بازداشت یک مدیر در کرمان به اتهام اختلاس

کد خبر: 964470

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری یک مدیر بیمه‌ در این استان به اتهام اختلاس ۲۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهم قبل از خروج از کشور توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد.

بازداشت یک مدیر در کرمان به اتهام اختلاس

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری از دستگیری یک مدیر بیمه‌ در این استان به اتهام اختلاس 220 میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: متهم قبل از خروج از کشور توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اعلام این خبر افزود: با ورود به موقع دادستانی کرمان و سازمان بازرسی و در راستای جلوگیری از خسارت‌های غیرقابل جبران به صنعت بیمه، تمام اموال و املاک مدیر بیمه‌ای متخلف در کرمان توقیف و حساب‌های بانکی متهم مسدود شد.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان اعلام کرد: با تمهیدات به عمل آمده از سوی دستگاه قضایی و شرکت بیمه‌ای مربوطه، جای هیچگونه نگرانی برای بیمه گذاران نیست و تعهدات طبق قرارداد انجام خواهد گرفت.

سالاری در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وصول گزارشی به اداره کل بازرسی استان کرمان مبنی بر اینکه یکی از مدیران بیمه‌ای وجوه ماخوذه بابت حق بیمه را به حساب شخصی خود واریز می‌کند، اداره کل بازرسی با اعزام کارشناسان ذی‌ربط رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد متخلف 220 میلیارد ریال از حق بیمه های دریافتی را به حساب شخصی خود واریز و با بخشی از این وجوه اقدام به خرید املاک و مستغلات و خرید خودرو در داخل و خارج کشور کرده است.

دادستان کرمان عنوان کرد: بلافاصله این پرونده به بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ارجاع شد و با توجه به اینکه متهم در حال تدارک خروج از کشور بود با احکام و دستورات قضایی، توسط سازمان اطلاعات سپاه این استان دستگیر شد.

سالاری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، امر تحقیقات و تکمیل دلایل انجام پذیرفت و در خلال تحقیقات مشخص شد متهم، قبل از اخذ قرارداد با یکی از شرکت های خودروسازی، مبلغ 220 میلیارد ریال حق بیمه را به جای واریز به حساب شرکت بیمه به حساب شخصی خود واریز می‌کرده است.

دادستان کرمان ادامه داد: متهم با بخشی از این وجوه و با همکاری خانمی اهل گرجستان، اقدام به اجاره تملک یک هتل در این کشور کرده است.

وی افزود: متهم بخش دیگری از وجوه را صرف خرید خودرو، املاک و سهام شرکت ها از طریق بورس کرده است.

سالاری بیان کرد: متهم برای عدم توقیف املاک خریداری شده، اسناد اموال و املاک را بنام بستگان و نزدیکان منتقل و معاملات را به صورت صوری تنظیم می‌کرده است.

دادستان کرمان گفت: با تلاش های سازمان بازرسی و اطلاعات سپاه تاکنون 6 دستگاه انواع خودروی لوکس و گران‌قیمت خارجی از قبیل لندکروزر، پرادو، هیوندا و تعدادی ملک گران‌قیمت در نقاط مختلف شهر کرمان توقیف شده است.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه در بررسی پرونده ها مشاهده می شود که افراد سودجو و مفسدین اقتصادی از طریق شگرد خریداری اموالی در خارج از کشور به وسیله پولهای آلوده و کثیف صرافی های دارای شعب در خارج از کشور اقدام می کنند، خواستار نظارت جدی مسئولان بانک مرکزی بر فعالیت این صرافی ها در خارج از کشور شد.

دادستان کرمان در پایان از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی اداره کل بازرسی استان کرمان و سازمان اطلاعات سپاه کرمان که در امر کشف جرم و شناسایی و توقیف اموال نامشروع تلاش می کنند تشکر کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها