صحبت‌های عجیب نجفی درباره میترا استاد در دادگاه

کد خبر: 991819

محمد علی نجفی در 4صفحه نامه ای که نوشته بود میترا استاد را مهدورالدم نامیده بود. او در این مورد در دادگاه به قاضی متین راسخ توضیح داد.

صحبت‌های عجیب نجفی درباره میترا استاد در دادگاه

رکنا: صبح امروز یکشنبه 14اردیبهشت جلسه دادگاه علنی محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران به ریاست قاضی متین راسخ برگزار شد. قاضی متین راسخ از شهردار اسبق تهران پرسید: آیا واقعا به این فکر می کردید که خودت را معرفی کنی؟ نجفی پاسخ داد: موقع نوشتن نامه فکر می کردم یا خودکشی کنم یا به اداره آگاهی معرفی کنم. می خواستم با خودم فکر کردم با اسلحه می زنم یا از ساختمان خودم را پرت می کنم. قاضی متین راسخ: نگران سلامتی شما هستم

قاضی متین راسخ با اشاره به این که خدا را شاکریم که خودکشی نکردید و امیدواریم توبه کرده باشید، پرسید: با توجه به فرض دوم (معرفی به اداره آگاهی) چرا باید مهدورالدم بودن را مطرح کنید؟ مگر آن که راه سوم فرار و مخفی شدن را هم داشتید ولی بعد از رفتن به قم و این که کفشدار آنجا شما را شناخت، به این نتیجه رسیدید که من کجای این مملکت می توانم خودم را پنهان کنم؟ 40 سال است که کارگزار نظام بودم و همه من را می شناسند.

محمد علی نجفی ماسک خود را پایین می کشد تا صحبت کند. قاضی متین راسخ از او می خواهد که با ماسک صحبت کند و گفت: نگران سلامتی خودتان هستم.

نجفی گفت: بین خودکشی و آگاهی تا موقع زیارت حضرت معصومه مردد بودم و می خواستم سرقبر پدرم خودکشی کنم. با خودم گفتم بالاخره این موضوع در جامعه ختم می شود. اما بعد از زیارت به آگاهی آمدم. جریان اجتماعی منفی برعلیه نجفی

متین راسخ پرسید: هیچ فرضیه فرار نداشتید؟ محمد علی نجفی: نه. من که به دفتر رئیس اداره آگاهی رفتم گفتند از صدا و سیما آمده اند مصاحبه کنند. گفتم به هیچ عنوان. یکی آنجا اعلام کرد که شایعه کردند که شما به خارج فرار کردید. به این دلیل حاضر شدم مصاحبه کنم و مصاحبه طولانی شد . آن روز من در حال خودم نبودم و یک جریان اجتماعی منفی بر علیه من راه افتاد. تمسخر مساوی اخراج از دادگاه

نجفی در پاسخ به این سوال که به کارگیری سلاح یک جریان منفی نیست؟ گفت: من از خودم در بردن اسلحه به حمام دفاع نمی کنم و از آن فرار نمی کنم.

قاضی متین راسخ گفت: قصد تحقیر شما را ندارم اما کسی با لجن نمی نویسد النظافت من الایمان. چرا بحث مهدورالدم بودن را مطرح کردید؟

در ابتدای دادگاه و حین قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان، قاضی متین راسخ اعلام کرد اگر کسی تمسخر کند یا لبخند بزند از دادگاه اخراج می شود. زمانی که قاضی متین راسخ به محمد علی نجفی اعلام کرد قصد تحقیر کردن شما را ندارم، داماد نجفی با دخترش صحبت کرد. متین راسخ می خواست او را اخراج کند اما با عذرخواهی اش اجازه نشستن در دادگاه را صادر کرد. نجفی گفت: من در حال مشکلاتروانی مهدورالدم بودن را نوشتم. فکر نمی کردم متن نامه منتشر شود اما یکی از وکلای من این موضوع را مطرح کرد که من او را عزل کردم. پشیمانی محمد علی نجفی

متین راسخ پرسید: چه زمانی پشیمان شدید؟ چرا شما پرستو بودن، مبحث مواد روانگردان و مهدورالدم بودن را مطرح کردید؟ محمد علی نجفی گفت: همان روزی که گفتند از این کلمه استفاده شده است. بنا نبود این موضوعات پخش شود. فردی بود که با میترا استاد ارتباط داشت و تلفن های من را به او خبر می داد. تلاش می کرد ایشان را جذب خودش کند و زندگیم را به هم بریزد.

متین راسخ اعلام کرد اما این فرد و همسرش را آوردند خانمش دانشجوی دکتراست و خودش حوزه درس خوانده است. نجفی گفت: او از کجا می دانست که قتلی رخ داده است؟

قاضی متین راسخ گفت: شما مقدماتش را فراهم نمی کردید. محمد علی نجفی تاکید کرد: من با یک خانم عقد موقت کردم نباید یک دستگاه اینطور رفتار کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها