ارائه‌ لیست‌ ممنوع‌ الخروج‌ها‌ به‌ جای‌ بدهکاران/ آکواریوم کوسه‌ها در چین شکست/ فائزه هاشمی به انفرادی رفت/ خوابگاه پسران!

کد خبر: 239396
برخی از مهمترین اخبار امروز تاکنون به این شرح است: ارائه‌ لیست‌ ممنوع‌ الخروج‌ها‌ به‌ جای‌ بدهکاران

مهر: تشریح آخرین وضعیت پرونده فساد مالی بزرگ،ارائه نکردن لیست 300 بدهکار بانکی از سوی رئیس جمهور،صدور کیفرخواست برای 9 اخلال گر بازار ارز،آخرین وضعیت پرونده فرزندان هاشمی،ارائه لیست ممنوع الخروج ها به جای بدهکاران بانکی و ... مهمترین بخش های نشست خبری امروز سخنگوی دستگاه قضا است. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در چهل و دومین نشست سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به مفاسد اقتصادی اظهار داشت: ممکن است مفاسد اقتصادی به اشکال مختلف بروز کند اما از مسئولان اجرایی در قسمتهای مختلف می خواهیم که نظارت و دقت بیشتری داشته باشد . همچنین بخشهای مسئول در زیرمجموعه های نظارت کنند تا شیطان صفتان وارد نشده و کارمندان را به جرم نکشانند. ممکن است زمین خواری، اختلاس و پولشویی رخ دهد که باید از بروز آنها جلوگیری کرد. وی با بیان اینکه امکانات ما در قوه قضائیه محدود است و امکان نظارت بر همه جا را نداریم گفت: نمی توانیم همه جا را نظارت و رصد کنیم اما تلاش می کنیم در حد مقدورات به سرعت و به جد با مفاسد اقتصادی برخورد کنیم. آکواریوم کوسه‌ها در چین شکست/عکس ایسنا: پرتاب خرده‌های شیشه به قطر 25 سانتیمتر درپی شکستن آکواریوم کوسه‌ها در مرکز خرید شانگهای چین منجر به جراحت هفت کارگر و هشت فروشنده در این مرکز خرید شد. مردم حاضر در مرکز خرید شاهد جراحات عمیق ناشی از فروریختن شیشه‌های آکواریوم در این مرکز خرید بودند. پلیس در حال تحقیق درباره علت شکسته‌شدن این آکواریوم است.

این احتمال وجود دارد که هوای سرد و مواداولیه بی‌کیفیت بکار گرفته در ساخت آکواریوم منجر به خردشدن شیشه‌های این آکواریوم 33 تنی شده باشد. درپی این حادثه همچنین سه کوسه لیمویی و تعداد زیادی آبزی از داخل آکواریوم به بیرون سرازیر شدند که به نظر می‌رسد شانسی برای زنده‌ماندن آن‌ها وجود ندارد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری بی‌بی‌سی، تاکنون گزارشی مبنی بر حمله کوسه‌های لیمویی به انسان اعلام نشده است و این کوسه‌های بی‌آزار بیشتربرای اهداف علمی و تحقیقاتی استفاده می‌شوند. فائزه هاشمی به انفرادی رفت ایسنا: سخنگوی قوه قضاییه از انتقال «فائزه هاشمی» فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی - براساس مقررات سازمان زندان‌ها و دستور مسوولان زندان اوین - به انفرادی خبر داد. حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فائزه هاشمی در زندان به انفرادی رفته است یا خیر؟ گفت: اصل مطلب درست است. استحضار دارید که زندان یکسری مقرراتی دارد و اگر چنانچه آن مقررات زیر پا گذاشته شود اقداماتی تنبیهی وجود دارد که توسط خود زندان انجام می‌شود و بر اساس آن چیزی که من شنیده‌ام، ایشان اقداماتی داشتند که به لحاظ همان مسائل تنبیهی از سه روز پیش به انفرادی رفتند. وی در پاسخ به این سوال که اقدامات فائزه هاشمی چه بوده است،‌ گفت: من جزئیات موضوع را نمی‌دانم اما بالاخره در داخل زندان ایشان مسائلی داشته‌اند که خلاف مقررات زندان بوده و مسوولان زندان هم طبق ضوابط داخلی و نه بر اساس حکم دادگاه و طبق اختیارات سازمان زندان‌ها، از سه روز پیش او را به انفرادی فرستاده‌اند. وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: من شنیده‌ام که کیفرخواست صادر شده یا در شرف اتمام است که اگر ان‌شاءالله تمام شود سریع‌تر دادگاه تشکیل می‌شود. عکس/ خوابگاه پسران!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها