سردار ظهیری: زنان پلیس مسئولیت‌پذیرتر از مردان هستند

کد خبر: 977486

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: ۸۳ درصد پرونده‌هایی که به مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها ارسال می‌شود، به صلح و سازش ختم می‌شود.

سردار ظهیری: زنان پلیس مسئولیت‌پذیرتر از مردان هستند

خبرگزاری مهر: سردار کیوان ظهیری با اشاره به نقش پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران نقشی مهم ایفا می‌کند. تشکیل پلیس زن ضرورتی بود که بنا به تدبیر ایجاد و هم اکنون در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران شرح وظایفش همانند مردان است، یعنی همان وظایفی را که مردان برعهده دارند، افسران و درجه داران زن نیز برعهده دارند.

پلیس زن همان مأموریت‌های پلیس مرد را برعهده دارد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: خانم‌ها در دستگیری مجرمان، بدرقه متهمان زن، بازجویی و … وظیفه دارند که البته نقش خود را به خوبی انجام می‌دهند.

به گفته وی، مسئولیت پذیری زنان بیشتر از مردان بوده و وظایفشان را بدون کم و کاست انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: یکی از نقش‌های پلیس زن حضور در مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها است که به دلیل همین حضورِ بانوان، ۸۳ درصد پرونده‌هایی که به مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها ارسال می‌شود، به صلح و سازش ختم می‌شود.

ارجاع ۱۳۱ هزار پرونده به مددکاری کلانتری‌ها

ظهیری افزود: در ۱۱ ماهه امسال از مجموع ۱۳۱ هزار پرونده که به دوایر مددکاری ارجاع شده است، ۱۰۹ هزار پرونده به سازش منجر شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: از این تعداد ۲۴ هزار پرونده مربوط به مشکلات خانوادگی و ۶۲ هزار پرونده مربوط به نزاع و درگیری بوده است.

ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج به ۱۶۷ زوج

وی با اشاره به مشاوره‌های قبل از ازدواج که در کلانتری‌ها ارائه داده می‌شود، گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۶۷ هزار نفر به دفاتر مشاوره مراجعه و مشاوره‌های پیش از ازدواج را دریافت کرده‌اند.

ظهیری در پاسخ به این سوال که آیا بانوانی که در این مراکز حضور دارند از تجربه و تحصیلات کافی بهره‌مند هستند یا خیر، اکثر بانوانی که در این مراکز انجام خدمت می‌کنند، مدارک عالی داشته و از آموزش و تجربه لازم در حوزه مشاوره و مددکاری برخوردار هستند.

حضور زنان پلیس در پلیس تخصصی اطفال

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، پلیس به دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا‌ها است و به همین منظور در نقاط حساس و کلیدی کلانتری‌ها از پلیس زن استفاده می‌کند.

وی با اشاره به نقش پلیس اطفال گفت: رسیدگی به پرونده‌های اطفال و نوجوانان توسط مأموران پلیس زن در کلانتری‌ها انجام می‌شود که در همین راستا خانواده‌های مجرمانی که گفته شد، در جهت اصلاح و بازپروری دعوت می‌شوند و اقداماتی در راستای پیشگیری از بزهکاری مجدد به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها