تیر خلاص ایران به یک شبکه پیچیده تروریستی

کد خبر: 253520

تروریست ها مستقیما از سوی سرویس اطلاعات خارجی اسراییل موسوم به موساد جذب شده و آموزش دیده اند. برنامه ریزی ترور دانشمندان هسته ای ایران هم از توسط همین سرویس انجام شده اما در تدارک مقدمات کار و کمک های جنبی به آن، هم سرویس های دیگر دیده می شود

تیر خلاص ایران به یک شبکه پیچیده تروریستی
سرویس سیاسی«فردا»: دادستان تهران 27 اسفند 1391 اعلام کرد که 18 متهم ترور دانشمندان هسته ای ایران سال آینده محاکمه خواهند شد. عباس جعفری دولت آبادی گفت که این افراد متهم به همکاری با رژیم صهیونیستی هستند، کیفرخواست آنها صادر شده و به زودی محاکمه خواهند شد.

دولت آبادی همچنین گفته است که در بیان مطالب بیشتر در این باره محذوریت دارد.

نخستین بار در روز یک‌شنبه، ۲۸ خرداد 1391، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات از دستگیری ۲۰ نفر در قالب «شناسایی و انهدام» دو گروه از عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران خبر داده بود.

دا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز روز 15 مرداد 1391 مستندی با نام کلوپ ترور پخش کرد که در آن اعترافات تعدادی از عوامل اصلی این ترورها به همراه تصاویری از آنها برای نخستین بار به نمایش درآمد.

به گزارش ایران هسته ای، برخی منابع می گویند از آن زمان تا کنون تحقیقات از این متهمان ادامه داشته و به دلیل پیچیدگی و گستردگی شبکه، هنوز هم نمی توان گفت که این تحقیقات کامل شده است.

در عین حال، به گفته یک منبع امنیتی یافته های این پرونده چنان وسیع است که کمتر نمونه ای مشابه آن می توان یافت.

این منبع ادامه داد: همانطور که به طور عمومی هم اعلام شده این تروریست ها مستقیما از سوی سرویس اطلاعات خارجی اسراییل موسوم به موساد جذب شده و آموزش دیده اند. برنامه ریزی ترور دانشمندان هسته ای ایران هم از توسط همین سرویس انجام شده اما در تدارک مقدمات کار و کمک های جنبی به آن، هم سرویس های دیگر دیده می شود؛ هم عناصری از طیف های مختلف ضدانقلاب حضور دارند و هم برخی کشورهای همسایه دخیل بوده اند.

وی تاکید کرد که به نظر می رسد دستگاه اطلاعاتی ایران اکنون در وضعیتی است که توانسته نوعی مصونیت امنیتی نسبت به دوران جدید ترویسم علمی که علیه کشور به راه افتاده ایجاد کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها