توضیحات سخنگوی دستگاه قضا درباره بخشنامه جرایم سیاسی

کد خبر: 998620

اسماعیلی گفت: ریاست قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای جامع دستوراتی موکد برای اجرایی شدن قانون جرم سیاسی صادر کند.

توضیحات سخنگوی دستگاه قضا درباره بخشنامه جرایم سیاسی

باشگاه خبرنگاران جوان: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بخش خبری ۲۱ درباره بخشنامه جدید رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت دستگاه قضا و دوره تحول، آیت‌الله رئیسی وعده داد که تمامی قوانین متروک مانده و عمل نشده عملیاتی و اجرایی شوند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر قوانین نواقصی دارند باید در فرآیند اجرای قانون، اصلاح قانون دنبال شود در همین زمره قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان نیز عملیاتی شد.

اسماعیلی با اشاره به قانون جرایم سیاسی گفت: قانون جرم سیاسی هم ازجمله قوانینی بود که بنظر می‌رسید که مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گرفته است ریاست قوه قضاییه تصمیم گرفت بعد از تذکراتی که داده بود، با صدور بخشنامه‌ای جامع دستوراتی موکد برای اجرایی شدن قانون جرم سیاسی صادر کند.

وی ادامه داد: بخشنامه از همین امروز لازم‌الاجرا است و محکومان جرائم سیاسی از برخی امتیازات قانونی برخوردارند ازجمله اینکه محل نگهداری آن‌ها از سایر مجرمان متفاوت است، الزامی به پوشیدن لباس زندان ندارند، می‌توانند از نشریات، کتب و تلویزیون استفاده کنند، می‌توانند با خانواده‌شان ارتباط داشته باشند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در یک مورد بین میزان مجازات می‌توان تفاوت قائل شد گفت: شرایط تکرار جرم در جرم سیاسی لحاظ نمی‌شود در صورتیکه در سایر جرائم تکرار جرم موجب تشدید مجازات می‌شود.

اسماعیلی افزود: بخشنامه شامل همه کسانی که مشمول قانون جرم سیاسی باشند می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره مشمولین این بخشنامه گفت: کسانی که با انگیزه اصلاح امور و بدون قصد براندازی نسبت به مقامات سیاسی قوای سه‌گانه، وزرا، معاونین وزرا، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان حکومتی مواردی [توهین، افترا، نشر اکاذیب و...]را نسبت دهند درحالیکه هدف آن‌ها اصلاح امور است و قصد مقابله با نظام ندارند از مشمولین این بخشنامه هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها