کارجهادی فقط پرکاری نیست،نیت درست هم هست/ در دوره جدید شهرداری نیاز به اصلاح داریم

کد خبر: 290888

هنگامی که در منطقه ای و برای مراسمی حاضر شدم، شاهد بودم که از شب قبل خیابان را شست و شو داده و خط کشی کرده اند. این توهین به من و شما است و این رفتارها، رفتارهای انقلابی و جهادی نیست. بارها تذکر دادم که چرا این کار را می کنید؟ ما انقلاب کردیم که این اتفاق رخ ندهد. اگر قرار است خیابان تمیز باشد، باید همیشه خیابان را تمیز نگاه داریم و اگر قرار است که خیابان کثیف باشد، چه ایرادی دارد که شهردار تهران هم بیاید و خیابان کثیف را ببیند؟

کارجهادی فقط پرکاری نیست،نیت درست هم هست/ در دوره جدید شهرداری نیاز به اصلاح داریم
سرویس اجتماعی«فردا»: شهردار تهران صبح امروز به صورت سرزده در محلات جنوب شرق تهران حاضر شد و از روند فعالیت ها و رسیدگی به مشکلات شهروندان منطقه 14 شهرداری تهران بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید 4 ساعته، شهردار تهران با حضور در خیابان های ناحیه 2 منطقه 14 شهرداری تهران از نزدیک در جریان تکمیل دسترسی های محلی بزرگراه امام علی (ع) و وضعیت رسیدگی به امور خدمات شهری شهروندان قرار گرفت.

دکتر قالیباف در جریان بازدید از خیابان های منطقه 14 از نزدیک وضعیت خدمات رسانی شهرداری به خصوص در حوزه خدمات را مورد بررسی قرار داد و با شنیدن نقطه نظرات مردم تذکرات لازم را به مسئولان شهرداری منطقه ارایه داد.

شهردار تهران سپس با حضور در ساختمان ناحیه دو شهرداری منطقه 14، از دفتر فوریت های خدمات شهری ناحیه بازدید کرد و ضمن بررسی آخرین پیام ها و مشکلات شهروندان، بر روند فعالیت سامانه 137 و پاسخگویی به پیام های شهروندان نظارت کرد.

دکتر قالیباف همچنین با تعدادی از شهروندان که پیامهای خود را در سامانه 137 ثبت کرده بودند به صورت مستقیم تماس گرفت و نظرات آنان را پیرامون کیفیت خدمات ارایه شده از سوی مسئولان شهرداری ناحیه جویا شد.

دکتر قالیباف در گفتگو با مسئولان شهرداری منطقه 14، به بازگشایی مدارس و افزایش حجم تردد شهروندان در معابر عمومی اشاره و بر ضرورت سهولت در دسترسی شهروندان به امکانات حمل و نقل عمومی تاکید کرد .

شهردار تهران همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و ضرورت توجه به کوچه ها و معابر فرعی منطقه 14 به مسئولان شهرداری منطقه دستور داد تا نسبت به آسفالت حداقلی کوچه ها و خیابان ها پیش از آغاز بارش ها اقدام کنند.

شهردار تهران همچنین با حضور در ساختمان منطقه 14 شهرداری تهران، از روند فعالیت های این منطقه بازدید کرد. وی سپس با حضور در سالن جلسات شهرداری منطقه 14، در جلسه ارتباط مردمی شهروندان با شهردار منطقه 14 حضور یافت و از نزدیک پاسخگوی سوالات و مشکلات تعدادی از شهروندان بود.

دکتر قالیباف همچنین پس از اقامه نماز ظهر و عصر، در جمع کارمندان شهرداری منطقه 14 به بیان سخنرانی پرداخت.

رابطه خود را با خدا درست کنیم، رابطه ما با خلق خدا هم درست می شود

شهردار تهران در جمع کارکنان شهرداری منطقه 14 با تاکید بر ضرورت پیشبرد کارها با روحیه جهادی، تصریح کرد: در روحیه جهادی نباید شغل را تنها به عنوان یک شغل محسوب کنیم. چرا که در کار خود می توانیم دو منطق داشته باشیم، یکی منطق منفعت و دیگری منطق ایثار؛ فرهنگ جهادی با منطق ایثار سرو کار دارد و نه منطق منفعت طلبی.

قالیباف گفت: حضور در جمع شما همسنگران و همکاران پیشکسوت و جوان، برای من فرصت مغتنمی به شمار می رود. البته امروز تنها بازدید از نواحی منطقه در دستور کار بود اما در ادامه این بازدید با تعدادی از مردم نیز ملاقات داشته و به مشکلات آن ها پاسخ گفتم.

دکتر قالیباف با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از زمان، تاکید کرد: ممکن است بتوان همه چیز را جبران کرد اما گذر زمان و وقت را به هیچ وجه نمی توان جبران کرد؛ از این رو نباید عمری که خداوند به ما داده است را به راحتی از دست دهیم. ما امروز در شهرداری تهران به عنوان جایی که محل خدمت به مردم است حضور داریم و در شهرداری تهران می توانیم به دو صورت کار کنیم؛ یک نوع کار بر اساس نگاه حقوق بگیری و ارتزاق است که به نظر من ارزان فروشی است و نوع دیگر کار نیز نیت صحیح و کارجهادی است.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: عمر انسان ارزش بیشتری دارد که بخواهیم تنها زمان و عمر خود را بفروشیم و از این طریق نان بخوریم؛ البته ممکن است برخی افراد همین عمر خود را با حرام خواری بفروشند که این امر اوج خسران است؛ اما باید توجه داشت که اگر از عمر خود تنها نیت ارتزاق داریم، باز هم ارزان فروشی کرده ایم. این در حالی است که باید نیت خود را در کارها درست کنیم.

وی یادآور شد: اگر از کار جهادی سخن می گوییم، تنها به معنای پرکاری و وقت زیاد گذاشتن نیست بلکه بخشی از کار جهادی آن است که نیت ما در کارها درست باشد. خداوند می فرماید که رزق همه شما را من می دهم، بنابر این نباید نگران رزق خود باشیم بلکه باید توجه داشته باشیم فرصتی که خداوند به ما داده است را چگونه می گذرانیم؛ اگر نیت خود را درست کرده و به خداوند توکل کنیم، مطئمن باشید که تمامی کارها درست خواهد شد. ایراد کار از آن جایی است که رابطه خود را با خداوند درست نمی کنیم و به دنبال آن هستیم که رابطه خود را با خلق خدا درست کنیم.

دکتر قالیباف افزود: باید از فرصت و زمانی که در اختیار داریم استفاده کرده و نیت خود را در خدمت به خلق خدا قرار دهیم تا کار مردم و خلق خداوند را حل و فصل کنیم. اینکه خداوند ما را وسیله ای برای حل مشکلات مردم کرده است، نعمت بزرگی است. اگر خداوند این توفیق را داده است که امروز شهردار تهران باشم و گره ای از مشکلات مردم باز کنم، این مسئله را نعمت بزرگی می دانم.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت پیشبرد کارها با روحیه جهادی، تصریح کرد: در روحیه جهادی نباید شغل را تنها به عنوان یک شغل محسوب کنیم. چرا که در کار خود می توانیم دو منطق داشته باشیم، یکی منطق منفعت و دیگری منطق ایثار؛ فرهنگ جهادی با منطق ایثار سرو کار دارد و نه منطق منفعت طلبی.

دکتر قالیباف تاکید کرد: در روزهای نخستی که در شهرداری تهران توفیق خدمت داشتم، به همکاران در حوزه معاونان تاکید می کردم که باید به سه موضوع شهر، شهرداری و شهروندان توجه داشته باشیم و هر سه موضوع را پیش ببریم. امروز که در دوره سوم خدمت در شهرداری تهران هستم احساس می کنم آنطور که در زمینه توجه به شهر و شهروندان عمل کردیم، در زمینه توجه به شهرداری و سازمان شهرداری عمل نکردیم.

وی افزود: عدد و رقم نشان می دهد که در حوزه رسیدگی به معیشت کارکنان شهرداری تهران، حتما بیش از گذشته رسیدگی شده است اما همیشه بر این موضوع تاکید داشته ام که رسیدگی به وضعیت کارمندان تنها رسیدگی به معیشت نیست، بلکه باید کرامت انسان ها نیز حفظ شود. حتی برخی می گویند حاضر هستیم کرامت ما حفظ شود اما معیشت ما حل و فصل نشود.

شهردار تهران یادآور شد: در همان زمان تاکید می کردم که مدیران شهرداری باید در رسیدگی به وضعیت کارکنان، عدالت را رعایت کنند و در مقابل کارکنان نیز باید قناعت را به فرهنگ خود تبدیل کنند، در غیر این صورت مشکلات حل و فصل نمی شود. به نظر می رسد ما به درستی عدالت را رعایت نکرده ایم و این امر انگیزه کار در سیستم را کم می کند؛ این در حالی است که یک بخش از فرهنگ جهاد و شهادت آن است که عدالت را در سیستم رعایت کنیم. البته یک بخشی از عدالت تلخ است، چرا که ممکن است در مقابله با برخی درخواست ها پاسخ منفی بشنویم. پاسخ منفی هم یک پاسخ است اما باید توجه داشت که بی پاسخی بد است.

دکتر قالیباف یادآور شد: ممکن است یک فردی از من پاسخ منفی بشنود اما وقتی در وجدان خود نگاه کند، با خود می گوید که اگر قالیباف در اینجا به من «نه» گفت، به نفرات بعدی هم در مقابله با درخواست غیر عادلانه، «نه» می گوید و اگر کسی سفارش شده باشد، باز هم «نه» می شنود. در اینجا سفارش کردن افراد جایی ندارد.

شهردار تهران یادآور شد: در دوره جدید در درون شهرداری تهران نیازمند به اصلاح هستیم و حتما به عنوان یک بچه جبهه، شخصا پای این موضوع می ایستم تا این مباحث را به خوبی به پیش ببریم که اگر مردم به شهرداری تهران نگاه می کنند، نگاه و تلقی دیگری نداشته باشند. ما در شهرداری تهران هر کاری را که انجام می دهیم، خدمت به مردم است و باید نگاه مردم نسبت به شهرداری، نگاهی متفاوت شود.

وی ادامه داد: رضایتمندی مردم از شهرداری تهران نسبت به دورهای قبلی بسیار بالا است اما ما در شهرداری تهران توقعاتمان بالاتر است و به این میزان از رضایتمندی، راضی نیستیم بنابراین باید بیشتر تلاش کنیم. بخشی از این مسئله مربوط به من است که باید با جدیت کارها را دنبال کنم و بخشی از آن نیز مربوط به شما است که با روحیه برادری و برابری و محبت امور را به پیش ببرید.

دکتر قالیباف خطاب به کارمندان شهرداری تهران، ابراز داشت: دوستان در مناطق و نواحی بدانند که از سحر تا پاسی از شب، با فرهنگ جهادی در سر کار هستیم و اگر در هر کجا تذکری دادیم و پیگیری کردیم اما کارها انجام نشده بود، بعدا از من گلایه ای نداشته باشند. همانطور که در بازدید امروز صبح خود گفتم که برای برخی مسایل پاسخی ندارید و تنها می خواهید توجیح کنید و من دیگر این را نمی پذیرم.

شهردار تهران افزود: عادت بنده سرکشی غیر مترقبه است اما به عنوان مثال هنگامی که در منطقه ای و برای مراسمی حاضر شدم، شاهد بودم که از شب قبل خیابان را شست و شو داده و خط کشی کرده اند. این توهین به من و شما است و این رفتارها، رفتارهای انقلابی و جهادی نیست. بارها تذکر دادم که چرا این کار را می کنید؟ ما انقلاب کردیم که این اتفاق رخ ندهد. اگر قرار است خیابان تمیز باشد، باید همیشه خیابان را تمیز نگاه داریم و اگر قرار است که خیابان کثیف باشد، چه ایرادی دارد که شهردار تهران هم بیاید و خیابان کثیف را ببیند؟

وی تصریح کرد: تمامی 123 ناحیه و مناطق 22 گانه بدانند که شبانه روز به کار آن ها نظارت می کنم و دست کسی که زحمت می کشد را می بوسم؛ اما با کسی که به دنبال آن است تا زحمات دیگران را خراب کند، برخورد می کنیم تا اعتبار یک مجموعه زحمت کش به هدر نرود.

دکتر قالیباف یادآور شد: هر کسی با هر نیتی به کارنامه شهرداری تهران در هشت سال گذشته نگاه کند شاهد خواهد بود که کارنامه بسیار درخشانی است؛ البته شما در این زمینه زحمت کشیده اید و بنده تنها حرف آن را زده ام. انصافا شهرداری تهران کارهای مجاهدانه ای کرده است که باید بابت تمامی زحمات از شما تقدیر و تشکر کنم. امیدوارم بتوانیم از نزدیک با یکدیگر کار کرده و در خدمت مردم باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها