محمد مرسی به تهران می آید

کد خبر: 216009
سایت بی بی سی فارسی به نقل از خبرگزاری رسمی دولت مصر اعلام کرد که «محمد مرسی» رئیس جمهوری این کشور هفته آینده برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به تهران سفر خواهد کرد. در صورت انجام این سفر، وی نخستین رئیس جمهور مصر خواهد بود که به ایران سفر می کند. در این اجلاس ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد از مصر به جمهوری اسلامی منتقل می شود.

سایت متعلق به وزارت خارجه انگلیس افزود: روابط دو کشور بعد از انقلاب اسلامی ایران و در پی به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی مصر، رسما قطع شد. ایران اعلام کرده است که در اجلاس جنبش عدم تعهد که نهم و دهم شهریور در تهران برگزار می شود، از میان یکصد کشوری که برای شرکت در اجلاس آمادگی خود را اعلام کرده اند، ۳۵ کشور در سطح سران در این نشست حاضر می شوند. در حال حاضر، حدود ۱۲۰ کشور عضو جنبش عدم تعهد و حدود ۲۰ کشور دیگر عضو ناظر این جنبش هستند.

به گفته «محمدرضا فرقانی» سخنگوی اجلاس جنبش عدم تعهد، علاوه بر اعضای جنش عدم تعهد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز برای شرکت در اجلاس دعوت شده است و آقای فرقانی گفته که پوتین میهمان ویژه است که از طرف رئیس جمهور ایران در اجلاس دعوت شده است، روسیه عضو اصلی عدم تعهد نیست و تاکنون هم خبری مبنی بر حضور آقای پوتین در این اجلاس نداریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها