شورای شهر مستقل تصمیم می‌گیرد/ هدایت تخریب‌ شهردار از سوی محافل سیاسی/ قالیباف؛ مقبول‌ترین گزینه شورا

کد خبر: 282983

شورا انشاء الله سیاسی نمی شود. یعنی همین چند روز را اگر تعادلی در بین دوستان باشد و بتوانند خود را مدیریت کنند شورا سیاسی نمی شود. اینکه ما الان به این تخریب های پاسخ نمی دهیم به خاطر همین است که می خواهیم شورا سیاسی نشود واگر نه پاسخ های مستدل و قوی داریم اما نمی خواهیم شورا دچار تنش شود.

شورای شهر مستقل تصمیم می‌گیرد/ هدایت تخریب‌ شهردار از سوی محافل سیاسی/ قالیباف؛ مقبول‌ترین گزینه شورا
سرویس سیاسی «فردا»: محسن پیرهادی عضو شورای شهر چهارم تهران معتقد است که بداخلاقی هایی صورت گرفته پیرامون موضوع انتخاب شهردار طی چد روز گذشته جواب عکس می دهد. او ضمن اشاره به اولویت های شورای چهارم اعمال فشارها و تخریب های سازمان یافته علیه دکتر قالیباف را از سوی محافل خاص در بیرون شورا می داند. با این حال این عضو اصول گرای شورا می گوید برای جلوگیری از ایجاد تنش در شورا فعلا قصد پاسخ گویی به این تخریب ها را ندارد و بعد از انتخاب شهردار در فضای آرام همه این مسایل را بازگو خواهد کرد.

آقای پیرهادی آخرین جلسه علنی شورای شهر سوم برگزار شد و شورای چهارم کم کم برای شروع به کار رسمی آماده می شود. اعضای شورای چهارم در این فاصله دو ماهه چه اقداماتی انجام داده اند؟

در این مدت شاخص های انتخاب شهردار آماده شده است و بر مبنای همان شاخصه ها یکسری رایزنی هایی صورت گرفته و برنامه ها هم تا یک حدی دنبال شده است. انشاء الله 12 شهریور که شورا آغاز به کار می کند قطعا در خصوص انتخاب هیات رئیسه و شهردار گفتگوهای رسمی انجام می شود.

شوراها در سه دوره گذشته خود تجربیات تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشته است. به اعتقاد شما مهمترین اولویت های شورای شهر چهارم تهران چه مواردی است؟

اولویت ما برنامه ریزی دقیق متناسب با نیاز جامعه است. با توجه به اینکه مدیریت شهری نسبت به دوره های گذشته توانسته رضایت نسبی مردم را کسب کند و نمره قابل قبولی دارد، قطعا شورا باید شیب خدمات و سرعت و محور خدماتی که امروز مردم تهران دارند را کند و کم نکند. بواسطه همین است که استقبال مردمی و عمومی از آقای دکتر قالیباف برای ادامه کار در شهرداری تهران در نظرخواهی ها بالا است. علتش این است که مردم پیشرفت های خوبی را در فضاهای فرهنگی و اجتماعی شهری و حمل و نقل عمومی حس کرده اند و لذا اقبال مناسبی را نسبت به مدیریت شهری فعلی و شورای شهر سوم داشتند.

در چند روز گذشته حجم تخریب ها و بداخلاقی های سیاسی علیه مدیریت شهری بسیار زیاد شده است. به نظر شما این تخریب ها از کجا ناشی می شود؟

برخی از چند روز گذشته یک بداخلاقی هایی را شروع کردند که ما امیدواریم این را کنار بگذارند. بداخلاقی ها صورت خوشی ندارد. باید بتوانیم در یک فضای دوستانه هم حرف کارشناسی بزنیم و هم شکر گزار نعمتی که خداوند به ما داده باشیم. امروز الحمدالله نعمتی که خدا به ما داده این است که مدیریت شهری توانسته رضایت نسبی شهروندان را بدست بیاورد. باید این را شکر گذار باشیم. این بداخلاقی ها البته جواب عکس می دهد. خیلی از مردم به ما زنگ می زنند که شما چرا پاسخ اینها را نمی دهید و ما می گوییم که شرایط را مناسب نمی دانیم. می خواهیم فضای دوستی حفظ شود. هر چند تمام این بداخلاقی ها پاسخ های اقناع کننده دارد. البته این انتقادات و تخریب ها را بعد از انتخاب شهردار در یک فضای آرام پاسخ خواهیم داد.

این فشارها و تخریب ها بیشتر از سوی اعضای اصلاح طلب شوراست یا از سوی محافل خاصی در بیرون شورا هدایت و مدیریت می شود؟

من فکر می کنم یک نشست هایی در بیرون شورا شکل می گیرد و این تخریب ها را تدارک می بیند. چون این تخریب ها نظر بخش قابل توجهی از اعضای شورا نیست بلکه شاید نظر دو سه نفر اعضای شورا باشد که دچار اشتباه شده اند و درخواست ما این است این رفتارشان را اصلاح کنند.

رسانه های اصلاح طلب به گونه ای القا می کنند که تعداد نمایندگان این طیف سیاسی در شورا اکثریت است.

ما اصلا قائل به دسته بندی اصلاح طلب و اصول گرا فعلا نیستیم. قائل به این هستیم که نظر کارشناسی بدهیم و برای انتخاب شهردار یک شاخص های مشخص داشته باشیم. گزینه ای را باید انتخاب کنیم که با همه تعامل خوبی داشته باشد.

یکی از دغدغه ها و نگرانی های عمومی نسبت به شورای شهر سیاسی شدن و ناکارآمدی آن است. به نظر شما اصلا حد و مرز سیاست در نهادی مثل شورای شهر کجاست؟

ببینید انتخاب شهردار و ریاست شورا قله کار سیاسی شوراست و اگر دوستان همین چند روز بتوانند مدیریت کنند تا خدای نکرده بداخلاقی نشود شورا انشاء الله سیاسی نمی شود. یعنی همین چند روز را اگر تعادلی در بین دوستان باشد و بتوانند خود را مدیریت کنند شورا سیاسی نمی شود. اینکه ما الان به این تخریب های پاسخ نمی دهیم به خاطر همین است که می خواهیم شورا سیاسی نشود واگر نه پاسخ های مستدل و قوی داریم اما نمی خواهیم شورا دچار تنش شود.

12 شهریور شورا آغاز به کار می کند مشخص شده که فرایند انتخاب رئیس و شهردار چه زمانی طول می کشد؟

سعی ما این است که در همان هفته اول انتخاب هیات رئیسه و شهردار را انجام دهیم.

به نظر می رسد برای ریاست شورا آقای چمران و مسجد جامعی گزینه های جدی هستند؟

بله هر دو گزینه خوب هستند باید ببینیم اقبال هر کدام در میان اعضا چقدر است.

و برای شهردار چه گزینه هایی هستند؟

برای شهردار تا امروز که استمزاج کردیم اقبال اعضا به آقای قالیباف بیشتر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها