مردم به نقل قول‌های شبهه‌ناک از قول آیت الله خوشوقت توجه نکنند/ مدعیان تقوا پیشه کنند

کد خبر: 255418

بنده به خدمت ایشان رسیدم و در مورد برخی جلسات سئوال کردم که چرا برخی گروه های سیاسی منتسب به برخی علما به خدمت شما می آیند و از شما هزینه کرده و اخبار دیدارها را به بیرون می دهند ، ایشان در پاسخ عنوان می کردند که عده ای از بنده مشورت می خواهند و اگر خواسته آنها در حد مشورت باشد به آنها کمک می کنم اما هیچ گاه به عضویت این گروه ها در نیامده و یا سخنی در جهت تایید آنها نگفته ام.

مردم به نقل قول‌های شبهه‌ناک از قول آیت الله خوشوقت توجه نکنند/ مدعیان تقوا پیشه کنند
سرویس سیاسی«فردا»: فرزند آیت الله خوشوقت نسبت به سوء استفاده برخی گروه های سیاسی از نام علما در جهت اهداف سیاسی انتقاد کرد و گفت: اگر آیت الله خوشوقت به بعضی از گروه های سیاسی وقت ملاقات داده و یا به آنها مشورت می دادند می خواستند به واسطه این ارتباط از انحراف آنها جلوگیری کنند.

محمد حسین خوشوقت که با «مهر» در این خصوص گفتگو کرده است، درباره استفاده از نام علما در جهت اهداف سیاسی توسط برخی گروه ها و جریانات سیاسی اظهار کرد: به نظر من به استخدام درآوردن و به خدمت کشاندن علمای ربانی در جهت دستیابی به اهداف سیاسی توسط گروه ها اقدامی غیر اخلاقی است و کسانی که چنین کارهایی را انجام می دهند باید بدانند که به مقدسات دینی توهین کرده اند.

وی با بیان اینکه استفاده از نام علما در جهت پیشبرد اهداف سیاسی توسط برخی گروه ها مانند این است که کسانی بخواهند ارزش های دینی را برای تایید خودشان به کار گیرند، افزود: اگر چه مقدسات مراتبی دارد اما بهره گیری از مقدسات و چهره های مقدس که شناخته شده هم هستند اقدامی غیر اخلاقی و غیردینی است و چون مردم نسبت به این اقدامات آگاه هستند قطعا چنین رویکردهایی را تقبیح خواهند کرد.

فرزند آیت الله خوشوقت تصریح کرد: ایشان یک سالک الی الله بودند که باید در جهت کسب معرفت، سلوک الی الله و راهنمایی برای انسان و آدم شدن، از ایشان بهره گرفت نه اینکه از نامشان در جهت گرفتن تایید برای افراد و گروه های سیاسی بهره بگیریم.

وی درپاسخ به این سئوال که آیا آیت الله خوشوقت درباره در پیش گرفتن چنین رویه ای از سوی گروه های سیاسی هشدار داده و یا نظری مطرح کرده اند، گفت: در جلساتی که با ایشان داشتم و اخباری که برای ایشان نقل می کردم که کسانی که از قول ایشان نقل قول هایی را مطرح می کردند، به شدت با چنین رویه هایی مخالف بودند و هیچ گاه تمایل به اینکه عده ای در جهت اهداف سیاسی خودشان ایشان را هزینه کنند نداشتند حتی بارها به بنده هم در این خصوص توصیه می کردند که مبادا خرج گروه ها و بازیهای سیاسی شوم.

خوشوقت ادامه داد: آیت الله خوشوقت می گفتند برخی گروه های سیاسی به عنوان درس اخلاق می خواهند به دیدار بنده بیایند، اما من می دانم که اهداف آنها سیاسی است و می خواهند از این طریق برای خود کسب وجهه کرده و به اهداف سیاسی شان برسند به همین دلیل به چنین افرادی وقت نمی دهم.

وی یادآور شد: بنده حتی به خدمت ایشان رسیدم و در مورد برخی جلسات سئوال کردم که چرا برخی گروه های سیاسی منتسب به برخی علما به خدمت شما می آیند و از شما هزینه کرده و اخبار دیدارها را به بیرون می دهند ، ایشان در پاسخ عنوان می کردند که عده ای از بنده مشورت می خواهند و اگر خواسته آنها در حد مشورت باشد به آنها کمک می کنم اما هیچ گاه به عضویت این گروه ها در نیامده و یا سخنی در جهت تایید آنها نگفته ام.

فرزند آیت الله خوشوقت تاکید کرد که اگر ایشان به بعضی از گروه های سیاسی وقت ملاقات داده و یا به آنها مشورت می دادند می خواستند به واسطه این ارتباط از انحراف آنها جلوگیری کنند، آیت الله خوشوقت همواره به شدت از اینکه بخواهند وارد درگیری ها و منازعات سیاسی شوند اجتناب می کردند و این درست نیست که برخی افراد یا گروه ها بخواهند ایشان را خرج مطامع سیاسی خود کنند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتشار اخبار متناقض در سایت های خبری آیا آیت الله خوشوقت با آقای قالیباف جلساتی برگزار می کردند یا خیر، گفت: بنده تا جایی که اطلاع دارم و کسب اطلاع هم کرده ام بعد از اینکه آقای قالیباف شهردار تهران شد ملاقات هایی بین آیت الله خوشوقت و وی برگزار می شد که این ملاقات ها به صورت غیر منظم صورت می گرفت اما اگرجلسات منظمی بعد از آن صورت گرفته است بنده از آن بی اطلاعم.

خوشوقت در پاسخ به این سئوال که به عنوان خانواده آیت الله خوشوقت توصیه تان به گروه های سیاسی که اقدام به استفاده از نام آیت الله خوشوقت در جهت اهداف سیاسی خود می کنند چیست، اظهار کرد: احتمال می دهیم که باتوجه به مبارزات سیاسی که در آستانه انتخابات در پیش داریم برخی گروه های سیاسی بخواهند نقل قول هایی را از آیت الله خوشوقت در جهت پیشبرد اهداف خود داشته باشند. خواسته ما از این گروه های سیاسی این است که تقوا پیشه کنند.

وی از مردم هم خواست که به نقل قول هایی که از سوی گروه های سیاسی و از قول آیت الله خوشوقت عنوان می شود، اعتنایی نکنند و اگر از این استاد اخلاق دست خط با امضا، صوت و یا تصویری قابل استناد وجود داشت آن را بپذیرند و در غیر این صورت هیچ گونه اعتنایی به ادعاها نداشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها