ربات مریخ نوردی که کشاورز شد/عکس

کد خبر: 304118

دانشمندان برای تجزیه تحلیل عناصر خاک موجود در زمین های کشاورزی و بررسی موقعیت جغرافیایی زمین های کشاورزی از ربات هایی با فناوری مریخ نوردها استفاده می کنند.

ربات مریخ نوردی که کشاورز شد/عکس
باشگاه خبرنگاران: دانشمندان از تکنولوژی بکار رفته در مریخ نوردها برای گشت زدن در مزرعه ها استفاده کرده اند. گفتنی است: این تکنولوژی در واقع به صاحبان مزرعه ها و دام ها اجازه می دهد تا با خیال راحت از منطقه کشاورزی و یا دام های خود نگهداری و کنترل انجام دهند. بررسی ها نشان می دهند؛ این ربات کشاورزی که از مریخ پیمای ناسا در تکنولوژی ساخت الهام گرفته است، می تواند در فضای بسیار زیادی با شرایط خاک های متفاوت به گشت زنی بپردازد.
این ربات همچنین می تواند همانند یک آزمایشگاه سیار بکار رود و خاک را از جهت وجود عناصر مفیدی همانند پتاسیم و گوگرد بررسی کند و به اطلاع صاحبان مزارع برساند تا کنترل دقیقی در خصوص نوع خاک مزرعه خود داشته باشند. این ربات خودگردان می تواند جهت حرکت خود را در مزرعه تشخیص بدهد. این ربات کشاورز از باتری های لیتیوم فسفات و همینطور پنل های خورشیدی برای شارژ استفاده می کند و به همین دلیل قابلیت کارکردن در تمامی شرایط آب و هوا را دارد و حتی گزارش ها و نتایج بدست آمده را می تواند با تلفن همراه و یا کامپیوتر به اطلاع کاربران برساند. از جمله مشخصات فنی این ربات کشاورز، دارابودن 4 موتور 180 واتی و حرکت بدون توقف در زمین ناهموار به طول 5 کیلوممتر در ساعت است و همینطور می تواند با زاویه های 20 درجه حتی تغییر جهت حرکت بدهد. دانشمندان امیدوار هستند که به تدریج تجهیزات کاملتری را برای افزایش قابلیت این ربات کشاورز به آن اضافه کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها