۳۶ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در کاشان شناسایی شد

کد خبر: 978728

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه ۳۶ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در کاشان شناسایی شد، گفت: نظام سلامت کاشان ۲۴ساعته وضعیت را رصد می‌کنند.

۳۶ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در کاشان شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: سیدعلیرضا مروجی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به شناسایی 36 مورد مشکوک به کرونا ویروس جدید در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: 29 نفر از این افراد در شهرستان کاشان و هفت مورد مشکوک نیز در آران و بیدگل شناسایی شدند در حالی که شش نفر از این افراد در کاشان و دو نفر در آران و بیدگل به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و احتمال بهبودی این افراد وجود دارد.

وی با بیان اینکه افراد مشکوک به کرونا دارای علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس هستند، افزود: از میان افرادی که در کاشان و آران و بیدگل مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند از 27 تا 80 سال سن دارند و یک بیمار نیز 81 سال سن داشت که پیش‌تر به فشار خون مبتلا بود و به‌طور قطع و یقین نمی‌توان گفت که علت فوت وی ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید به اینکه افراد باید از تماس‌های غیرضروری و حضور میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، ابراز داشت: مرجع تعطیلی مدارس در کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است و بر همین اساس اگر قرار به تعطیلی مدارس در کاشان باشد، دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به مراجع مربوطه اعلام می‌کند.

وی ضمن اشاره به وجود پزشکان و کادر درمانی مجرب در کاشان گفت: این افراد تمامی آموزش‌های لازم برای مقابله با ویروس کرونا را از ابتدای سال میلادی جدید طی کردند و از این بابت هیچ جای نگرانی وجود ندارد و نظام مراقبت و سلامت شهرستان کاشان به‌صورت 24ساعته وضعیت را پیگیری و رصد می‌کنند.

سه مورد مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی سه بیمار مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: آزمایشات لازم از این افراد انجام و به تهران ارسال شد که به محض دریافت نتیجه، آن را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

پرویز یزدان‌پناه ظهر امروز در جمع خبرنگاران از شناسایی سه بیمار مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: آزمایشات لازم از این افراد انجام و به تهران ارسال شده و به محض دریافت نتیجه آزمایشات، آن را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 16 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری شده بود که با بررسی علائم بالینی مشخص شد که 13 نفر از آنها به صورت صد درصد کرونا ندارند.

یزدان‌پناه عنوان کرد: بیمارستان شهید جلیل یاسوج با ظرفیت حدود 300 تخت این آمادگی را دارد که اگر بیماری کرونا وارد استان شود و مردم نیاز به بستری داشته باشند خدمات درمانی لازم را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌هایی در سطح استان پیش‌بینی شده که موارد مشکوک و بیماران احتمالی را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج انتقال دهند، تاکید کرد: مردم جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و در صورت خروج موارد و نکات لازم را رعایت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها