رفتار احمدی‌نژاد در خصوص تحریم‌ها دوگانه بود/ ماجرای تذکر امام(ره) به تنش زایی بیجا

کد خبر: 262618

در دولت هاشمی رفسنجانی توسعه‌هایی شکل گرفت اما نباید فراموش کنیم که استقراض دولت از خارجی‌ها به اوج رسید و دولت با بدهی‌های زیاد به رئیس‌جمهور بعد واگذار شد. نکته قابل نقد دیگر این است که تورم 57 درصدی را هم با هاشمی رفسنجانی تجربه کردیم و این میراثی از دولت او بود.

رفتار احمدی‌نژاد در خصوص تحریم‌ها دوگانه بود/ ماجرای تذکر امام(ره) به تنش زایی بیجا
سرویس سیاسی«فردا»: نماینده ائتلاف پیشرفت گفت: تورم 57 درصدی را با هاشمی رفسنجانی تجربه کردیم و این میراثی از دولت او بود.

حسین قربان‌زاده نماینده ائتلاف پیشرفت در نشست انتخاباتی دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه‌نصیر‌الدین طوسی گفت: در جریان بیداری اسلامی که در منطقه همراه با موج آرمان‌خواهی شکل گرفته و جمهوری اسلامی قرار است الگویی در این زمینه باشد، مقدم بر هر کاری سربلندی در فضای داخلی است و ما اگر نتوانیم سرافکندگی نان‌آور خانواده را به سربلندی تبدیل کنیم در مقیاس بزرگتر نمی‌توانیم در عرصه جهانی با قدرت عرض اندام کنیم.

وی افزود: همانطور که امام راحل(ره) در پاراگراف آخر وصیت‌نامه خود تاکید زیادی در خودشناسی و خودکفایی و اداره صحیح جامعه دارند ما باید با تمرکز در اداره صحیح جامعه این اثربخشی نظام را در سایه ولایت وارد کنیم و به طبع همان در عرصه جهانی قد علم کنیم.

قربان‌زاده درباره حضور هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات خاطرنشان کرد: در آخرین دقایق ثبت‌نام اتفاقاتی آرایش صحنه را تغییر داد. اگرچه این تغییر پیش‌بینی می‌شد اما این حضور دقیقه نودی به صورت عامدانه یا طراحی‌شده از قبل به طور کلی آرایش کاندیداها را تغییر داد.

وی افزود: ما به برکت فرمایش مقام معظم رهبری که معتقد به ایجاد شور مردمی در خلق حماسه سیاسی هستند این مسئله را به فال نیک می‌گیریم و معتقدیم همه سلایق باید در انتخابات حضور داشته باشند.

مدیرمسئول روزنامه تهران امروز با اشاره به سابقه فعالیت هاشمی در ریاست جمهوری گفت: هاشمی سال‌ها زحمت کشیده است و در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی تدبیر زیادی بر روند سیاسی کشور داشته است. اما تمایل او برای بازگشت به عرصه سیاست شاید برای یک جوان 24 ساله عجیب باشد که او از زمان قبل از تولدش رئیس‌جمهور بوده و حالا بعد از 24 سال همچنان این تمایل را حفظ کرده است. مسلما این پرسش مهمی از طرف جوانان است چرا که او با خود احساس می‌کند وقتی سیاست‌های گذشته او به نتیجه نرسیده چرا در این سن و فضا باید دوباره برای حضور در سیاست ابراز تمایل کند؟

وی ادامه داد: در دولت هاشمی رفسنجانی توسعه‌هایی شکل گرفت اما نباید فراموش کنیم که استقراض دولت از خارجی‌ها به اوج رسید و دولت با بدهی‌های زیاد به رئیس‌جمهور بعد واگذار شد. نکته قابل نقد دیگر این است که تورم 57 درصدی را هم با هاشمی رفسنجانی تجربه کردیم و این میراثی از دولت او بود.

قربان‌زاده در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: از منظر تحلیلی معتقدم کشور نیاز به یک تحرک و یک خون تازه در رگه‌های اقتصاد دارد. حتی اگر این راهکارها اقتصادی نباشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌ها که در دولت بعدی باید مد نظر قرار بگیرد بهبود وضعیت اقتصادی است که بخشی مربوط به سیاست‌های خارجی و بخشی مربوط به شرایط داخل است.

نماینده ائتلاف پیشرفت در توصیف راهکارهای بهبود شرایط اقتصادی گفت: ما چاره اقتصاد را در سمینارهای اقتصاددانان نمی‌دانیم و چاره را در نشست‌های مدیریت‌های غیرسیستمی می‌بینیم. هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم اتفاقی قانونی و مبارک است. هرچند ما در دولت قبل آن را ناقص اجرا کردیم که در دولت آینده جدی اجرا شدن آن را باید در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین درباره تاثیرگذاری تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی گفت: متاسفانه یکی از اشتباهات احمدی‌نژاد در مقابله با تحریم‌ها این بود که رفتار دوگانه‌ای را در رابطه با این موضوع در نظر گرفت. ما نمی‌توانیم یک بار بگوییم تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیستند و در یک مناظره دیگر همه چیز را بر گردن تحریم‌ها بیندازیم. چیزی که در عرصه تحریم‌ها اهمیت دارد این است که بین مقاومت و ماجراجویی تفاوت‌های بسیاری است و رفتار دوگانه یعنی اینکه ما در سفر اول نیویورک مشت پولادی نشان دهیم و در سفر هفتم در باغ سبز.

قربان‌زاده همچنین درباره اعتقاد نماینده ائتلاف پیشرفت در برخورد با آمریکا گفت: ما هیچ وقت نگفتیم و نمی‌گوییم و نخواهیم گفت که راه حل معضلات داخلی امروز ما در مذاکره با آمریکاست. مذاکره با آمریکا هیچوقت مشکلات را ریشه‌ای حل نخواهد کرد. چون معتقدیم با هر گامی که ما عقب‌نشینی کنیم آنها یک گام به ضرر ما پیشروی می‌کنند.

وی افزود: در دولت احمدی‌نژاد بعضا با موضع‌گیری‌هایی روبرو بودیم که به هیچ وجه منطبق با اصول انقلاب و در راستای منافع ملی نبود. امام رحمت‌الله فرمودند آل سعود فاسق است اما ولایتی ارتباطش را با آنها برای اعزام حجاج ادامه داد و اتفاقا مشکلی در این زمینه به وجود نیامد. همین اتفاق در زمان تنفیذ شدن شهید رجایی هم اتفاق افتاد. در آن زمان رئیس‌جمهور فرانسه به شهید رجایی تبریک گفت ولی پاسخ رجایی به این تبریک نقدی بر غربی‌ها بود ولی ایشان با اینکه جواب خوبی داده بودند از طرف امام تذکر گرفتند. امام فرمودند پاسخ در مقام تبریک تنها تشکر است.

نماینده ائتلاف پیشرفت در پایان خاطرنشان کرد: من با این حرف که چون فضای انتخابات شروع نشده فضای نقد نباید در فضای فرهیخته دانشجویی ایجاد شود، مشکل دارم. دانشگاه باید محل ابراز نظر باشد. با این حال برای قانونی برگزار شدن روند انتخابات تا اعلام نظر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت‌ها صبر می‌‌کنیم و با وجود شایعات، خروج هیچ یک از سه عضو ائتلاف یعنی ولایتی، قالیباف و حدادعادل را به نفع دیگری تایید نمی‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها