مصر در یک قدمی جنگ داخلی/ 200 کشته و 8000 زخمی حاصل درگیری ارتش با اخوان المسلمین

کد خبر: 280155

شبکه تلویزیونی الجزیره همچنین اعلام کرد تک تیراندازان در ساختمانهای بلند در قاهره مستقر شده اند و به تحص کنندگان در میدانهای رابعه العدویه و النهضه تیراندازی می کنند. نیروهای ارتش مصر به سوی مردمی که در حال حرکت به سوی میدان رابعه العدویه در قاهره بودند تیراندازی کردند تا آنها را پراکنده کنند .

مصر در یک قدمی جنگ داخلی/ 200 کشته و 8000 زخمی حاصل درگیری ارتش با اخوان المسلمین
سرویس بین الملل«فردا»: مصر در یک قدمی جنگ داخلی است. پس از پایان ضرب الاجل ارتش به اخوان برای پیان اعتصاب و تحصن در میدان های نهضه و رابعه، امروز نیروهای امنیتی در عملیات گسترده ای به این میادین حمله کردند. شمار تلفات درگیری های امروز در مصر دست کم به 200 نفر رسیده است . هم چنین 8000 نفر هم زخمی شده اند شبکه های تلویزیونی همچنین از کشته شدن دو نظامی مصر در درگیری ها خبر داده اند. وزارت کشور مصر اعلام کرد در درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی و ارتش دو سرباز کشته شدند. اخوان المسلمین هم اعلام کرد نیروهای مصری 200 نفر را در نهضه و رابعه به قتل رساندند. اخوان المسلمين از طرفداران خود درخواست کرد به ميدانها بيايند شبکه تلویزیونی المیادین نیز در خبری فوری اعلام کرد همزمان با متفرق کردن تحصن کنندگان در میدانهای النهضه و رابعه العدویه ، جماعت اخوان المسلمین از طرفداران خود درخواست کرد برای یاری تحصن کنندگان به میدانها سرازیر شوند . این درحالی است که وزارت کشور مصر از بازداشت شماری از تظاهر کنندگان خبر داد. النيل و المصريه : نيروهاي مصري به تحصن در ميدان النهضه پايان دادند در همین حال شبکه های تلویزیونی المصریه و النیل مصر اعلام کردند نیروهای امنیتی مصری به تحصن در میدان النهضه واقع در شهر الجیزه نزدیک قاهره پایان دادند و چادرهای تحصن کنندگان را برچیدند و همه ساختمانهای اطراف این میدان نیز پاکسازی شد. 200 کشته منابع بیمارستان میدانی مستقر در میدان رابعه العدویه در قاهره اعلام کردند 200 نفر تاکنون در حمله نیروهای امنیتی مصر برای پایان دادن به تحصن حامیان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده در میدان رابعه العدویه کشته شدند و هزاران نفر نیز زخمی شده اند . شبکه تلویزیونی الجزیره همچنین اعلام کرد تک تیراندازان در ساختمانهای بلند در قاهره مستقر شده اند و به تحص کنندگان در میدانهای رابعه العدویه و النهضه تیراندازی می کنند. نیروهای ارتش مصر به سوی مردمی که در حال حرکت به سوی میدان رابعه العدویه در قاهره بودند تیراندازی کردند تا آنها را پراکنده کنند . همچنین جهاد الحداد سخنگوی اخوان المسلمین در توییتر اعلام کرد در حملات نیروهای امنیتی و پلیس به طرفداران مرسی به دو اردوگاه محل تحصن آنها در قاهره پایتخت دست کم 100 تن کشته و بیش از 2000 تن زخمی شدند . شبکه المیادین نیز اعلام کرد رهبران اخوان المسلمین از تحصن کنندگان در این دو میدان خواستند از میدان خارج نشوند. وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد ماموران امنیتی و پلیس برای پایان تحصن هواداران محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر در میدان های النهضه و رابعه العدویه فقط از گاز اشک آور استفاده کردند . وزارت کشور مصر روز چهارشنبه در بیانیه رسمی تاکید کرد هیچ یک از نیروهای امنیتی و پلیس مصر از سلاح های جنگی برای متفرق کردن تحصن کنندگان در این دو میدان استفاده نکردند و گزارش های برخی رسانه های خبری در این باره بی اساس و دروغ است.
آمارهای متناقض از تلفات امروز درگیری‌های مصر منابع خبری مختلف مصری آمار تلفات درگیری های صبح امروز قاهره را به شدت ضد و نقیض اعلام می کنند.

هم اکنون منابع خبری وابسته به جماعت اخوان المسلمین مصر شمار تلفات درگیری های صبح امروز تاکنون را بیش از 500 کشته و صدها زخمی اعلام می کنند این درحالی است که منابع رسمی بیمارستانی دولت مصر شمار کشته ها را تنها دو نفر اعلام می کنند.

گفتنی است منابع خبری دیگر از جمله شبکه خبری "سی ان ان" نیز چندی قبل شمار تلفات را 120 کشته و صدها زخمی اعلام کرده بودند.

از سوی دیگر برخی از منابع نیز به نقل از منابع پزشکی مستقر در میدان النهضه شمار تلفات را ابتدا 2 کشته اعلام کردند.

طرح پایان دادن به تحصن اخوانی‌ها ۱۰۰ درصد موفقیت‌آمیز بود ! وزیر کشور مصر اجرای عملیات مربوط به تخلیه میادین رابعه العدویه و النهضه از تحصن‌کنندگان را موفقیت‌آمیز خواند. سرلشگر «محمد ابراهیم» گفت که طرح تخلیه میدان رابعه العدویه و النهضه، در نتیجه عدم پاسخگویی جماعت اخوان‌المسلمین به همه طرح‌ها و پایان مهلت تعیین شده، صورت گرفت. ابراهیم امروز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه ماهواره‌ای «المحور» تصریح کرد که طرح تخلیه میدان رابعه العدویه و میدان النهضه از تحصن‌کنندگان 100 درصد موفقیت‌آمیز بود. وی اشاره کرد که با واکنش هواداران مرسی به عملیات پایان دادن به تحصن‌ها نیز مقابله خواهیم کرد. وزیر کشور مصر همچنین افزود: ما می‌دانیم که واکنش‌هایی از قبیل اشغال میادین دیگر و قطع برق در جریان خواهد بود اما با قاطعیت با آن برخورد خواهیم کرد. امروز نیروهای امنیتی مصر در اقدامی غافلگیرانه به میدان های رابعه العدویه و النهضه حمله کردند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا کنون 6 نفر کشته و 68 نفر زخمی شده‌اند و این در حالی است که اخوان‌المسلمین تعداد کشته‌ها را صدها تن و زخمی‌ها را بیش از یک هزار نفر اعلام کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها