با شیوع کرونا چند نفر در سامانه صندوق بیمه بیکاری ثبت نام کردند؟

کد خبر: 985745

معاون امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ۳۵ هزار نفر در استان تهران در سامانه صندوق بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

با شیوع کرونا چند نفر در سامانه صندوق بیمه بیکاری ثبت نام کردند؟

خبرگزاری فارس: محمد امامی امین معاون امور اقتصادی استاندار تهران درباره ارائه بسته‌های حمایتی دولت به اقشار کم‌درآمد به واسطه شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: دولت یکصد هزار میلیارد تومان در خصوص حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته که ۷۵ هزار میلیارد تومان آن تسهیلات است.

وی یادآور شد: ۵ هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافته بود که مجدداً دولت مصوب کرد ۲ هزار میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه شود و بانک رفاه هم ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از صندوق‌های بیمه بیکاری اختصاص داد.

وی ادامه داد: نهایتا ۹ هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق‌های بیمه بیکاری اختصاص یافته است و افرادی که بیکار شده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه صندوق بیمه بیکاری، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

امامی امین گفت: افرادی می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند که کارفرما حق ۳ درصد بیمه بیکاری را برای آن‌ها پرداخت کرده باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار تهران اظهار داشت:‌اخیرا جلسه‌ای در همین خصوص با مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم و این آمادگی اعلام شد که تا پایان فروردین نسبت به پرداخت حقوق بیکاران از صندوق بیمه بیکاری می‌توانند اقدام کند.

امامی امین افزود: تاکنون ۳۵ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که عمده آن‌ها در بخش‌های خدماتی، رستوران‌داری و تالار‌ها مشغول به کار بوده‌اند که اکنون بیکار شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها