همه جای گیلان آلوده است/ امکان ضدعفونی نیست

کد خبر: 982201

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلانیان به میهمان نوازی شهرت دارند، از هموطنان خواست تا مسافرت خود به این استان را به ایام تابستان موکول کنند.

همه جای گیلان آلوده است/ امکان ضدعفونی نیست

شبکه خبر: استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلانیان به میهمان نوازی شهرت دارند، از هموطنان خواست تا مسافرت خود به این استان را به ایام تابستان موکول کنند.

دکتر ارسلان زارع چهارشنبه شب در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه مردم گیلان بنابر توصیه متخصصان و کارشناسان بهداشتی، قطع چرخه ویروس کرونا را مهمترین مولفه در موفقیت مبارزه با این بیماری می‌دانند، افزود: ۷۰ درصد از مردم گیلان توصیه‌ها مبنی بر اینکه در خانه بمانیم را با جدیت رعایت می‌کنند و کمترین تردد‌ها و عبور و مرور را دارند که قدردان آنان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی، صدا و سیما، NGO‌ها در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی تلاش‌های گسترده‌ای داشتند و در این راستا مردم نیز با انتشار مطالب موثر و مفید در فضای مجازی همکاری مضاعفی کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای ضدعفونی کردن محیط‌های جغرافیایی، اماکن عمومی و معابر توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره و اظهار کرد: گیلان استانی بزرگ، اما از نظر امکانات محدود بوده و به لحاظ زیرساخت‌های بهداشت و درمان از متوسط کشوری پایین‌تر است.

زارع با بیان اینکه استان گیلان به عنوان یکی از مهمترین اهداف گردشگری در ایام آخر هرسال و نوروز مدنظر است، گفت: به سبب کمبود امکانات و خصوصاً کادر درمان و تخت‌های بیمارستانی و باتوجه به شیوع این بیماری در تمامی شهرستان‌های استان، صراحتاً اعلام می‌کنم که همه جای گیلان به جز منازل مردم آلوده است.

وی با بیان اینکه هموطنان به خوبی از میهمان نوازی مردم شریف و نجیب گیلان و شهرت آنان به این صفت مطلع هستند، گفت: هرساله در چنین ایامی با مهیاکردن مهمانپذیرها، هتل‌ها و اماکن اقامتی و نیز تمهیدات شهرداری‌ها و ادارات، از هموطنان برای حضور در استان گیلان دعوت می‌کردیم.

زارع تصریح کرد: اینکه امسال از مرد مکرر درخواست می‌کنیم که به گیلان سفر نکنند به این جهت است که به خود و خانواده آنان و نیز مردم این استان اجحاف نکنند.

وی اظهار کرد: به سبب آلودگی که وجود دارد و امکان ضدعفونی کردن همه اماکن نیست، تاکید می‌کنیم که هموطنان مسافرت خود را به ایام تابستان موکول کنند تا میزبان خوبی برای آنان باشیم.

استاندار گیلان به مشارکت ۴۰ درصدی گیلانیان تا زمان حاضر در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح عامل خوبی برای پایش و شناسایی افرادی که نیازمند ارائه خدمات بیشتر از جمله بستری هستند، به شمار می‌رود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها