انتقاد تند جلالی از رهپویان،ایثارگران و پایداری

کد خبر: 276374

اگر هدف رهپویان، ایثارگران و پایداری از شفاف‌سازی نابودی آبروی جریان اصولگرایی است، این موضوع مانند گذشته در دستانشان است، اما اگر منظور این جریان‌ها از شفاف‌سازی، نظا‌مند کردن اهداف جبهه اصولگرایی باشد، نخست باید این اهداف به‌صورت مناسب تدوین و تصویب شود.

خانه ملت: رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با اعلام اینکه اولین نیاز اصولگرایی در شرایط کنونی مهار کردن جریان‌های تندرو است، گفت: افراطیون اصولگرا به هر نحو ممکن به جایگاه شیخوخیت ضربه زدند، از این‌رو احیای این جایگاه امری محال است.

کاظم جلالی با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی‌بر تشکیل حزب فراگیر اصولگرایی در آینده نزدیک، گفت: به طور حتم اصولگرایی یک جبهه است، از این رو جبهه را نمی‌توان در قالب یک حزب فراگیر خلاصه کرد.

تصور رفع تشتت اصولگرایی با تشکیل حزب فراگیر بلندپروازانه است

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر در بین اصولگرایان یک حزب تشکیل شده و افراد با این مشی در این حزب بگنجند، تشکیل حزب فراگیر کاری مثبتی است، اما تصور اینکه با تشکیل این حزب مشکل تشتت اصولگرایی رفع می‌شود، این تفکر غلط و بلندپروازانه است.

جلالی با تأکید بر اینکه اصولگرایان باید تعیین کنند که با تشکیل حزب به دنبال چه اهدافی هستند، یادآور شد: اگر به‌دنبال آن هستیم که اصولگرایان به صورت منظم و دقیق وارد عرصه سیاست شوند این اقدام مثبت است، اما اگر افراد با تشکیل حزب می‌خواهند مشکل تشتت را در این جبهه حل کنند، به طور حتم با تشکیل حزب نمی‌توانند به این مقصود دست پیدا کنند.

اصولگرایان به تشکیل حزب فراگیر دل نبندند

وی با بیان اینکه تجربه تشکیل حزب جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط زمانی آن دوران روشن‌کننده آینده حزب فراگیر است، تصریح کرد:‌ به هیچ وجه نمی توان به ایجاد حزب فراگیر اصولگرایی در شرایط کنونی دل بست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، با اشاره به موضوعات مطرح شده در میان جمعیت‌های ایثارگران و رهپویان و جبهه پایداری مبنی بر مرزبندی و شفاف سازی جریان‌های اصولگرایی، یادآور شد: به نظر من در شرایط کنونی مواضع جریان‌های اصولگرا بسیار شفاف است.

جریان‌های تندرو اصولگرایی همیشه خود را معیار و شاخص کامل می‌دانند

وی ادامه داد: اصولگرایی یک طیف است، بخشی از طیف اصولگرایان در طول هشت سال گذشته با به قدرت رسیدن نشان دادند که همیشه به‌دنبال حذف بقیه بوده‌اند، از طرف دیگر این افراد و جریان‌ها خودشان را همیشه معیار و شاخص کامل اصولگرایی می‌دانند و هر کسی که ذره‌ای به عملکرد آن‌ها نقد داشته باشد را بلافاصله به خروج از جبهه اصولگرایی متهم می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اعلام اینکه متأسفانه در جبهه اصولگرایی برخی افراد همیشه به‌دنبال حذف بقیه جریان‌های معتدل بودند، گفت: این جریان‌ها همیشه به‌دنبال خارج کردن افراد فعال و ثابت جبهه از قطار اصولگرایی بوده و هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: اگر هدف رهپویان، ایثارگران و پایداری از شفاف‌سازی نابودی آبروی جریان اصولگرایی است، این موضوع مانند گذشته در دستانشان است، اما اگر منظور این جریان‌ها از شفاف‌سازی، نظا‌مند کردن اهداف جبهه اصولگرایی باشد، نخست باید این اهداف به‌صورت مناسب تدوین و تصویب شود.

وی با تأکید بر اینکه جریان‌ها باید از اظهارات چند پهلو در حوزه اصولگرایی اجتناب کنند، گفت:‌ این اظهارات تنها در میان اعضای جبهه ایجاد شک و شبهه می‌کند و هیچ نتیجه مناسبی برای بهبود جبهه اصولگرایی ندارد.

مهار جریان‌های تندرو اولین نیاز جبهه اصولگرایی

جلالی با اعلام اینکه اولین نیاز اصولگرایی در شرایط کنونی مهار کردن جریان‌های تندرو است، تصریح کرد:‌ با حضور و فعالیت جریان‌های تندرو جبهه اصولگرایی آسیب می‌بیند.

افراطیون اصولگرا در هشت سال گذشته به‌هر‌نحو ممکن به جایگاه شیخوخیت ضربه زد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر ضرورت احیای شیخوخیت در جبهه اصولگرایی، افزود: متأسفانه افراطیون اصولگرا در هشت سال گذشته به هر نحو ممکن به جایگاه شیخوخیت ضربه زدند.

احیای شیخوخیت در جبهه اصولگرایی کاری دشوار و محال است

وی با اعلام اینکه در جریان اصولگرایی احیای موضوع شیخوخیت کاری دشوار و محال است، تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که جریان‌های تندرو اصولگرایی در چند سال اخیر شخصیت‌ها و رجال این جبهه را مورد حملات خود قرار داده و واقعا آبروی بخشی از شخصیت‌های بزرگ جبهه اصولگرایی را بردند.

اصولگرایان عقلانی و معتدل توانایی لیدری جبهه اصولگرایان را دارند

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، افزود:‌ خوشبختانه اکثریت این جبهه را اصولگرایان عقلانی و معتدل تشکیل می‌دهند، از این رو افرادی با این خصوصیات باید سکان‌دار جبهه اصولگرایی شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها