توصیه حجت‌الاسلام پناهیان به والدین/هیچ‌گاه با فرزندانتان درد و دل نکنید

کد خبر: 967484

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بر‌ اساس تحقیقات و نظر روان‌شناسان درد دل والدین با فرزندان تاثیرات مخربی بر روح و روان آن‌ها گذاشته و زندگی آینده شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

توصیه حجت‌الاسلام پناهیان به والدین/هیچ‌گاه با فرزندانتان درد و دل نکنید

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در همایش خانواده و مدرسه اظهار داشت: یکی از ابزارهای مهم شیطان برای گمراهی و فریب انسان، ایجاد یاس و ناامیدی و در دل انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها مرحله‌ای از یاس و ناامیدی را در وجود خود دارند، افزود: امروزه این احساس به اندازه‌ای همه‌گیر و اپیدمی شده که کسی به عنوان یک مشکل و بیماری به آن نگاه نمی‌کند.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حتی در ترانه‌های شاد هم محتوای یاس و نا امیدی دیده می‌شود و این نا امیدی به کل افراد جامعه تزریق می‌شود.

پناهیان با تاکید بر اینکه انسان‌های کمالجو بیش از دیگران به احساس یاس و نا امیدی دچار می‌شوند، تصریح کرد: معولا آدم‌هایی همیشه ناراحت و در حال نق زدن و گلایه هستند که عاشق خوشبختی‌اند و می‌خواهند به رفاه بیشتری برسند.

وی با بیان اینکه بچه‌های ما خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید از پدر و مادر انرژی منفی را دریافت می‌‌کنند، عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که والدین برای فرزندان ایجاد می‌کنند درد دل کردن با فرزندان است.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: وقتی پدر و مادر درد و رنج‌های خود را برای فرزندانشان بازگو می‌کنند به اندازه‌ای در ذهن فرزندانشان تاثیر منفی می‌گذارند که آنها را در زندگی آینده و زناشویی‌شان دچار مشکل می‌کند.

پناهیان با تاکید بر اینکه وظیفه پمپاژ امید و نشاط در خانواده با زنان است، ابراز کرد: مادران باید مواظب حرف های خود باشند و هرگز حرف‌های منفی مبالغه آمیز نزنند.

وی افزود: مادر تنها منبع مهر و عاطفه نیست بلکه او سرچشمه‌ای از احساس امید است که باید اعضای خانواده را هم سیراب کند.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه فرهنگ ما به طرز بیمارگونه دچار یاس شده است، گفت: متاسفانه صدا و سیمای ما هم در زمینه تولید محتوا با محوریت امیدبخشی به اعضای جامعه عملکرد خوبی نداشته است.

پناهیان گفت: البته بخش دیگری از تزریق احساس نا امیدی مربوط به ماهواره و رسانه‌های بیگانه است که به صورت شبانه‌روزی موج های منفی را به سمت مردم می‌فرستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عملکرد دولت اظهار داشت: این دولت ناامیدترین دولت جمهوری اسلامی بوده و همین نا امیدی دشمنان اسلام و ملت ایران را روز به روز امیدوارتر می‌کند.

مشاور رئیس نهاد رهبری دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه ملت ایران با حربه‌های دشمنان آشنا هستند و محکم‌تر از قبل مقابل آمریکا و نفوذی‌هایش ایستادگی می‌کنند، گفت: آمریکا دیگر ابزاری در دست ندارد و رو به ناامیدی رفته است.

حجت‌الاسلام پناهیان: هیئتی واقعی عروسی پرهزینه برای فرزندش نمی‌گیرد مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هیئتی واقعی عروسی پرهزینه برای فرزندش نمی‌گیرد، سفره‌دار است و با همه خیرین شهر ارتباط دارد و از همه مهم‌تر آن که از خانواده پرجمعیتی برخوردار است.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در پنجمین همایش استانی خادمین هیئت رزمندگان ثارالله همدان با اشاره به این که هیئت‌ها موجب ظهور حضرت ولی عصر ( عج) خواهند شد اظهار داشت: عشق و محبت به اهل بیت از هیئت‌های ایران به منطقه صادر شد.

وی با طرح این سئوال که یک فرد هیئتی چگونه زندگی می‌کند گفت: هیئتی‌ها به اهل بیت ارادت دارند و دائم این ارادت را ابراز می‌کنند. به زیبایی ذکر اهل بیت می‌گویند و اهل درک تاریخ اسلامند.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: هیئتی‌ها اگر پای دین وسط بیاید تا پای جان ایستادگی می‌کنند. هیئتی‌ها اهل درک مسائل جامعه هستند و بصیرت دارند.

پناهیان عنوان کرد: هیئتی‌ها اهل شعار نیستند و به تربیت نفوس می‌پردازند.

وی با بیان این که حضرت آقا فرمودند جنگ امروز جنگ در عرصه اقتصاد است و کسی که کار اقتصادی انجام دهد جهادگر است تصریح کرد: امروز هیئت‌های ما باید صندوق قرض‌الحسنه و تعاونی داشته باشند.

پناهیان تصریح کرد: اگر ما در عرصه اقتصادی فعال نباشیم سرمایه‌دارها، سرمایه‌ها را می‌برند و بر ما حاکم می‌شوند.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر این که جبهه حق در حال حاضر به کمک‌های مالی نیاز دارد اظهار داشت: فعالیت هیئت‌ها در عرصه اقتصادی ضرورت دارد و حتی مقام معظم رهبری از شرکت هیئت‌ها در بورس گفتند.

پناهیان با اشاره به این که ما بر محور اهل بیت دور هم جمع شدیم و باید به یکدیگر عشق بورزیم گفت: هیئت‌ها باید بسیاری از گرفتاری‌های مردم محل و اعضای هیئت را خودشان حل کنند.

وی تاکید کرد: هیئتی واقعی عروسی پرهزینه برای فرزندش نمی‌گیرد، سفره‌دار است و با همه خیرین شهر ارتباط دارد و از همه مهم‌تر آن که از خانواده پرجمعیتی برخوردار است.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این که الگوی ما فاطمه زهرا (س) است اظهار داشت: ایشان 40 شبانه روز درب خانه‌ها را می‌زندند و تک تک با افراد برای انتخاب اصلح سخن می‌گفتند.

پناهیان عنوان کرد: هیئتی واقعی هم باید برای پیروزی چهره حق در انتخابات با تبعیت از حضرت زهرا (س) چهره به چهره و تک به تک با مردم از ضرورت شرکت در انتخابات و تبیین چهره حق سخن بگوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها