تمسخر‌ زنان‌ خانه‌دار‌ توسط‌ عکاس‌ وطنی/ انتخابات هیئت فوتبال فارس باطل شد/ هرکول 7 ساله/ اشتون:‌ به‌ زودی‌ با‌ جلیلی‌ دیدار‌ خواهم‌ کرد/ پروازهای اسرائیل هم به نیویورک لغو شد

کد خبر: 228887
برخی از اخبار امروز تاکنون به این شرح است: تمسخر‌زنان‌خانه‌دار‌توسط‌عکاس‌وطنی/عکس

مشرق: تصاویر عکاسی شده پرتره‌ای سنتی و ایرانی ارائه می‌کند، اما زنان چادرپوش دیگر توتم‌‌های خانه‌داری مدرن را نیز با خود همراه دارند. پایگاه اینترنتی مجله فارن پالسی به پوشش خبری تصاویر عکاسی شده توسط شادی قدیریان یکی از فعالان هنر فمینیستی در ایران پرداخت.

این وبگاه درمورد این تصاویر می نویسد: امروزه پرداختن به هنر معاصر در تهران کار آسانی نیست، بالاخص اگر یک زن باشی. اما شادی قدیریان، برخلاف بسیاری از ایرانیان دیگر که برای کسب آزادی هنری بیشتر به خارج رفته‌اند، تمایلی برای جلای وطن ندارد. در حقیقت کار وی تماما در مورد وطنش است. اولین مجموعه از تصاویر عکاسی شده توسط وی به شکل زیرکانه‌ای پرتره‌ای سنتی و ایرانی از اواخر قرن نوزدهم ارائه می‌کند، اما زنان چادرپوش دیگر توتم‌‌های خانه‌داری مدرن را نیز با خود همراه دارند. یکی از عکس‌های وی جایزه اول هیأت داوران را کسب نمود - تا اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وی را از رقابت‌ها کنار گذارد.

قدیریان در گفتگو با یک مصاحبه‌گر گفت، "آنها پاسخ مستقیمی به من ندادند که چرا [وی را از رقابت‌ها کنار گذاردند]. آنها فقط اعلام داشتند که من چادر را به عنوان یک محدودیت ترسیم نموده‌ام."

این گزارش می افزاید: هم‌اکنون عکس‌های قدیریان توسط جهان بین‌المللی هنر کشف شده‌اند. وی در این تصاویر با استفاده از مجموعه اقلام خانگی که به عنوان هدیه عروسی دریافت داشته است دو شیء کاملا ساده و بیجان را با زندگی و حتی شخصیت انسانی درمی‌آمیزد: برای مثال یک سفره رومیزی کشمیری و یک قوری تبدیل به چادر و صورت تابان می‌شوند، اثری که بازتاب ظریفی از هنرمند در حال کار است. وی می‌گوید، "من همیشه عکس‌ها را داخل خانه می‌گیرم. مجموعه آثار من آینه‌ای از زندگی خودم و سایر زنان - خواهرانم، دوستانم و زنانی که در این کشور زندگی می‌کنند، هستند." انتخابات هیئت فوتبال فارس باطل شد مهر: مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: همانگونه که پیش از برگزاری مجمع هیئت فوتبال فارس نسبت به چند مورد عدم رعایت اساسنامه هیئت های فوتبال استان ها اعتراض کرده بودیم از این رو از سوی وزارت ورزش و جوانان انتخابات مجمع هیئت فوتبال فارس نیز باطل شد. سید غلامرضا کمانه بیان داشت: همانگونه که در برنامه ورزشی 90 اعلام کردم ما کاری به اینکه در هنگام برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال چه اتفاقی رخ داد، نداریم و اعتراض ما براساس عدم رعایت اساسنامه و آن هم پیش از انتخابات بود. وی ادامه داد: در نامه ارسالی از سوی سید حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده: با عنایت به گزارش مدیرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص عدم رعایت موادی ازاساسنامه هیئتها، در انتخابات هیئت فوتبال فارس، طبق بررسی های بعمل آمده در نشست مورخه 30 مهرماه شایسته است دستور فرمایید به استناد موارد زیرمجمع انتخاباتی فوق را کن لم یکن تلقی نموده و نسبت به ثبت نام مجدد برابر اسناسنامه هیئت فوتبال استانها اقدام شود. عدم صدور اطلاعیه در روزنامه های کثیرانتشار موضوع بند 4 ماده 16 اساسنامه هیئت فوتبال استانها، عدم رعایت فاصله زمانی و دارا بودن مسوولیت اجرایی توسط سید محمد هادی آیت الهی در فدراسیون به عنوان نایب رئیس اول از جمله مواردی است که در این نامه به آن اشاره شده و موجب ابطال انتخابات شده است. هرکول 7 ساله +عکس باشگاه خبرنگاران: افراد زیادی هستند در دنیا که با ورزش های سخت و انجام تمرین های طاقت فرسا بعد چندین سال می توانند هنرنمایی هایی مانند کشیدن خودرو و یا بلندکردن وزنه های سنگین انجام دهند. افراد و کودکانی در دنیا وجود دارند که از همان ابتدای زنگی شان دارای قدرت های خارق العاده ای بوده اند. برخی از آنها باهوش و البته برخی دیگر بسیار قوی هستند. "یانگ جیلانگ" از جمله بچه هایی است که از همان بچگی دارای قدرت خاصی بوده اند و او در سن 7 سالگی با قویترین مردان دنیا رقابت می کند. این پسر بچه 7 ساله که در کشور چین زندگی می کند می تواند یک خودرو را به راحتی به دنبال خودش بکشد و همچنین توان آن را دارد که یک کیف 50 کیلویی را روی دوش بکشد.

پزشکان در مورد سلامت او می گویند این پسر بجه دچار هیچ مشکل خاصی نیست و تنها استخوان های او از یک بچه ای به این سن بسیار بزرگترو همچنین قوی تر هستند. او در مورد آرزوهای آینده اش می گوید که قصد دارد به یک قهرمان قوی ترین مردان دنیا تبدیل شود. اشتون:‌ به‌ زودی‌ با‌ جلیلی‌ دیدار‌ خواهم‌ کرد فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تداوم تحریم ها علیه ایران، درباره نتیجه مذاکرات آتی هسته ای با تهران ابراز امیدواری کرد و گفت که به زودی با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار خواهد داشت. به گزارش «آسوشیتدپرس»، آمریکا و اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کردند که به اعمال فشارها بر ایران از طریق تحریم ها ادامه خواهند داد و در عین حال امیدوارند که وعده برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای با ایران بتواند به یک راه حل دیپلماتیک جهت پایان بن بست هسته ای با تهران منجر شود. بر اساس این خبر، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد که مقامات اروپایی اواخر هفته گذشته با معاونان دکتر «سعید جلیلی» مذاکراه کننده ارشد هسته ای ایران ملاقات داشته اند. اشتون اعلام کرد که او می خواهد به زودی ملاقات مستقیمی با دکتر جلیلی داشته باشد. این خبرگزاری در ادامه نوشت که این دیدار می تواند گامی مهم در راستای از سرگیری مذاکرات میان ایران و قدرت های جهانی با محور برنامه هسته ای تهران باشد. «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا نیز که همراه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بوسنی است، امروز گفت که فرصت دیپلماتیک برای ایران برای همیشه باز نخواهد ماند. کلینتون همچنین با ادعای اینکه ایران باید اقدامات بیشتری را برای پایان بخشیدن به انزوای بین المللی خود عملی کند، افزود: پیام ما برای ایران روشن است. فرصت برای حل نگرانی های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته ای شما به روشی دیپلماتیک و از بین بردن انزوای شما باز است اما این فرصت نمی تواند همواره و به صورت نامحدود باز باقی بماند. بنابراین، ما امیدواریم که مذاکراتی جدی و با حسن نیت به زودی آغاز شود. پروازهای اسرائیل هم به نیویورک لغو شد فارس: طوفان بزرگی که چند روز است آمریکا را درگیر خود کرده، پروازهای خطوط هواپیمایی اسرائیل به مقصد نیویورک را نیز لغو کرده است. به گزارش پایگاه صهیونیستی «عاروتص‌شوع»، در حالی که طوفان سهمگین «سندی» بیش از 10هزار پرواز را در سرتاسر دنیا لغو کرده، پروازهای اسرائیل به نیویورک و بالعکس نیز در 3 روز گذشته لغو شده است. طوفان سندی بیش از 10هزار پرواز را لغو کرده است روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم گزارش داده است که تمام پروازهای خطوط «ای‌آی»، «یونایتدکانتیننتال« و «دلتا» به مقصد نیویورک و بالعکس در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه لغو شده است. همچنین اکثر پروازهای اسرائیل به فیلادلفیا نیز روز سه‌شنبه لغو شد. ابر طوفان سندی تاکنون منجر به خسارت‌ها و آتش‌سوزی‌های عظیم،‌ لغو هزاران پرواز و سرگردانی مسافران فرودگاه‌های آمریکا و قطع گسترده برق در این کشور شده و در عین حال حضور برنامه‌ریزی شده ستادهای انتخاباتی نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 آمریکا را نیز لغو کرده است. شبکه تلویزیونی «سی ان ان» نیز در گزارشی از قطع برق بیش از 7 میلیون نفر در شمال آمریکا خبر داده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها