مرگ فجیع پسربچه چابهاری در حریق خودروی پدر +عکس

کد خبر: 974781

پسر بچه ۵ ساله‌ای که درون خودرو پژو پارس پدر خود در روستایی از توابع شهرستان چابهار در محاصره آتش گیر افتاده بود، با دیر رسیدن آتش‌نشانی که حتی پمپ آبش کار نمی‌کرد در آتش سوخت و جان باخت.

مرگ فجیع پسربچه چابهاری در حریق خودروی پدر +عکس

خبرگزاری تسنیم: ساعت ۱۴:۰۰ پنجشنبه گذشته بود که اهالی روستای «گبولانی» از توابع بخش دشتیاری شهرستان چابهار با صحنه آتش‌سوزی یک خودرو پژو پارس مواجه شدند که با توجه به دیر رسیدن خودرو‌های آتش‌نشانی خودشان به خاموش کردن آتش اقدام کردند و پس از خاموش شدن آتش که خودروی آتش‌نشانی نیز همزمان رسیده بود و تنها کمی از شعله‌های سرکش آتش برجای مانده بود، با جسد سوخته پسر بچه ۵ ساله‌ای که فرزند صاحب خودرو بود داخل خودروی سوخته روبه‌رو شدند.

مرگ فجیع پسربچه چابهاری در حریق خودروی پدر +عکس

پمپ خودروی آتش‌نشانی خراب بود!

عبدالخالق جهاندیده عموی کودک فوت شده در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: روز حادثه برادرم با توجه به سرمای هوا بخاری خودرو را روشن کرد و خودرو را ترک کرد که پس از لحظاتی خودروی وی آتش گرفت و با توجه به اینکه پسر ۵ ساله‌اش به نام طیب داخل خودرو بود، برای کمک کردن به او شتافت، اما چون خودرو زیر یک کپر بود، گرمای آتش غیرقابل تحمل شده و عملیات نجات را غیرممکن کرده بود.

وی ادامه داد: سریعاً با آتش‌نشانی نیز تماس گرفتیم که محلی‌ها با توجه به نیامدن خودروی آتش‌نشانی به کمک شتافتند و با وسایل ابتدایی مانند سطل و گالن آب تلاش کردند بلکه بتوانند آتش را خاموش کنند و بعد از نیم ساعت که خودروی آتش‌نشانی سر رسید آتش همچنان کمی به جا مانده بود که مشخص شد خودروی آتش‌نشانی پمپ آبش خراب است.

جهاندیده اظهار داشت: همه این موضوعات توسط ماموران کلانتری صورتجلسه شد و ما از آتش‌نشانی که اینقدر دیر رسید شاکی هستیم و می‌خواهیم از مسئولان که به این موضوع رسیدگی کنند بلکه طیب، آخرین کودکی باشد که قربانی چنین موضوعاتی مانند دیر رسیدن یا خراب بودن پمپ آب آتش‌نشانی می‌شود.

نکته جالب توجه در صحبت‌های عبدالخالق جهاندیده این بود که حتی خودروی اورژانس نیز برای بررسی موضوع با وجود رسیدن خودروی آتش‌نشانی به محل حادثه نیامده بود، در حالی که پس از هر حادثه باید همه خودرو‌های امدادی مربوط به حادثه سریعاً خود را به محل برسانند.

وجود تنها سه آتش‌نشانی در منطقه وسیع دشتیاری

بخشدار دشتیاری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در مورد آتش‌نشانی‌های موجود در بخش دشتیاری این چنین توضیح داد: سه آتش‌نشانی در «درگس، نگور و بریس» موجود است که رسیدن به موقع نیرو‌های این مراکز به روستا‌های بخش دشتیاری سخت است و آن‌ها نهایتاً می‌توانند قسمتی که در آن قرار دارند را در زمان مناسب خدمات‌دهی کنند.

وی ادامه داد: بنده شخصاً برای بخش‌های دیگر دشتیاری نیز درخواست افتتاح مراکز جدید آتش‌نشانی داشته‌ام و می‌توانم به جرأت بگویم که ماشین‌های آتش‌نشانی همین مراکز فعال موجود نیز قدیمی هستند و کارایی لازم برای به موقع رسیدن به روستا‌ها و مراکز دیگر ندارند.

انکار‌های عجیب دهیار درگس!

خبرنگار تسنیم برای روشن‌تر شدن ماجرا با دهیار روستای درگس که مسئولیت واحد آتش نشانی مستقر در روستا را برعهده دارد نیز تماس گرفت که وی در ابتدای تماس صراحتاً ماجرای خراب بودن پمپ آب ماشین آتش‌نشانی اعزامی به روستای گبولانی را پذیرفت، اما بعد از دقایقی صحبت‌های اولیه خود را منکر شد و گفت خودروی آتش نشانی وقتی به محل رسیده بود که آتش خاموش شده و اصلا احتیاجی به روشن کردن پمپ آب نبوده است.

در ادامه وحیدی با اشاره به اینکه پمپ آب خودرو نیز اگر خراب باشد تعداد پنج عدد کپسول آتش خاموش کن در خودرو موجود است، مدعی شد: فاصله درگس تا محل اعلامی آتش‌سوزی ۲۰ کیلومتر است که در نتیجه تا رسیدن ماشین آتش‌نشانی به روستای مذکور نیم ساعت طول کشید و عملاً آتش خاموش شده و کودک داخل خودرو نیز جان خود را از دست داده بود.

این دهیار که در تماس ابتدایی پذیرفته بود خودروی آتش‌نشانی پمپ آبش خراب بوده، در تماس بعدی خبرنگار تسنیم با وی، اظهار داشت: پمپ آب خودرو خراب نبوده و چنین ادعایی از ریشه اشتباه است؛ حتی نحوه خبردار شدن ما از آتش‌سوزی نیز از طریق مرکز تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ نبوده بلکه خودرویی گذری به ما اطلاع داد که چنین آتشی در روستای گبولانی رخ داده و ما نیز به آنجا عازم شدیم بلکه بتوانیم امدادرسانی کنیم.

بر اساس این گزارش خانواده متوفی مصرانه و به جد پیگیر شکایت خود از آتش‌نشانی که با وجود تماس با آن‌ها دیر به محل حادثه رسیده و بعد از رسیدن به محل حادثه نیز پمپ‌آبشان خراب بوده هستند و تحقیقات پلیس نیز با توجه به شکایت خانواده متوفی در جریان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها