مراقب خطر متحجرین احمق باشیم/نباید اجازه داد انجمن حجتیه با روش جدید فعالیت کند

کد خبر: 265465

اگر ما حزب‌اللهی هستیم و پیرو مکتب اهل‌بیت(ع)، بايد به گونه‌ای کشورمان را اداره کنیم که همه مردم ما با هر گرایش و سلیقه‌ای در آن زندگی کنند. اگر کوتاهی بکنیم مردم این را به حساب دین می‌گذارند، نه قالیباف ضعیف و با اين كار به متحجران احمق هم بهانه می‌دهیم. اگر ما بد عمل کنیم چه بسا بخشی از جوانان به سمت تفکرات غیراسلامی و تفکرات غربی بروند.

سرویس سیاسی«فردا»: محمدباقر قالیباف بعدازظهر امروز در اجتماعات پرشور هزاران نفر از مردم قم در ورزشگاه شهید حیدریان سخنراني كرد. او با اشاره به ويژگي‌هاي اين شهر مذهبي گفت: شهر قم، شهر علم و اجتهاد، خون و قیام، ولایتمدار و شهیدپرور است و به زعم خودم از اینکه به همه شما خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و علما، زحمت حضور دادم از یکایک شما سپاسگزارم. جانبازان ما مردان مردی هستند که امروز بر روی زمین و یا بر روی ویلچر نشسته‌اند. به برکت مجاهدت آنها کشورمان مردانه در مقابل ظالمان و مستکبران ايستاد. امروز هم به فرمان رهبر عزیز انقلاب اسلامی برای تحقق یک حماسه سیاسی به میدان آمده‌ام.

قالیباف ادامه داد: خرداد ماهی پر از حماسه‌های بزرگ به شمار می‌رود. سوم خرداد یادآور حماسه بزرگ فتح خرمشهر، 15خرداد آغاز نهضت اسلامی و همچنین 14خرداد سالروز رحمت جانگداز امام خمینی(ره) است، آن مرد الهی که هیچ کلامی جز برای خدا نگفت و هیچ گامی جز در راه خدا برنداشت.

انقلاب اسلامي؛ يك نعمت بزرگ

قالیباف در جمع مردم قم تاکید کرد: انقلاب اسلامی که امروز در این کشور مستقر شده نعمتی بزرگ به شمار می‌رود. ما در سایه یک نهضت بزرگ و در لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و این نعمت بزرگ الهی در دستان یکایک ما قرار دارد. باید بدانیم همین که ما توفیق داریم در این مقطع از زمان زندگی کنیم، از عنایات خداوند به شمار می‌رود. مقطعی که به برکت روحانیت شیعه و در رأس آن امام راحل(ره)، انقلاب بزرگی در آن رقم خورد و مجاهدت‌های بزرگی صورت گرفت. در این مسیر شهدای عزیزی در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردیم تا اینکه امروز از این نعمت برخوردار شدیم. ظلمات به سمت نور هدایت شد تا امروز در سایه یک رهبر حکیم فقیه، مجتهد، جامع الشرایط، عادل، شجاع، مدیر و مدبر خدمت و زندگی کنیم.

قالیباف یادآور شد: شعیان و مسلمانان صدها سال در آرزوی چنین حکومتی بودند. از اینکه اراده خداوند تعلق گرفت تا در این مقطع و در سایه چنین نظامی توفیق خدمت داریم و از طاغوت ظلمات دور شدیم باید خداوند را شاکر باشیم. شکر نعمت نیز این است که باید این امانت الهی را حفظ کنیم و بتوانیم این نعمت را نسل به نسل منتقل كنيم.

ما براي نان و نام قيام نكرده‌ايم

محمد باقر قاليباف در ادامه خطاب به مردم قم افزود: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی و دینی است که بدون هیچگونه پسوند و پیشوندی بوده است؛ مردم ما هرگز برای نان و نام قیام نکرده‌اند، بلکه قیام این مردم برای دین و عزت آنها بوده است. در غیر این صورت کجا مشاهده می‌کنیم که در یک خانواده، پدر و چهار فرزند آنها در میدان جنگ حضور پیدا کنند و یکی پس از دیگری به شهادت برسند، اما مادر این خانواده کار کمک به میدان‌های جنگ را ادامه دهد. در کجا دیده‌اید در میدان‌های دفاع مقدس فرزندان رشیدی چون شهید دل‌آذر، کلهر، صادقی، اسماعیلی، زین‌الدین و ده‌ها شهید دیگر از این مردم بیرون آمده‌ و در میدان‌های جنگ افتخار بيافريند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه یادآور شد: نکته‌ای که باید در این شهر علم و اجتهاد و مکتب انقلاب و مرکز ولایتمداری به شما عرض کنم این است که باید از 2 منظر به انقلاب اسلامی توجه کنیم تا انقلاب آسیب نبیند؛ یک منظر در حوزه اندیشه و نظریه است كه بايد توجه داشته باشیم. امام راحل بارها و بارها تاکید کرده‌اند اسلام منهای روحانیت اسلام نیست. باید به هوش باشیم تا کسانی تلاش نکنند اسلام منهای روحانیت را در کشور تبلیغ کنند. این انحراف بزرگی است. نباید اجازه دهیم تفکر متحجران احمق - که این تعبیر امام راحل برای آنهاست -در جامعه رواج پيدا كند و به خطر جدی برای انقلاب، نظام و اسلام انقلابی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: نباید اجازه بدهیم انجمن حجتیه که در سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) منحل شد با نام و روش دیگر و با لفاظی، اسلام غیرانقلابی را به جامعه وارد کند. این خطر بزرگی به شمار می‌رود.

قم در دفاع از انقلاب پيشتاز است

قالیباف در ورزشگاه شهيد حيدريان به مردم قم گفت: سنگر دفاع از روحانیت انقلابی، ولایت فقیه و نظام اسلامی بر عهده حوزه علمیه و بزرگان دین است که مرزبانان باورهای دینی و انقلابی ما هستند. ما نیز مطمئنیم که قم همچنان که پیشتاز انقلاب بوده و در دفاع از انقلاب، ولایت فقیه و آرمان‌های بزرگ کشور و انقلاب هرگز لحظه‌ای متوقف نبوده است در این مسیر نیز پیشتاز باشد. امید همه ما در مرزبانی از راه امام(ره)، شهدا و حمایت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری به پیشتازی شهر قم است.

قالیباف ادامه داد: با وجود علمای بزرگوار و مراجع عظیم شأن مطمئن هستیم آنهایی که بیش از 1400 سال فرهنگ اسلام را در سایه «قال الصادق(ع)» و «قال‌الباقر(ع)» و فقاهت تا امروز به دست ما رسانده‌اند، این فرهنگ توسط نسل آینده با اطمینان محافظت خواهد شد و نگرانی از اين بابت نخواهيم داشت.

بايد كارآمدي دين در اداره جامعه را نشان دهيم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: نقطه‌ای دیگری که خطری برای انقلاب اسلامی محسوب مي‌شود و می‌تواند بهانه‌ای برای متحجران احمق باشد این است که آنها به دنبال آن هستند که دین را یک موضوع فردی معرفي كنند و دین را از عالم سیاست دور کنند. آنها می‌خواهند برخلاف نظر صریح امام و اسلام انقلابی، دین را تعریف کنند. از دیگر سو کسانی هستند که تجدیدنظرطلب به شمار می‌روند، به این معنی که از اینکه بتوانند در سایه اسلام یک زندگی رحمانی را ایجاد کنند ناامید هستند. کسانی در جامعه امروز ما هستند که این تفکر و اندیشه را دارند و از اسلام انقلابی فاصله می‌گیرند؛ آنها از اینکه بتوانیم زندگی مومنانه و یک زندگی در سایه قرآن را در جامعه ایجاد کنیم ناامید هستند. این آسیب در کجاست؟ در جایی که بنده و امسال بنده که هرچه داریم از انقلاب است در حوزه مدیریت و اجرا دچار اشکال باشیم در حوزه مدیریت باید کارآمدی دین در اداره امور جامعه را عینیت ببخشیم.

قاليباف ادامه داد: البته یقین داریم مردم برای اقتصاد قیام نکرده‌اند، بلکه برای دین خود قیام کرده‌اند اما همان دین نیز این را به ما یاد داده است که باید به فکر مردم باشیم؛ نبی مکرم اسلام(ص) نیز توصیه کرده‌اند که من از فقر در جامعه نگران نیستم، اما از سوءتدبیر در جامعه نگرانم. این نشان می‌دهد که باید نسبت به حل مشکلات مردم و کارآمدی دین در ادامه امور جامعه اقدام کنیم. اگر در این زمینه کوتاهی کنیم به اسلام و انقلاب اسلامی ظلم بزرگی کرده‌ایم.

همه مردم بايد احساس رضايت كنند

قاليباف خطاب به مردم قم تاکید کرد: اگر ما حزب‌اللهی، پیرو مکتب اهل‌بیت(ع)، به دنبال تحقق آرمان‌های امام(ره)، سرباز ولایت، دلسوز امت و مدافع اسلام هستيم راهی جز این نداریم که کشور را به گونه‌ای اداره کنیم تا همه مردم با هرگرایش و سلیقه‌ای، چه مسلمان و انقلابی باشند و چه نباشند از اینکه در سایه اسلام زندگی می‌کنند احساس رضایت کنند. دولت و قوه مجریه‌ای که کشور را اداره می‌کنند بايد از منظر آنها قابل تحسین باشد. اگر در این زمینه کوتاهی کنیم مردم این را به پای دین می‌گذارند، نه پای یک مدیر ضعیف، اما اگر بتوانیم این وظیفه خود را عمل کنیم دین خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا کرده‌ایم. در غیر این صورت بهانه‌ای به دست همان متحجران احمق خواهیم داد که حاضر نبودند انقلاب را همراهی کنند.

وي ادامه داد: همچنین در پیام بزرگ حضرت امام(ره) پس از قطعنامه در خطاب به روحانیت نیز آمده است ضربه‌ای که اسلام از این متحجران خورده، از هیچکس نخورده است؛ اگر ما بد کار کنیم به دست آنها بهانه می‌دهیم. همچنین اگر کاری کنیم که بخشی از جوانان ما به سمت تفکرات غیراسلامی و فرهنگ لیبرالیستی و غربی بروند یک روند غلطی خواهد بود.

با مقاومت پیروز هستیم

قاليباف ادامه داد: اگر سرتاسر تاریخ ایران را نگاه کنیم هرگاه گروه‌هایی مثل ملی‌گراها و ناسیونالیست‌ها بر سر کار بودند بخشی از سرزمین خود را از دست داده‌ایم، اما هرگاه در مقابل دشمنان مقاومت صورت گرفت ولو به تنهایی مقاومت کردیم پیروز بودیم. در جنوب، شمال و شمال غرب افرادی که در مقابل دشمنان خارجی ایستادند، پیرو مکتب اهل‌بیت(ع) بودند. امروز اسلام در مسند قدرت است و به برکت همین دین در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که این فرهنگ توانست به بهترین شیوه از اسلام، کشور و انقلاب دفاع کند.

نامزد انتخاب ریاست جمهوری یادآور شد: امروز جنگ تمام شده ، اما دفاع همچنان باقی است. ما باید با همان روحیه دوران دفاع مقدس، فرهنگ جهاد و شهادت و خدمت صادقانه بتوانیم طعم شیرین فرهنگ جهادی را به کام یکایک مردم عزیز که انصافا دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند، بچشانیم و باید صادقانه به آنها خدمتگزاری کنیم.

طعم شیرین پیشرفت و عدالت

وی ادامه داد: اگر امروز پا در این میدان گذاشتم، به دلیل آن است که از نسل دوستان شهید و همسنگرانم همچون شهید زین‌الدین و دل‌آرام و همه جانبازان و ایثارگران هستم. در این سال‌ها شاهد بودیم کسانی شعار دادند، اما در عمل برخلاف آن عمل کردند. آمدیم به مردم بگویم که به حول و قوه اللهی، استعانت از خدای بزرگ، کمک ارواح طیبه شهدا و یاری شما مردم عزیز مخصوصا جوانان، باید در دهه سوم و چهارم انقلاب جهاد دیگری را در کشور آغاز کنیم و بتوانیم طعم شیرین پیشرفت و عدالت را به کام مردم بچشانیم. مردم باید احساس کنند که در سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنند و امورات جاری و دنیوی‌شان تضمین است تا بتوانند رشد و تعالی را طی کرده و عبادت خدا را انجام دهند.

از حماسه سیاسی تا حماسه اقتصادی

وی ادامه داد: حماسه سیاسی با شما مردم انقلابی است و پس از آن اگر با انتخاب و اعتماد شما مردم و تقدیر اللهی بنده خدمتگزارتان در دولت بودم، به فضل الهی قول می‌دهم که حماسه اقتصادی را محقق کنم.

وی با اشاره به پخش برنامه با دوربین از شبکه یک سیما ابراز داشت: در صحبتی که در این برنامه با مردم کردم به آنها گفتم که سخنان امشب من را ضبط کنید؛ این پیمان من به عنوان یک خدمتگزار باشماست تا بتوانیم نگرانی و تشویشی که در جامعه وجود دارد را به سرعت برطرف و آرامش اقتصادی و روانی را ایجاد کنیم. باید شرایط را برای یک زندگی رحمانی فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: امروز شما بزرگواران لطف کردید و به این مراسم آمدید، تنها وعده‌ای که به شما می‌دهم این است که تمامی محبت‌های شما را با کار و تلاش پاسخ ‌دهم. به گونه‌ای عمل می‌کنیم که اگر امروز آبرو، مال و وقت خود را هزینه می‌کنید، هرگز پشیمان نشوید. انشاءالله از اقدامات بزرگی در این کشور بهره‌مند خواهید شد، چراکه بانی این افتخارات و اقدامات، شما مردمی هستید که همچون دوران دفاع مقدس به میدان آمده‌اید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها