چرا تلگرام جریمه شد؟

کد خبر: 1002902

تلگرام به دلیل نقض قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا توافق کرده جریمه‌ای ۱۸.۵ میلیون دلاری بپردازد و سرمایه جمع آوری شده را به افراد برگرداند.

چرا تلگرام جریمه شد؟

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، تلگرام برای رفع اتهامات درباره ارائه یک توکن ثبت نشده، توافق کرده مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه جمع آوری شده را به سرمایه گذاران برگرداند و علاوه بر آن جریمه‌ای ۱۸.۵ میلیون دلاری به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا بپردازد.

«توکن» به سهام دیجیتال یک شرکت گفته می‌شود که به عنوان جذب سرمایه برای پروژه مدنظر عرضه می‌شود. این نهاد قانونگذاری در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی ارائه توکن دیجیتال این پیام رسان را متوقف کرد.

در واقع کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مانع از توزیع و فروش توکن‌های رمزارز گرام تلگرام در آمریکا شد، زیرا تلگرام با فروش ۲.۹ میلیارد «گرام» به سرمایه گذاران جهانی، سرمایه لازم برای کسب و کارش را فراهم کرده بود.

طبق بیانیه این کمیسیون، دادگاه نیز شرایط تسویه اتهامات علیه تلگرام و شرکت زیرمجموعه صادرکننده بلاکچین «تن» را پذیرفته است. این درحالی است که تلگرام تاکنون اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات آمریکا را رد یا تایید نکرده است. از سوی دیگر از آنجا که تلگرام به دلیل دخالت دادگاه نتوانست ارز دیجیتال خود را در مهلت تعیین شده عرضه کند، اکنون باید سرمایه‌های جمع آوری شده را به خریداران برگرداند.

طبق بیانیه کمیسیون ارز و اوراق بهادار آمریکا در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی، تلگرام به ۱۷۱ خریدار اولیه از سراسر جهان ۲.۹ میلیارد رمزارز گرام فروخته و در این فرآیند به ۱.۷ میلیارد دلار سود دست یافته است. همچنین تلگرام با خودداری از ثبت برنامه عرضه این ارز دیجیتال در اداره این کمیسیون، قانون اوراق بهادار را نقض کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها