عابربانک سیاسی صرب‌ها دستگیر شد +عکس

کد خبر: 236194

وي كه به اختلاس بيش از 30 ميليون يورو در طول خصوصي سازي چندين شركت فعال در زمينه راهسازي مظنون است، در طول بازداشت خود بارها تمامی مسئولان دخیل در این پرونده را به انتقام گیری و شکایت تهديد كرده است.

عابربانک سیاسی صرب‌ها دستگیر شد +عکس

باشگاه خبرنگاران: جمهوری صربستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست که پایتخت آن بلگراد است و تا سال 2006 کشور صربسان و مونته ‌نگرو خوانده می ‌شد. مشکلات اقتصادی و جنگ‌های داخلی در این کشور سبب شده 30 درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی کنند. نرخ تورم در این کشور 9/8 درصد است اما برخی افراد با استفاده از اوضاع این کشور به ثروت های هنگفتی دست یافته اند. اکنون مهمترین این ثروتمندان صرب، توسط دستگاه قضایی بازداشت شده و منابع آگاه پليس صربستان اعلام كرده اند ميروسلاو ميسكوويچ ميلياردري كه ثروتمندترين فرد صربستان محسوب مي شود، به اتهام فساد مالي در بازداشت به سر می برد.

ميسكوويچ به همه دولت هايي كه از دهه 1990 در صربستان روي كار آمدند، نزديك بود و کمک های فراوانی به آنها می کرد. ثروت وی در سال 2007 بالغ بر 2 میلیارد دلار تخمین زده شده است. وي كه به اختلاس بيش از 30 ميليون يورو در طول خصوصي سازي چندين شركت فعال در زمينه راهسازي مظنون است، در طول بازداشت خود بارها تمامی مسئولان دخیل در این پرونده را به انتقام گیری و شکایت تهديد كرده است. اين بازرگان صرب قرار است براي بازجويي به دادستان مسئول جرايم سازمان يافته تحويل داده شود. هشت نفر ديگر از جمله ماركو پسر ميسكوويچ نیز در چارچوب اين پرونده بازداشت شده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها