برگزاری امتحانات حضوری با تصمیم مدارس

کد خبر: 993784

وزیر آموزش و پرورش برگزاری آزمون حضوری را منوط به تصمیم مدارس دانست و گفت: امیدواریم حداقل آزمون‌های ضروری و تمام امتحانات پایه نهم را به صورت حضوری برگزار کنیم.

برگزاری امتحانات حضوری با تصمیم مدارس

خبرگزاری تسنیم: محسن حاجی میرزایی درحاشیه جلسه ستادکرونا آموزش و پرورش که در ساختمان شهیدرجایی برگزارشد، با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی اظهار کرد: تلاش داریم تا تکلیف سال تحصیلی جاری را روشن کنیم تا آسیبی به سال تحصیلی آینده نرسد.

وی افزود: زمانی که تعطیلات سراسری مدارس بر اثر شیوع ویروس کرونا از اول اسفند 98 آغاز شد حدود 70 درصد محتوای آموزشی به صورت حضوری ارائه شده بود لذا باید برای ادامه فرایند آموزشی و ارائه آموزش‌های30 درصد محتوای باقیمانده تدبیری می‌اندیشیدیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای این موضوع روش‌های مختلفی را در دستورکار قرار دادیم و تمام محتوای باقیمانده از طریق تلویزیون و فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده شد از آنجا که آموزش‌های تلویزیونی به صورت تعاملی نبود، شبکه شاد را راه اندازی کردیم و توانستیم ارتباط تعاملی بین دانش آموزان و معلمان برقرار کنیم و ارائه آموزش‌ها در شبکه شاد ادامه یافت.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: با فرض اینکه علیرغم این تلاش‌ها ممکن است برخی از دانش آموزان موفق به دریافت این آموزش‌ها نشده باشند ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم به باز گشایی مدارس از 27 اردیبهشت تا 27 خرداد گرفت تا مدارس منحصرا برای رفع اشکال و پاسخ به پرسش‌های دانش آموزان بازگشایی شوند بنابراین دانش آموزانی که آموزش‌های ارائه شده را از طرق مختلف دریافت کرده‌اند نیازی به حضور در مدرسه ندارند تنها دانش آموزانی که اشکالاتی دارند می‌توانند با مراجعه به مدارس به رفع اشکال بپردازند.

معلمان طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور می‌یابند

وی اضافه کرد: حضور مدیران در مدارس الزامی است و دبیران نیز طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت پس از گذشت یک هفته پس از بازگشایی و مشخص شدن میزان مراجعه دانش آموزان به مدرسه شورای آموزشگاه براساس اختیاراتی که از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا دارد می‌تواند در خصوص نحوه فعالیت و روزهای بازگشایی مدرسه تصمیم گیری کند. در صورتی که تعداد مراجعات دانش آموزان کم باشد و یا به پایان برسد شورای مدرسه می‌تواند در خصوص برگزاری امتحانات تصمیم گیری کند.

حضور معلمان برای تدریس نیست

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست بلکه فقط برای رفع اشکال است لذا معلمانی که در شبکه شاد فعال بودند و آموزش‌های لازمه را ارائه داند ممکن است مراجعه کمتر و یا اصلا مراجعه‌ای نداشته باشند.

منابع مالی برای ضدعفونی در اختیار مدارس قرار گرفته است

وی ادامه داد: بر اساس پروتکلی که وزارت بهداشت در اختیار ما قرار داده و ما آن را به مدارس ابلاغ کردیم منابعی را در اختیار مدارس قرار دادیم تا تجهیزات موردنیاز پروتکل‌های بهداشتی تامین و به خوبی از دانش آموزان استقبال شود. البته اگر تعداد دانش آموزان مراجعه کننده به مدرسه محدود باشد پروتکل‌های بهداشتی نیز ساده‌تر خواهد بود و اگر بیشتر باشد طبیعتا پروتکل‌های سختگیرانه‌تری اعمال خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رعایت 82 درصدی پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، اظهار کرد: با توجه به آشنایی خوب مدیران مدارس و خانواده‌ها با پروتکل‌های بهداشتی امیدواریم مرحله بازگشایی مدارس را به خوبی پشت سر بگذاریم.

اصرار بر برگزاری حضوری امتحانات

وی در خصوص امتحانات گفت: اصل بر برگزاری حضوری امتحانات است مگر اینکه به لحاظ پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر نباشد البته مادرپایه نهم به جهت سرنوشت‌ساز بودن امتحانات این پایه در هدایت تحصیلی دانش آموزان اصرار بر برگزاری حضوری امتحانات داریم؛ لذا براساس پروتکل‌های بهداشتی این موضوع بررسی و انجام می‌شود امیدواریم حداقل آزمون‌های ضروری و همچنین تمام امتحانات پایه نهم را به صورت حضوری برگزار کنیم.

برگزاری امتحانات غیرحضوری در شاد

حاجی میرزایی از قرار گرفتن یک آزمون ساز در دستورکار خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم تا هفته آینده این آزمون ساز را در اختیار مدارس قرار دهیم تا کسانی که می‌خواهند آزمونهای غیرحضوری را از طریق شبکه شاد برگزار کنند بتوانند این کار را انجام دهند.

برگزاری آزمون حضوری منوط به تصمیم مدارس

وی برگزاری آزمون حضوری را منوط به تصمیم مدارس دانست و افزود: با توجه به متفاوت بودن میزان تراکم دانش آموزان در مدارس، اختیاراتی را به مدارس دادیم تا متناسب با شرایط هر مدرسه تصمیم گیری کنند لذا مواردی که آزمون سرنوشت ساز است یا مربوط به دروس فنی می‌شود حتما باید آزمون حضوری برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس گفت: نیمی از این دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی هستند و مطابق سایر دانش آموزان عمل می‌کنند و برای نیم دیگر این دانش آموزان سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدبیر خواهد کرد.

وی افزود: در خصوص فعالیت سایر موسسات آموزشی نیز ستاد ملی مدیریت کرونا باید تصمیم گیری کند.

وزیر آموزش و پرورش از ضدعفونی کردن مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: همچنان که مساجد و سایر اماکن عمومی براساس مقررات بهداشتی بازگشایی می‌شود مدارس نیز تابع همان مقررات بهداشتی است لذا روزانه مدارس ضدعفونی خواهد شد.

پیگیر تامین منابع مالی اینترنت رایگان شبکه شاد هستیم

وی در خصوص سرویس مدارس در ایام بازگشایی گفت: ما نمی‌توانیم تصمیمی واحد برای کل مدارس اتخاذ کنیم بلکه شورای مدارس در جاهایی که تعداد دانش آموزان مراجعه کننده قابل توجه باشد تصمیم مقتضی را اتخاذ می‌کند.

حاجی میرزایی در پایان اظهار کرد: رایگان شدن اینترنت شبکه شاد از مصوبات ستاد ملی مدیریت کروناست لذا ما پیگیر تامین منابع اقتصادی آن هستیم و این کار حتما عملی خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها