احمدی‌نژاد ۱۴ شهریور ۹۱: دلار ۳۰۰۰ تومانی جنگ روانی است

کد خبر: 223446

دلار 3000 تومانی اگرچه این روزها بر سر زبان هاست اما همین ماه پیش محل پرسش از رییس جمهور بود. در گفتگوی جنجالی احمدی نژاد با شبکه اول سیما که اعتراضات بسیاری را از سوی نمایندگان مجلس و سیاسیون برانگیخت، وی به صراحت نظر خود را درباره شایعه دلار3000 تومانی بیان می کند و آن را جنگ روانی می خواند ....

سرویس اقتصادی «فردا»: قیمت روز دلار در بازار تهران این روزها قریب به 3000 تومان شده تا پیش بینی برخی اقتصاد دانان در خصوص افزایش روند صعودی نرخ دلار و ناکارآمدی مدیریت اقتصادی به واقعیت بپیوندد. البته دلار 3000 تومانی اگرچه این روزها بر سر زبان هاست اما همین ماه پیش محل پرسش از رییس جمهور بود. در گفتگوی جنجالی احمدی نژاد با شبکه اول سیما که اعتراضات بسیاری را از سوی نمایندگان مجلس و سیاسیون برانگیخت، وی به صراحت نظر خود را درباره شایعه دلار3000 تومانی بیان می کند و آن را جنگ روانی می خواند . بخشی از گفتگوی رییس جمهور را که مربوط به مسائل نرخ ارز و دلار است بدون کوچکترین دخل و تصرف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری تقدیم می شود.
*********************
رييس جمهور در بخش ديگري از اين گفتگو به برخي از مشكلات اقتصادي بوجود آمده در كشور اشاره و خاطرنشان کرد: قسمتي از مشكلات اقتصادي ايجاد شده ناشي از فشار دشمن بود؛ البته باندهايي نيز در داخل آمدند و فقط براي اهداف سياسي و اقتصادي بازار را دچار مشكل كردند و بعد دولت را مورد هجمه قرار مي دهند؛ البته مشخص است كه اين افراد چه كساني هستند. البته در اين يك‌سال و نيم اخير دولت دستش بسته بود، اما بالاخره دستش باز مي‌شود و اين افراد را شناسايي کرده و جلوي آنها را مي‌گيرد و به ملت معرفي مي‌كند. دکتر احمدي نژاد افزود : دولت در حال مديريت شوك‌هايي که به بازار ارز و سکه وارد شده، است. رييس جمهور در مورد التهاب ايجاد شده در بازار ارز و برخي انتقادها نسبت به راه اندازي بورس ارز گفت: اقتصاد ايران اقتصاد قدرتمندي بوده و در حال حاضر مهمترين کاري که بايد انجام شود، از بين بردن التهاب است. دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه سال گذشته در کشور 60 ميليارد دلار واردات و 53 ميليارد دلار صادرات داشتيم، ادامه داد: عده اي به واسطه التهاب ايجاد شده ارز گرفته‌ و انبار كرده‌اند؛ البته تعداد اين افراد كم است ولي بالاخره اثر مي‌گذارد و موجب بروز تقاضاي کاذب در بازار مي شود. وي با بيان اينکه اين امر به خاطر يك جنگ رواني سنگين و بعضي عملكردهاي غلط است، تصريح کرد: هدف تطهير دولت نيست چراکه بعضي همكاران دولت نيز با اينكه به آنها هشدار داده شده بود، اشتباه كردند؛ من بارها گفته بودم كه اين روش را اصلاح كنند ولي اين كار را نكردند و بعد موقعي متوجه شدند كه ما يك مقدار ضربه خورديم. دکتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر مطرح شدن شايعه رسيدن قيمت دلار به مرز 3 هزار تومان اظهار داشت: اين موضوع نيز در ادامه همان جنگ رواني است؛ هرچند فروش نفت در حال حاضر با مشكلاتي روبه‌رو است، اما شرايط اين‌طور نيست كه عده اي دارند به مردم تحميل مي كنند. رييس جمهور با تاکيد بر لزوم همراهي و کمک مردم براي عبور از اين شرايط، اظهار داشت: اين شرايط اتفاق ويژه‌اي نيست که نتوانيم از آن عبور کنيم؛ البته دشمن، هم با جنگ رواني و هم با بستن مسيرهاي فروش نفت و بانك مركزي، جنگ تمام‌عيار پنهاني درست كرده است ولي ما نيز در حال تدبير و كار هستيم؛ اين خارج از تحمل و مديريت ملت ايران نيست. ما كشوري داراي نفت، انرژي و ثروت هستيم و دنيا هم به آنها نياز دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها