سماجت‌ ملک‌زاده و عذاب وجدان یکی از مدیران میراث فرهنگی

کد خبر: 267747

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه امروز با مدیران ارشد این سازمان علی‌رغم مخالفت‌ مدیران، مصوبه‌ای را برای واگذاری‌ تصدی‌گری‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به بخش خصوصی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، در مطلبی که یکی از مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است، آمده است:

ساعت 15 بیستم خرداد 92 جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در محل معاونت گردشگری برگزار شد در این جلسه مقرر شده بود تا دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به اعضای جلسه تحمیل شود.

دستور جلسه «واگذاری تصدی‌گری‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به بخش خصوصی» بود که اکثریت اعضای حاضر در جلسه با استناد به ماده 46 برنامه پنجم توسعه و ماده 24 قانون خدمات کشوری، این واگذاری‌ها را خلاف قانون تشخیص دادند.

نگارنده به عنوان یکی از اعضای جلسه با عنایت به مسئولیت شرعی، عذاب وجدان و مسئولیت در قبال مردم عزیز ایران اسلامی، مطالب زیر را به اطلاع عموم می‌رساند:

1) علی‌رغم تأکید اعضای جلسه بر مغایرت این واگذاری‌ها با قانون، ملک زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی با توجه به نفوذ خود در هیئت دولت بدون هیچ گونه مصوبه‌ای، شماره‌ای را از دبیرخانه هیئت دولت، اخذ و به عنوان بخشنامه هیئت وزیران ابلاغ کرده است.

2) اتمام دولت و مشخص کردن افراد خاص برای واگذاری این امور به آنها باعث شده تا سماجت لازم برای ابلاغ این امر به عمل آید. هر چند امروز متوجه شدم که ایشان، خود را به یکی از کاندیداهای مطرح با واسطه فردی به نام (ز) نزدیک کرده و ساعت 7 صبح امروز جلسه ای را با وی برگزار کرده و شایعه شده این فرد از مخالفان رئیس جمهور است.

3) یکی از بندهایی که می‌تواند خیلی برای پیگیری کنندگان این واگذاری ها محل کسب درآمد باشد مجوزی است به نام «اصلاح، تکمیل و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و سرمایه‌گذاری» که به همین منظور فردی مشخص شده که می‌تواند به دلایل واهی درجه یک هتل را تنزل یا ارتقا دهد یا بند دیگر مجوز تأسیس و نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی و گردشگری است که این امر هم جای تأمل دارد و می‌تواند برای ما کارشناسان و اهل فن معنادار باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها