خیاط هم در کوزه افتاد!/ حملات سایبری بلای جان یانکی‌ها

کد خبر: 247916

فاکس نیوز ادعا کرد که این حملات عمدتا از جانب ایران و چین سازماندهی شده و بخش های اقتصادی امریکا را هدف قرار داده است.ایزناک به فاکس نیوز گفته است که دولت امریکا در حال انجام 3 دسته اقدام برای مقابله با خطر رو به گسترش و روز افزون حملات سایبری است... اگر همین آمار را هم مبنا قرار بدهیم نشان دهنده آن است که امریکا مهم ترین صحنه نبرد سایبری جهان است.

خیاط هم در کوزه افتاد!/ حملات سایبری بلای جان یانکی‌ها
سرویس بین الملل«فردا»: شبکه فاکس نیوز به تازگی در گزارشی فاش کرد که بنابر آمار وزارت امنیت داخلی امریکا در سال 2012، 198 حمله مهم سایبری به امریکا انجام شده است.

جفری ایزناک کارشناس این شبکه روز 26 بهمن 1391 (14 فوریه 2013) اعلام کرد که این عدد نشان دهنده یک افزایش 52 درصدی نسبت به سال 2011 است.

مطابق با گزارش پایگاه مطالعاتی ایران هسته ای، اگرچه کارشناسان در تهران معتقدند که این آمار قطعا تخفیف یافته است ولی حتی اگر همین آمار را هم مبنا قرار بدهیم نشان دهنده آن است که امریکا مهم ترین صحنه نبرد سایبری جهان است.

فاکس نیوز همچنین ادعا کرد که این حملات عمدتا از جانب ایران و چین سازماندهی شده و بخش های اقتصادی امریکا را هدف قرار داده است.

ایزناک به فاکس نیوز گفته است که دولت امریکا در حال انجام 3 دسته اقدام برای مقابله با خطر رو به گسترش و روز افزون حملات سایبری است.

این اقدامات چنین است:

1- اول اینکه دولت می خواهد با بخش خصوصی همکاری اطلاعاتی داشته باشد. اساسا دولت برای این کار نیازی به فرمان حکومتی یا موافقت کنگره ندارد.

2- دوم اینکه دولت می خواهد کمیته ای را در وزارت بازرگانی تشکیل دهد تا استانداردهای جدید را در این خصوص تعریف کند. کسانی که به این وزارتخانه آشنایی دارند بعید می دانند این طرح موفق باشد.

3- کار سوم دولت ایجاد کمیته دیگری در وزارت امنیت داخلی است تا بخش خصوصی را به قبول استانداردهای به اصطلاح داوطلبانه تشویق کند در حالیکه بسیاری بعید می دانند این استانداردها اختیاری باشد.

کارشناس شبکه فاکس نیوز سپس دولت امریکا را به کم کاری در حوزه مقابله با تهدیدهای سایبری متهو کرده و گفته است: «مشکلی که وجود دارد این است که دولت درباره تهدیدات سایبری بیشتر حرف می زند و کمتر عمل می کند. مشکل ما مشکل امنیت ملی است. کشورهایی نظیر چین، روسیه، ایران و برخی کشورهای دیگر از حملات سایبری حمایت می کنند و در مواردی دولتهای این کشورها خودشان این کار را انجام می دهند و جاسوسی اینترنتی می کنند».

این کارشناس در پایان نتیجه گرفته است: «برخی برآورد می کنند این حملات و جاسوسیها حدود یک تریلیون دلار در سال به ما خسارت می زند. این حملات سایبری از طریق جاسوسی صنعتی، سرقت دارایی های فکری و معنوی و آثار هنری انجام می شود و تروریسم سایبری نیز به پدیده ای هر روزی تبدیل شده است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها