جسارت زبان اسلام نیست/توهین کنندگان به روحانیت با دیانت مشکل دارند

کد خبر: 219956

مسلمان همواره ادب و نزاکت را رعایت می کند و در این موارد نیز کتب و فرامین زیادی در دین مبین اسلام وجود دارد. توهین به روحانیت نیز از سوی این افراد بارها انجام شده است و مساله تازه ای نیست. کسانی که به روحانیت توهین می کنند رابطه ای با خدا و پیغمبر ندارند و دقیقا مشکلشان با دین است. به طور کل زبان جسارت زبان اسلام نیست ؛مخصوصا اگر این جسارت متوجه یک شخصیت روحانی عالی مقام باشد.

جسارت زبان اسلام نیست/توهین کنندگان به روحانیت با دیانت مشکل دارند

سرویس سیاسی «فردا»- امیر حمزه نژاد: توهین و هتک حرمت به روحانیت مساله ای است که طی سالهای گذشته از سوی گروه های منحرف و ضدا انقلاب به طور ویژه دنبال می شود. این مساله در چند روز اخیر ابعاد تازه ای یافت و در همین راستا نوک تیز هتاکی های گروه انحرافی حضرت آیت الله مصباح یزدی را نشانه گرفت.

یک سایت جدید التاسیس جریان انحرافی در مطلبی هتاکانه به آیت الله مصباح توهین کرد و وی را «قطب فرقه منحرفان از احمدي نژاد» خواند. این سایت به بهانه عدم حضور آیت الله مصباح در اجلاس اخیر خبرگان ایشان را متهم کرد که پس از سخنان اخیر رهبر انقلاب در تایید عملکرد دولت از حضور در این اجلاس و دیدار رهبری‌با‌خبرگان سرباز زده است !

در این نوشتهموهن آمده است : «وقتی چنین دولتی را بزرگ‌ترین خطر از صدر اسلام بدانی، رئیس جمهورش را سحر شده در نظر بگیری، آنها را با فرماندهی شیطان مرتبط فرض کنی و به هر مناسبتی چماق بصیرت خود را بر سر آنها بکوبی، معلوم است زمانی که رهبری از چنین شخصی حمایت کند، اینگونه به خانه نشینی روی آورده و دست به اعتراض خواهی زد ! » البته این سایت درحالی با نادانی تمام عدم حضور آیت الله مصباح را بهانه ای برای توهین به ایشان قرار داد که ایشان به علت بیماری نتوانستند در این اجلاس شرکت کنند. ايشان حتي به علت زانو درد نتوانستند در ماه رمضان سخنراني هاي دفتر رهبرانقلاب در قم را برگزار كنند. در این میان عده اي كه خود را از حاميان مشايي و احمدي نژاد مي دانند سعی کردند، عدم حضور آيت الله مصباح را در اجلاس خبرگان در تهران را سياسي جلوه دهند.

در همین راستا گفت و گویی با آیت الله ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی داشته ایم که شرح این گفت وگو در ادامه می آید.

افراد توهین کننده به آیت الله مصباح دغدغه نظام سیاسی ندارند

آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با طرح این سئوال که «اگر این افراد با نظرات علامه مصباح یزدی موافق نیستند چرا توهین می کنند؟» بیان داشت: دلیل این توهین این است که چنین افرادی دغدغه نظام سیاسی ندارند و می خواند عقده شخصی را حل کند. اگر فرض را بر این قرار دهیم که اشتباهاتی در نظریه ها و سخنان ایشان باشد- که این را من قبول ندارم- و یا نظریه ای ایشان دارند که دیگران نمی پسند این دلیل نمی شود که به ایشان توهین شود.

وی تصریح کرد: توهین بهتر دلیل است که بفهمیم این افراد دغدغه مسایل سیاسی را ندارند. هدف اصلی این ها توهین به یک فقیه دانشمند و تخریب ایشان است. این ها مصداق فی قلوبهم مرض هستند و در جان و در قلوب اینها مریضی است، وگرنه دلیلی ندارد که در مقابل نظریات کسی به وی توهین شود.

آیت الله ممدوحی با اشاره به سیره و رفتار امامان گفت: در سیره پیامبران و امامانمان نیز به شدت با این موضوع برخورد می شود. روزی یکی از اصحاب پیامبر اکرم به یک عرب سیاه چهره توهین بدی کرد، حضرت تا مدتها با این فرد صحبت نکرد. بعد از اینکه این فرد از حضرت علت این امر را سئوال کرد، ایشان فرموند که «اگر این فرد کافر هم بود به چه مناسبتی به این بنده خدا فحاشی کردی» و با فرد توهین کننده برخود کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسلمان همواره ادب و نزاکت را رعایت می کند و در این موارد نیز کتب و فرامین زیادی در دین مبین اسلام وجود دارد. توهین به روحانیت نیز از سوی این افراد بارها انجام شده است و مساله تازه ای نیست. کسانی که به روحانیت توهین می کنند رابطه ای با خدا و پیغمبر ندارند و دقیقا مشکلشان با دین است. به طور کل زبان جسارت زبان اسلام نیست ؛مخصوصا اگر این جسارت متوجه یک شخصیت روحانی عالی مقام باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها