خودخواهی و اشتباه محاسباتی، عامل شکست اصولگرایی/احمدی‌نژاد خودش را زمین زد

کد خبر: 269401

نارضایتی از عملکرد دولت دهم منجر به رای آوری روحانی شد و ممکن است شخصی که بدشانسی بیاورد و خداوند نیز عنایتش را به او کم کند. از زمانی که تفکرات احمدی نژاد با رهبر معظم انقلاب زاویه پیدا کرد٬ وی فاتحه خودش را خواند و خود را اسیر افرادی کرد که او را زمین زدند.

خودخواهی و اشتباه محاسباتی، عامل شکست اصولگرایی/احمدی‌نژاد خودش را زمین زد
سرویس سیاسی«فردا»: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه انتخاب روحانی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری غافلگیرانه بود٬ گفت:نارضایتی مردم ازعملکرد دولت دهم عامل پیروزی روحانی شد.علیرضا مرندی که در این خصوص با خبرگزاری خانه ملت گفتگو کرده است٬ به تبیین وضعیت جریان‌های سیاسی بعد از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت ، که در ذیل مشروح این گفت وگو را می‌خوانیم:
آیا چنین نتیجه‌ای را برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی می‌کردید؟

انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب٬ در دور اول غیرقابل تصور و غافلگیرانه بود.

چرا اصولگرایان نتوانستند مدل انتخاباتی واحدی را برای خود تبیین کنند و شکست خوردند؟

خودخواهی و اشتباهات محاسباتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری موجبات شکست این طیف را در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری فراهم کرد٬ برخی اوقات افراد به جای فکر به اصول و گروه به تفکر شخصی هستند که موجبات رخ دادن برخی حوادث را مهیا می‌کنند.

پس از انصراف عارف اصلاح‌طلبان با یک کاندیدا وارد صحنه انتخابات شدند آیا این امر تاثیر در پیروزی روحانی داشت؟

حمایت هاشمی و خاتمی٬ رای‌آوری از جریان اصولگرایی٬ عضویت در جامعه روحانیت مبارز و قدرت فن بیان در مناظرات تلویزیونی مجموعه عواملی بود که دست به دست هم داد تا روحانی پیروز ماراتن انتخابات یازدهم ریاست جمهوری لقب بگیرد.

روحانی اعلام کرده در کابینه خود از افراد معتدل هر دو جریان استفاده خواهد کرد به نظر شما چه گروه‌های شانس حضور در کابینه او را دارند؟

رئیس جمهور منتخب مردم اگر تحت تاثیر اطرافیان خود قرار نگیرد موفق و مستقل‌ عمل خواهد کرد٬ امااگر این اتفاق نیفتد و شایسته‌سالاری در کابینه انتخابی وی نباشد باید شاهد تکرار مشکلات گذشته باشیم.

لج‌بازی‌های احمدی‌نژاد کارهای ارزشمند او را زایل کرد/نارضایتی مردم ازعملکرد دولت دهم عامل پیروزی روحانی شد

جریان احمدی‌نژاد چه سرنوشتی پیش روی خود خواهد داشت؟

جریان نه‌چندان جدی آقای رئیس جمهور در ۱۲مرداد به پایان می‌رسد٬ احمدی‌نژاد شخصیتی دوگانه در دو دوره ریاست جمهوری خود داشت٬ از یک‌سو کارهای ارزشمندی انجام داد که اگر در برخی کارها لج‌بازی نمی‌کرد از خود قدیسی بر جای می‌گذاشت٬ اما اتفاقاتی رخ داد که کارهای ارزشمند وی با ویژگی‌های بد پوشش داده شد. از سوی دیگر نارضایتی از عملکرد دولت دهم منجر به رای آوری روحانی شد و ممکن است شخصی که بدشانسی بیاورد و خداوند نیز عنایتش را به او کم کند. از زمانی که تفکرات احمدی نژاد با رهبر معظم انقلاب زاویه پیدا کرد٬ وی فاتحه خودش را خواند و خود را اسیر افرادی کرد که او را زمین زدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها