فناوری "منجی خروج"/تصاویر

کد خبر: 305410

جان انسان ها همیشه در دسته مهم ترین هدف های هر انسان و مخترعی قرار می گیرد به طوری که بسیاری از اختراعات برای آسوده تر شدن زندگی و بهتر شدن این روند ساخته و به جهانیان ارائه می شود.

فناوری "منجی خروج"/تصاویر
باشگاه خبرنگاران: آتش سوزی و بلایای طبیعی از جمله مورادی هستند که شاید نتوان آن ها را به راحتی پیش بینی کرد از این رو باید همیشه آماده مقابله با این موارد باشیم. ساخت دستگاه های نجات جان انسان یا حتی راهنماهای مناسب می تواند از جمله راه های مقابله با این بلایا باشد. "شنگ یی لین" یک مخترع چینی است که در نمایشگاه "رددات 2013" یک راهنمای متفاوت را رونمایی کرد. این راهنما به افرادی که در هنگام آتش سوزی یا هر بلای طبیعی دیگری درون ساختمان ها گیر کرده اند کمک می کند تا به راحتی راه درست خروج را پیدا کنند و دچار استرس و وحشت نشوند.
این راهنما که به نام "منجی خروج" شناخته می شود بسیار ساده کار می کند و از دو چراغ سبز و قرمز تشکیل شده است. نحوه کار این وسیله به مانند چراغ های راهنمایی و رانندگی است و روی درب های خروجی هر طبقه از ساختمان نصب می شود تا مسیر درست خروج را نمایش دهد. زمانی که چراغ سبز باشد یعنی مسیر پیش رو باز است البته باید به جهت این چراغ سبز هم توجه شود زیرا این جهت نشان دهنده بهترین راه خروج از ساختمان است. اگر به سمت بالا سبز باشد یعنی باید سریعا به سمت پشت بام رفت و پایین رفتن از ساختمان کاری خطرناک و نشدنی است. این چراغ های راهنما سرعت تصمیم گیری را افزایش خواهند داد و به افراد کمک می کنند تا بهترین مسیر برای خروج از ساختمان را پیدا کنند. همچنین با کمک این چراغ ها دیگر مردم مسیر اشتباه را انتخاب نمی کنند و جانشان را در شرایط خطرناک قرار نمی دهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها