تمهیدات پلیس پایتخت برای تعطیلات عید فطر

کد خبر: 995280

سردار ظهیری درباره تمهیدات پلیس پایتخت برای تعطیلات عید سعید فطر توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران: سردار کیوان ظهیری رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص تمهیدات ویژه پلیس برای تعطیلات عید سعید فطر در سطح پایتخت، گفت: با عنایت به فرا رسیدن ماه شوال و عید سعید فطر، ضمن تبریک به روزه داران گرامی و آرزوی قبولی طاعات و عباداتشان، شهروندان نسبت به پرداخت وجوهات شرعی فطریه و کفاره باید برخی نکات را مدنظر خود داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان وجوهات را از طریق سازمان‌ها و دستگاه‌های رسمی که در این خصوص در نظر گرفته شده‌اند پرداخت کنند، افزود: افراد سودجو از روش‌های مختلف در فضای مجازی و همچنین با مراجعه حضوری به درب منازل مسکونی، اقدام به دریافت وجوهات فطریه و نذورات مردمی می‌کنند که در این رابطه توصیه می‌کنیم شهروندان حتما از مبادی رسمی نسبت به پرداخت این وجوهات استفاده کنند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: برخی از درگاه‌ها برای پرداخت این وجوهات در نظر گرفته شده‌اند تا از طریق پرداخت الکترونیک، شهروندان نسبت به پرداخت وجوهات مربوط به زکات و فطریه خود اقدام کنند.

وی افزود: افراد سودجو درصدد این هستند تا نسبت به ایجاد درگاه‌های جعلی اقدام کنند و از طرفی اطلاعات حساب بانکی و کارت‌های شهروندان را به دست آورند.

به گفته سردار ظهیری شهروندان در نظر داشته باشند برای پرداخت وجوهات و استفاده از درگاه‌ها، باید از رمز پویا استفاده کنند تا بتوانند از اقدامات مجرمانه‌ای که کلاهبرداران از آن‌ها استفاده می‌کنند، جلوگیری کنند.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا تأکید پلیس این است که شهروندان برابر پروتکل‌های بهداشتی از انجام سفر‌های غیر ضرور اجتناب کنند.

سردار ظهیری تصریح کرد: در صورتی که شهروندان قصد مسافرت دارند، باید نسبت به ایمن سازی منازل خود قبل از ترک خانه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: شهروندان نسبت به نگهداری از وجوهات نقد، طلاجات و مسکوکات در داخل منازل خود پرهیز کنند و این اموال را به صندوق امانات بانک‌ها تحویل دهند.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، شهروندان از نرده و حفاظ آکاردئونی و دزدگیر و تا حد امکان از یک چراغ روشن در خانه‌هایشان استفاده کنند تا منازل آن‌ها تاریک نباشد.

وی افزود: همکاران ما نیز همانند سال‌های گذشته نسبت به انجام ماموریت‌های خود هوشیار هستند و گشت‌های محله محور پلیس در اماکن و خیابان‌ها به صورت مرتب برقرار خواهد بود.

سردار ظهیری اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مشکل و موردی، موضوعات را به سامانه ۱۱۰ پلیس گزارش دهند تا با سرعت بیشتر به شکایاتشان رسیدگی شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها