مجلس آماده خدمت / رییس و دادستان دیوان محاسبات و رییس مرکز پژوهش ها انتخاب شدند

کد خبر: 1008612

با مشخص شدن رییس و دادستان دیوان محاسبات و رییس مرکز پژوهش ها تیم مدیریتی پارلمان کامل شد.

مجلس آماده خدمت / رییس و دادستان دیوان محاسبات و رییس مرکز پژوهش ها انتخاب شدند

با تکمیل تیم مدیریتی مجلس اکنون فضا کاملا آماده ادامه قوی حرکتی است که برای تحول نحوه اداره کشور از سوی مجلس آغاز شده است. انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان رییس دیوان محاسبات و کامیار به عنوان دادستان در کنار انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان رییس مرکز پژوهش ها از سوی هیات رییسه مجلس، تیم مدیریتی مجلس را در راه نظارت و حل مسائل و مشکلات گوناگون کشور تکمیل کرد.

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی برای ریاست دیوان محاسبات بین مهرداد بذرپاش و لطف الله فروزنده رای گیری انجام شد. دو گزینه ای که به ترتیب با ۱۵ و ۱۳ رای از سوی کمیسیون برنامه و بودجه به صحن علنی مجلس معرفی شده بودند. در نهایت بذرپاش توانست با ۱۵۸ رای در مقابل ۸۲ رای فروزنده با رای نمایندگان رییس دیوان محاسبات شود. بذرپاش در برنامه های خود برای ریاست این نهاد از برخط شدن آن سخن گفته بود. انتظار می رود که با توجه به خواسته های رییس و نمایندگان از این نهاد ، بذرپاش با روحیه جوان گرایی در دیوان تحول ایجاد کند تا مجلس نو ، زمینه ساز دیوان متفاوت و هوشمند و متحول شده با توجه به نیازهای نظارتی کشور باشد.

همچنین کامیار از سوی نمایندگان به عنوان دادستان جدید دیوان محاسبات انتخاب شد. تیم جدید دیوان اکنون برای تحول در شیوه نظارت و شفافیت آماده و کامل هستند.

انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان رییس مرکز پژوهش های مجلس هم موجب شد تا تیم مدیریتی پارلمان کامل شود. مرکز پژوهش ها به عنوان رابط بدنه کارشناسی کشور با نمایندگان می تواند با تحول درونی و تقویت این نهاد، فضای موثری برای تصمیم های مجلس ایجاد کند.

با این سه انتخاب اکنون مجلس آماده ادامه حرکت خود به سمت حل مشکلات کشور به خصوص مشکلات معیشتی است که در بسته اقتصاد مردمی رییس مجلس مورد توجه قرار گرفته است. توقع آن است که مجلس بدون حاشیه و توجه به فروع، موجب امیدواری مردم به حل مشکلات و ارائه راه حل های مناسب باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها