزمینی جدی نگرفتیم و در استان 142 مرکز آموزش عالی، دانشکده و پژوهشگاه با 153 هزار دانشجو،و دو هزار و 872 عضو هیئت علمی فعالیت دارند و این تعداد مراکز آموزش عالی برای یک استان بسیار بزرگ است زیرا در خیلی از کشورهای پیشرفته این تعداد مراکز آموزش عالی وجود ندارد.

نوذری با بیان اینکه توسعه آموزش عالی دولتی استان مازندران متوازن نیست، گفت: آموزش عالی استان بیشتر در شرق متمرکز است و باید به آمایش آموزش عالی بپردازیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها