سخنان مهم قالیباف در جمع مردم بجنورد

کد خبر: 267438

محمدباقر قالیباف خطاب به مردم خراسان شمالي افزود: کشور ما ظرفیت‌های بالایی دارد و ما کشور فقیری نیستیم. ما از لحاظ منابع انسانی و منابع مادی کشوری برخوردار به شمار می‌رویم، اما امروز گرفتار سوءتدبیر در کشور هستیم و کشور را بد اداره می‌کنیم. این روش اداره کردن کشور نیست و نبايد تا این حد به مردم زحمت وارد شود.

فردا : محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز با حضور در اجتماع پرشور هزاران نفر از اقشار مختلف مردمی شهر بجنورد در مسجد انقلاب این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق پیدا کردم در جمع مردم نجیب، متدین، ولایتمدار و شهیدپرور خراسان شمالی حضور پیدا کنم. مردمی که به جوانمردی، شجاعت، محبت، مهمان‌نوازی، صبوری و صداقت معروف هستند. مردم خونگرمی از استان خراسان شمالی چه عزیزانی از شهر بجنورد و چه از روستاها، قبایل، اقوام و مخصوصا مرزنشینان عزیز، برادران اهل سنت و ترکمن در جمع ما حضور دارند. توفیق بزرگی است که ما خراسانی هستیم و امروز به جمع همرزمان و همسنگران خود آمده‌ایم. به سهم خودم از همه شما عزیزان مخصوصا جانبازان، ایثاگران، نخبگان وجوانان باصفا و پرتلاش تقدیر و تشکر می‌کنم.

قاليباف در ادامه افزود: در ابتدا جا دارد از همسنگران شهیدمان یاد کنیم، چراکه هر وقت به این استان می‌آمدیم دل مان خوش بود که افرادی همچون محمدزاده را در اینجا می‌بینیم. شاید خیلی از جوانان اينجا ندانند كه افراد مثل برومندی، نوری و... در زندگی خود چه افتخاراتی آفریدند. به همین جهت از این مردان مرد یاد می‌کنیم که توانستند در دوران دفاع مقدس با رشادت‌های خود افتخارآفرینی کنند. اگر می‌گویم مردان مرد و اگر از استان شهیدپرور، صبور و مهمان‌نواز شما یاد می‌کنم به خاطر آن است که سالیان سال با این مردم در روزهای خون و آتش و در سخت‌ترین شرایط پشت خاکریز بودم. در آن روز انسان می‌توانست یاران واقعی خود را بشناسد و در همان زمان دیدم این سرزمین چه فرزندانی را تربیت کرده است.

بايد كشور را به دست يك دولت كارآمد بدهيم

قاليباف در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امروز بنده و امسال بنده مکلف هستیم به خاطر همه رشادت‌ها، خون‌های پاک و صدها سال مبارزه مردم این راه شهدا و انقلاب را ادامه دهیم. ما به مردمی دين داريم که توانستند استقلال کشور را حفظ کنند، آزادی را به ارمغان بیاورند، کشور را از یوق استبداد و استعمار آزاد کنند و اسلام را مجددا احیا کنند. امروز ما مکلف هستیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با همان اهداف و آرمان‌های حضرت امام(ره) که امروز نیز مقام معظم رهبری همان مسیر را طی می‌کنند و همان پرچم را در دست دارند به پیش ببریم.

اين نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: روی سخن بنده با جوانان دهه سوم وچهارم انقلاب است که حتما دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و همچنین با شما عزیزان، همسنگران و پیشکسوتان بزرگوار در این شهر و استان سخن مي‌گويم؛ باید بدانیم که برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی راهی جز این نداریم که این نظام، دولت و مجموعه اجرایی کشور را به دست یک دولت کارآمد بدهیم. امروز هرچقدر بگوییم می‌خواهیم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم، تابع ولایت هستیم و می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم - که باید این حرف‌ها را بزنیم و سخنان درستی است - اما همه این موارد در یک چیز خلاصه می‌شود و آن این است که بتوانیم دولتی بر سر کار بیاوریم که گرهی از کار مردم باز کرده و مردم را از چنین وضع سختی كه دارند رها کند. اگر این کار را نکنیم انقلابی واقعی نیستیم و تنها لفاظی کرده‌ایم. همان خطری که در گذشته احساس می‌کردیم كه انقلاب اسلامی ممكن است در دام متحجران و یا افراد سکولار بیفتد، هنوز این خطر وجود دارد و ما هیچ راهی جز این نداریم که بتوانیم نظام را مخصوصا در عرصه اقتصادی کارآمد کنیم. امروز بحث مربوط به گرانی، اشتغال و بیکاری به درد غیرقابل تحمل در جامعه تبدیل شده است و باید آن را به سرعت درمان کنیم. باید بدانیم پیشرفت کشور یک انتخاب نیست، بلکه یک التزام و ضرورت است و اگر در این راه تلاش کنیم مجاهدت کرده‌ایم. باید تلاش کنیم مردان مردی که در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن نشکستند، امروز در مقابل حداقل درخواست‌های فرزندان خود شکسته نشوند.

اين روش اداره كردن كشور نيست

محمدباقر قالیباف خطاب به مردم خراسان شمالي افزود: کشور ما ظرفیت‌های بالایی دارد و ما کشور فقیری نیستیم. ما از لحاظ منابع انسانی و منابع مادی کشوری برخوردار به شمار می‌رویم، اما امروز گرفتار سوءتدبیر در کشور هستیم و کشور را بد اداره می‌کنیم. این روش اداره کردن کشور نیست و نبايد تا این حد به مردم زحمت وارد شود.

وی افزود: شما بنده را به عنوان یک خدمتگزار در خراسان می‌شناسید و می‌دانید که آدم کم تجربه‌ای نیستم. با همه مشکلاتی که امروز وجود دارد و با همین شرایط تحریم باید تاکید کنیم كه امروز مشکلات ما در حوزه اقتصادی ناشی از سوءتدبیر است و سهم بسیار جزیی مربوط به تحریم‌ها می‌شود. ما باید در حماسه سیاسی به این وضعیت پایان دهیم و نباید اجازه دهیم کشور در همان مسیر سنتی و بسته خود حرکت کند. کشور نیازمند خون جدیدی در مدیریت اجرایی است تا به این نابسامانی‌ها سامان دهد.

وی خطاب به جوانان گفت: بنده به عنوان محمدباقر قالیباف به کشور، نظام، مردم، انقلاب و رهبری مدیونم. من روستازاده‌ای بیشتر نبودم و جمعی که در این جا حضور دارند خاطرشان هست که ما با شهید رستمی در سال اول جنگ و در سن 18-17 سالگی در جبهه بودیم. در آن زمان یک بسیجی عادی و به عنوان یک رزمنده در جبهه حضور یافته بودیم و هیچ قدرت و ثروتی پشت ما نبود، اما در دفاع مقدس این نظام، انقلاب اسلامی، امام(ره)، همسنگران شهید ما و جانبازان محترم این فرصت را فراهم کردند تا افرادی مثل بنده کار یاد بگیریم. حرف من امروز این است در شرایط سخت دوران دفاع مقدس این فرصت برای جوانان دهه 60 انقلاب و امثال بنده فراهم شد تا همه به میدان بیاییم. همه می‌دانیم که اگر حضور جوانان و فرصتی که انقلاب در دفاع مقدس به جوانان داد نبود حتما در جنگ موفق نمی‌شدیم، اما مردم و جوانان به صحنه آمدند که در دفاع مقدس به این افتخار بزرگ نایل آمدیم. امروز هم بنده این دین را دارم چراکه انقلاب، نظام و اسلام این فرصت را برای من فراهم کرده است و من نیز باید این فرصت را برای جوانان فراهم کنم. از دیگر سو راهی جز این هم نداریم.

دشمن تغيير رويكرد داده است

قاليباف در مسجد انقلاب شهر بجنورد ادامه داد: امروز دشمن در عرصه اقتصادی فشار آورده و با تغییر رویکرد خود با تحریم و فشار اقتصادی وارد صحنه شده است. برای مبارزه و موفقیت در این عرصه مهمترین کار آن است که از جوانان استفاده بکنیم؛ اگر خیر من و توفیق الهی آن باشد که در دولت آینده حضور داشته باشم بعد از خداوند بزرگ امیدم به جوانان است. باید همان فرصتی که مردم و انقلاب در دهه شصت برای من روستازاده 18-19 ساله فراهم کردند، همان فرصت را برای جوانان نخبه عزیز دهه سوم و چهارم در سطوح مختلف فراهم کنم تا از همه این ظرفیت‌ها در طرح دوساله‌ای که برای اداره کشور تنظیم کرده‌ایم استفاده کنیم.

قالیباف افزود: هیچگاه وعده‌ای نداده‌ام که به آن عمل نکرده باشم و با تجربه‌ای که دارم هیچ قول بی‌دلیلی نداده‌ام. شاید هیچ مدیری در کشور در پروژه‌ها و تصمیمات خود جرات نکرد که به مردم بگوید این پروژه را کی آغاز و کی تمام می‌کند. بنده در پروژه‌هایی بسیار بزرگ، پیچیده و فنی، نه در مقیاس ملی، بلکه در مقیاس فراملی؛ چه در حوزه درآمدي و اقتصاد، فرهنگی، فنی و عمران و چه در ابعاد مختلف، این قول را به مردم داده‌ام كه در زمانبندي آنها را انجام دهم. نشان دادیم که نسل بچه‌های برخاسته از مردم بودیم که پشتوانه مالی و سیاسی پشت سرشان نبود، تنها تربیت شده فرهنگ جهاد و شهادت می‌تواند این قول را به مردم بدهد و به قول خود عمل کند.

از ظرفيت‌هاي استان استفاده خواهيم كرد

قاليباف در ادامه افزود: امروز اینجا آمده‌ام تا به شما هم‌استانی‌های خودم عرض کنم، بنده خودم را مدیون می‌دانم تا این فرصت را برای جوانان فراهم كنم تا یک جوان هم احساس کند او را می‌بینیم. این راه نجات کشور است. باید بزرگان، پیشکسوتان و افراد باتجربه به ما بگویند چه کار کنیم و جوانان پرشور، باتحصیلات، باانرژی و شاداب در سطوح مختلف مسئولیت‌های اجرایی را برعهده بگیرند و همچون دوران دفاع مقدس وضع اقتصادی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌سامان کنیم. تا هر روستایی و شهروند، هر مرزنشین و مرکزنشین پس از دو سال احساس کند سامان و ثباتی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته است.

وی گفت: در حوزه اقتصادی آفت‌هایی وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم، اما در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم ضعف‌های جدی وجود دارد که انشاالله باید به آنها توجه داشته باشیم.

قالیباف به ظرفیت‌های استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: من این استان و شهرستان‌های اطراف آن را می‌شناسم و با ظرفیت‌هايی که در این منطقه وجود دارد آشنا هستم. با مردم نجیب، موقعیت و فرصت‌های استان در حوزه کشاورزی، گردشکری و صنایع خاص آشنایی ویژه‌ای دارم. استفاده از اين ظرفيت‌ها، از اولویت‌هایی است که باید با کمک یکایک شما پیش ببریم. امیدوارم تا بعد از دو سال دغدغه خانواده‌ها در حوزه کار و مشکلات مالی برطرف شود. مشکلاتی که مردم با پوست، گوشت و استخوان خود حس می‌کنند، اما بعد از دو سال احساس کنند این مشکلات در حال رفع است.

قالیباف ادامه داد: از حضرت علی(ع) آموخته‌ایم وقتی می‌خواهیم جامعه را براساس قانون اساسی اداره کنیم مدیران و دولتمردان باید بدانند از میان حقوق دولت و حقوق مردم ابتدا مکلف هستند حقوق مردم را ادا کنند و سپس حق مردم را از دولت مطالبه کنند. بنابراین در پیاده‌سازی قانون اساسی که بعضا در گذشته به آن بی‌توجهی شد اصل‌های وجود دارد که باید آن را اجرایی کنیم. باید همه قانون اجرا شود و حقوق مردم در اولویت قرار دارد. انشاالله با دعای خیر مردم و برق امیدی که در چشم یکایک شما جوانان عزیز می‌بینم دست به دست هم دهیم تا آینده‌ای درخشان برای این شهرستان، استان، کشور و خانواده‌هایی که در زحمت و سختی هستند فراهم کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها