تجلیل سعید حدادیان از میثم مطیعی

کد خبر: 235102

سعید حدادیان شب گذشته در شب شعر «ضیافت شعر و اشک و عطش» در دانشگاه امام صادق (ع) در اواسط برنامه و پس از شعرخوانی مهدی سیار، شاعر هیئت دانشگاه امام صادق (ع) در جملاتی کوتاه در خصوص نجیب‌خوانی در هیئت‌ها صبحت کرد.

خبرگزاری دانشجو: وی در ابتدا با اشاره به فضای دوران دفاع مقدس به ذکر این خاطره پرداخت: شب عملیات بود که من برای حلالیت‌طلبی بین بچه‌ها رفتم. شهید مریخی آمد به من گفت: از تو نمی‌گذرم. من تعجب کردم و پرسیدم مگر چه کار کردم؟ گفت: این جا ۶-۵ مداح بود. اما از وقتی تو آمدی، این افراد روضه نخواندند. در حالی که من معتقدم این مداحان اخلاص‌شان از تو بهتر است. تو فن مداحی را خوب می‌دانی. ولی این افراد بیشتر از تو به شهادت نزدیک هستند. حدادیان در ادامه خاطره‌اش گفت: یک روز بعد، یکی از همین مداح‌ها شهید شد چند نفر از آن مداح‌ها نیز چند وقت بعد به شهادت رسیدند.

این مداح اهل بیت پس از ذکر این خاطره افزود: یک صفت وجود دارد که با زبان امروز نمی‌توان به خوبی آنالیز کرد. آن صفت، نجیب‌خوانی است.

وی بیان داشت: یک مدتی است فانتزی‌خوانی به اوج رسیده است. البته در فضای امروز خوب است آن هم هنر است، در حال مشق کردن است گاهی ممکن است این‌گونه مداحی به هزل و ابتذال بیفتد و گاهی هم به تعالی برسد ولی خواندن جبهه‌ای خواندن نجیب بود.

حدادیان در خصوص میثم مطیعی، از مداحان جوان کشورمان گفت: ‌آقای مطیعی این ویژگی را دارد.

این مداح کشورمان خطاب به مطیعی گفت: شما بعضی از بهترین شاعران کشور را بر زدید. یعنی این شاعران یک خط شعر به ما نمی‌دهند.

وی ادامه داد: یک سال یک رباعی خدمت حضرت آقا خواندیم، ایشان فی‌المجلس شعر را حفظ کردند این رباعی برای آقای عرفان‌پور بود.

حدادیان با لحنی طنز خطاب به دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) گفت: شما هم او را بر زدید. مطیعی فقط برای امام صادق (ع) نیست. مثلا هیئت رزمندگان او را دعوت می‌کند، متجاوز از ۶۰۰ هیئت رزمندگان در کشور داریم بالاخره باید به هیئت‌داران کمک کرد.

این مداح مشهور کشور با اشاره به اینکه ۶ ماه است به خاطر مداحی خدمت یک مادر شهید، رزق معنوی دریافت می‌کنم، افزود: این دهه، دهه مادران شهداست.

وی در پایان خطاب به مطیعی گفت: من از آقای مطیعی می‌خواهم به هیئت‌ها مدد بدهند.

حدادیان در بخش دیگری از برنامه گفت: سال ۷۵ هیچ کس فکر نمی‌کرد در دانشگاه تهران برنامه‌ای راه بیفتد که حتی بازاری‌های تهران هم بیایند. اما به برکت منبر حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی برخی از مادحین، در عصر روز تاسوعای سال ۷۶ غوغا شد، اما بچه‌های امام صادق (ع) اهداف بالاتری در نظر گرفتند، به ویژه اینکه شاعرانی توان‌مند دور این مداح را گرفته‌اند؛ زیرا مهم‌ترین اسلحه ما شعر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها